تاریخ انتشار: 1395/12/07 23:21
کد خبر: 226792

کاپیتان استقلال؛ خطاکار ِ طلبکار

کاپیتان استقلال؛ خطاکار ِ طلبکار

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با درخواست تجدیدنظر مهدی رحمتی موافقت نکرد. به این ترتیب کاپیتان استقلال همچنان دور از میادین خواهد بود و سه بازی بعدی تیمش را هم از دست می‌دهد. همین مساله کافی بود تا رحمتی واکنشی بسیار تند به ماجرا نشان بدهد. او در پستی اینستاگرامی صمن تهدید فدراسیون فوتبال به افشاگری، از مراجع مربوطه خواست حواس‌شان به کمیته انضباطی باشد و آن را زیر نظر بگیرند. به نظر می‌رسد این کلمات سنگین و جملات تند از سوی رحمتی، پاداشی کاملا متناسب و عادلانه برای کمیته انضباطی مصلحت‌گرا محسوب می‌شود!
لازم نیست راه زیاد دوری برویم. ماجرا به اواسط بهار همین امسال مربوط می‌شود. مهدی رحمتی به خاطر رفتارهای بسیار عجیبش در بازی با تراکتورسازی و آن درگیری باورنکردنی با امیر قلعه‌نویی به دو جلسه محرومیت محکوم شد. در شرایطی که مسلما این محرومیت باید در تمامی مسابقات رسمی اعمال می‌شد، فدراسیون فوتبال ناگهان در تصمیمی تاریخی که شاید در نوع خودش در فوتبال جهان «بی‌نظیر» بود، برای مسابقه فینال جام حذفی رحمتی را بخشید و او توانست در خرمشهر برابر ذوب‌آهن به میدان برود! باورکردنی نیست که کمیته انضباطی یک کشور در مسیر اجرای محرومیت‌های یک بازیکن چنین استثنایی قائل شود. آنها اما فینال حذفی را جزو تنبیه رحمتی حساب نکردند تا این بازیکن بخت خودش برای بالا بردن کاپ قهرمانی حذفی را محک بزند! از آن روز که کل جامعه فوتبال ایران هاج و واج مانده بود، هنوز یک سال هم نمی‌گذرد، اما حالا رحمتی تندترین موضع فصل را علیه دستگاه قضایی فدراسیون فوتبال اتخاذ می‌کند. مبارک باشد!
مهدی رحمتی عادت کرده که یک «گناهکار طلبکار» باشد. او به شفقت‌ها و مداراهای بیش از حد نهادهای نظارتی خو گرفته و حالا ترک این عادت برایش دشوار است. در تاریخ فوتبال ایران برای همیشه ثبت خواهد شد که اواخر لیگ سیزدهم چطور مهدی رحمتی در بازی استقلال و ملوان آن حرکات باورنکردنی و آن اشاره‌های حیرت‌انگیز را در انزلی انجام داد و حتی یک جلسه هم محروم نشد. او همین اواخر هم بعد از انتشار عکسی در کنار یک هوادار تهدید کرد که در صورت محرومیت، با میادین خداحافظی خواهد کرد. البته که حداقل در مورد این یک عکس حق با او بود، اما همین ذات بستانکار سید است که اجازه نمی‌دهد او به سرنوشت بازیکنی مثل سوشا مکانی دچار شود. در تیم‌ملی هم همین داستان تکرار شد؛ رحمتی ناگهان خداحافظی کرد،‌ اما بعد از قرار گرفتن در بلک لیست ابدی کی‌روش به جای توضیح و اعتذار، تندترین مصاحبه‌های ممکن را علیه مربی پرتغالی انجام داد. حالا خطاکار قصه ما، همان عادت همیشگی را دنبال می‌کند. مردی که همه زیبایی‌های یک داربی مهیج و تاریخی را یک تنه زیر سوال برد، حالا همان سه جلسه محرومیت را هم تاب نمی‌آورد و خواهان تعلیق این مجازات است؛ محرومیتی که یک جلسه‌اش از قبل معلق بوده! بله، او حق دارد تعلیق مکرر معلق را بخواهد، چون مهدی رحمتی است؛ برای مرده‌ها بازوبند مخصوص سفارش می‌دهد و در عوض زنده‌ها را تازیانه می‌زند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wrwpr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلالی ها آخرین ترفندشان را به کار بردند؛ سیدمهدی رحمتی بخشیده میشود؟