تاریخ انتشار: 1396/05/15 13:09
کد خبر: 190795

پیش بازی آرسنال و ‏چلسی/ دربی لندن درشیلد کاپ؛ جامی برای بازماندگان گرنفل

دیدار آرسنال و ‏چلسی. دربی لندن درشیلد کاپ.جامی برای بازماندگان گرنفل، برجی که به ماتم کده تبدیل شد.اینبار جام خیریه ،اسم بامسمایی پیدا کرد.
پیش بازی آرسنال و ‏چلسی/ دربی لندن درشیلد کاپ؛ جامی برای بازماندگان گرنفل

امروز ازساعت۳۰: ۱۷دقیقه به وقت ایران، 2 تیم وقرمز و آبی شهر لندن،آرسنال کنت ونگر و چلسی دون کونته، در ورزشگاه خاطره انگیز وملی ومبلی برای کسب شیلدکاپ یا جام خیریه که یکی از با سابقه ترین دیدارهای پیش فصل فوتبال باشگاهی جهان بشمار می رود، درحالی برگزار می شود که درآمد حاصل ازاین بازی به بازماندگان برج گرنفل که یک تراژدی غم انگیزی را درپی داشت، تعلق خواهد گرفت.

شاگردان آرسن ونگر فرانسوی سال گذشته به دلیل عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان، روی پوست خربزه راه می رفتند و مورد انتقاد شدید رسانه ها و هواداران متعصب توپچی ها قرار گرفته بودند، اما پس از فتح مغلوب کردن کونته وشاگردانش درفینال جام حذفی جزیره، توانست باردیگر در راس کادر فنی آرسنال باقی بماند و برای دوفصل دیگر  قرار دادش را تمدید کند تا باردیگر بخت خود را برای فتح لیگ برتر جزیره امتحان کند.

وی قطعا این فصل نیز کاری سخت و دشوار که نوعی ریسک بالایی را می طلبید را پذیرفت، زیرا همانند فصل گذشته حداقل ۶الی۷مقتدر ومدعی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال جزیره درفصل جاری، رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.

توپجی ها بعد از این که در فینال جام حذفی توانستند بلوزهای تحت هدایت کونته که قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده بودند، شکست داده وجام حذفی را فتح کردند. یکی ازدلایل مهم باقی ماندن آرسن ونگر در امارات، کسب همین جام بود.

این دو تیم همشهری در حالی در دیدار جام خیریه یا سوپرکاپ فوتبال جزیره به مصاف هم خواهند رفت که آنها مدتی پیش، درکشورشرق آسیایی سنگاپور، روبروی هم قرار گرفته بودند که کونته وشاگردانش در یک بازی کاملا برتر، ونگر و آرسنال را با ۳گل شکست داده بودند و امروز این دو تیم برای بار سوم پس ازپایان لیگ برتر جزیره برابر هم قرار خواهند گرفت تا سود حاصل از این دیدار به بازماندگان حادثه دلخراش و هولناک برج گرنفل، تخصیص یابد، کاری که متاسفانه درفوتبال بی در وپیکر ما، محلی ازاعراب ندارد. (به راستی آیا برگزاری چنین دیدارهایی برای چنین کار خداپسندانه ای، کار شاقی است؟!)

در دیدار امروز آرسنال و چلسی که می تواند بازی زیبا و جذابی نیز باشد، باید دید شاگردان آرسن ونگر، می توانند همانند فینال اف ای کاپ،دوباره کونته وشاگردانش را مغلوب کنند یا این که یاران آبی پوش کونته هستند که تلافی 2 شکست در بازی نهایی جام حذفی و دوستانه سنگاپور را ازتوپچی ها خواهند گرفت تا هم فصل را با برد شروع کنند و هم سوپرکاپ انگلستان را به ویترین افتخارات خود بیفرایند.

ZRaJ0PjaycTy

چلسی و سیستم 3-4-3

دراین بازی کونته مربی صاحب سبک و انرژیک چلسی همانند فصل گذشته بازهم با مدل 3-4-3وارد بازی می شود و از کورتووا درون دروازه ، گری کیهیل ،دیوید لویز،و آزپلیکوئتا بعنوان سه مدافع مرکزی استفاده می کند. مارکوس آلونسو ،و موزس را درنقش دو وینگر چپ و راست بکار می گیرد و از آنگولوکانته و بویژه فابریگاس که کار طراحی را ازعقب و جلوی زمین برعهده دارد و از آزادی عمل بیشتری نسبت به کانته ی دونده وجنگنده و نظم دهنده که بخوبی بالانس را در تیم چلسی انجام می دهد، در میانه زمین استفاده خواهد کرد.

آنتونیو کونته، درغیاب بهترین بازیکن فصل گذشته اش، ادین آزارد بلژیکی ،پدرو رودریگز و ویلیان را بعنوان دو مهاجم کناری بکار خواهد گرفت. و نهایتا از میچی باتشوایی(موراتا)بعنوان نوک هدف درترکیب اولیه خود، در دیدار امروز ،استفاده می کند.

امسال چلسی و کونته برای دفاع از لقب قهرمانی خود کار سخت و دشواری درپیش دارند،زیرا تمام تیم های مدعی جزیره، بازیکنان باکیفیتی را جذب کرده اند وچلسی به جز آلوارو موراتای اسپانیایی و رودریگرز آلمانی بازیکن نامداری را تاکنون به خدمت نگرفته است.

 

JfLJy23br7WC

آرسنال  سیستم 4-2-3-1  یا 3-4-3

درآن سوی زمین ،ونگر ممکن است ازمدل دلخواه 4-2-3-1 خود دست بکشد و ازسیستم آخر فصل خود همانند حریف امروز خود یعنی،3-4-3 استفاده کند که در جریان بازی مطمئنا همانند حریف امروزش به شکل 3-4-2-1درخواهد آمد، استفاده می کند.

ونگر،از پیترچک درون دروازه، از کوشیلنی،هولدینگ،و مونرئال بعنوان سه مدافع مرکزی استفاده می کند و از ژاکا و رامسی درمیانه زمین بازی می گیرد.از چمبرلین و کولاشیناچ ،بعنوان دو وینگر راست وچپ استفاده میکند، مسعود اوزیل بعنوان طراح اصلی آرسنال، که از آزادی عمل بیشتر وشعاع حرکتی بسیاری برخوردار است، و همچنین دنی ولبک،پشت سر لاکازت نوک هدف تازه وارد فرانسوی که می تواند درچند پست بازی کند ،استفاده خواهد کرد.

آرسنال دراین دیدار، کاسورلا، کوکلن، ویلشر و همچنین پائولیستا را به علت مصدومیت ،دراختیار نخواهد داشت. و از شرایط  سانچزشیلیایی و موستافی آلمانی ترک تبار که پس از جام کنفدراسیون ها تازه به اردوی توپچی ها ملحق شده اند،اطلاع دقیقی دردست نیست.

درآن سوی زمین نیز،حضور باکایوکو هافبک تازه استخدام شده چلسی و ادین هازارد نیز،برروی نیمکت بلوزها قطعا خبری نیست.خبرهایی نیز به گوش می رسد که  ممکن است موراتا و پدرو دو بازیکن اسپانیایی چلسی نیربه این دیدار نرسند.اینها همه اش گمانی زنی رسانه هاست.البته هرگونه تغییر در آرایش دوتیم تاقبل شروع دیدار ،محتمل بنظر می رسد.

بازی امروز آرسنال وچلسی، به نوعی از چهره این فصل دوتیم مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتبال جزیره رونمایی خواهد شد و این بازی سرآغاز جذابی برای شروع لیگ باطراوت، چشم نواز،زیبا وتمام تهاجمی وفیزیکی انگلستان باشد.

امیدوارم بازی امروز آرسنال وچلسی، دیداری پر ارصحنه های ناب، آموزشی وتاکتیک های مدرن، که از بارفنی بالایی برخوردار باشد را، شاهد باشیم.

 

نویسنده: امین یزدانی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ze6x6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احتمال غیبت ونگر در برابر چلسی