تاریخ انتشار: 1402/03/21 15:41
کد خبر: 4600

نیازمندی‌های «یحیی» برای ماندن؛ یک جین ستاره برای درخشش در آسیا

مدیران باشگاه پرسپولیس برای جلب رضایت «یحیی گل‌محمدی» به نظر می‌رسد کار بسیار سختی دارند.
نیازمندی‌های «یحیی» برای ماندن؛ یک جین ستاره برای درخشش در آسیا

یحیی گل‌محمدی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، ساز جدایی کوک کرده و با وجود آنکه این سرمربی باتجربه هنوز یک فصل دیگر با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد دارد، به‌واسطه روزهای پرچالشی که در فصل اخیر داشت، به دنبال جدایی از تیم پرسپولیس است و می‌خواهد در فضایی کم‌تنش‌تر کار خود را دنبال کند. سرمربی پرسپولیس بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی به صراحت به این مسئله اشاره کرد و گفت که می‌خواهد برای مدتی استراحت کند و یا به تیمی برود که چالش‌های کم‌تری را در آنجا داشته باشد.

مدیران باشگاه پرسپولیس البته امیدوارند که بتوانند یحیی گل‌محمدی را حفظ کنند و طبق قراردادی که بین‌شان منعقد شده، این سرمربی تا پایان لیگ بیست‌وسوم روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت بنشیند؛ به‌ویژه آنکه مجوز حرفه‌ای پرسپولیس هم صادر شده و در فصل پیش‌رو سرخ‌پوشان پایتخت در کنار لیگ برتر و جام حذفی، شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارند. در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره حضور گل‌محمدی در تیم گل‌گهر بالا گرفته، به نظر می‌رسد که اگر خواسته‌های این سرمربی باتجربه محقق شود، او در پرسپولیس خواهد ماند.

گل‌محمدی بعد از پایان فصل هنوز پای میز مذاکره با مدیران باشگاه پرسپولیس ننشسته و فعلاً در حال گذراندن تعطیلات است. در روزهای آینده قرار است سرمربی پرسپولیس به تهران سفر کند و مذاکرات خود را با مدیران باشگاه انجام بدهد که گفته می‌شود در این جلسه قرار است یحیی گل‌محمدی لیست خواسته‌های خود را به رضا درویش ارائه کند تا در صورت تحقق خواسته‌هایش به همکاری با پرسپولیس ادامه بدهد.

خواسته مهم «یحیی» در خط دفاع

سرمربی پرسپولیس که سابقه چند نوبت استعفای نافرجام را در کارنامه خود دارد، با توجه به حضور تیمش در 3 تورنمنت مختلف در فصل پیش‌رو، خواستار تقویت پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی است و امید زیادی دارد تا بتواند با جذب بازیکنان خارجی و البته چند چهره داخلی موفق، ترکیب تیمش را تقویت کرده و با شمایلی متفاوت، سرخ‌پوشان پایتخت را در لیگ بیست‌وسوم و فصل پیش‌رو به میدان بفرستد.

یحیی گل‌محمدی با توجه عملکرد خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت، نیاز چندانی به جذب بازیکن نمی‌بیند و گفته می‌شود که خواسته اصلی سرمربی پرسپولیس، جذب یک دفاع چپ تراز اول است. در پست دفاع چپ در فصلی که گذشت، علی نعمتی و وحید امیری برای پرسپولیس به میدان رفتند اما خواسته یحیی گل‌محمدی جذب یک مدافع چپ تخصصی است که دیگر دغدغه‌ای در این پست نداشته باشد. البته که جز دفاع راست ذخیره هم برای دانیال اسماعیلی‌فر (در صورت جدایی وحدت هنانوف) از دیگر خواسته‌های یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود.

از حفظ ستاره‌ها تا جذب پدیده‌ها

میلاد سرلک و سعید صادقی بازیکنانی هستند که یحیی گل‌محمدی به دنبال ادامه همکاری با آن‌ها بوده و بدون‌شک حفظ این دو ستاره کلیدی که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده، از چالش‌های بزرگ مدیران این باشگاه در بازار تابستانه محسوب می‌شود. در کنار چالش حفظ سرلک و صادقی، گفته می‌شود که یحیی گل‌محمدی به دنبال تقویت تیمش در پست هافبک هم بوده و نام چند بازیکن را مدنظر دارد تا در این پست به فهرست پرسپولیس اضافه شوند.

محمد خدابنده‌لو در کنار یاسین سلمانی بازیکنانی هستند که گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی به جذب آن‌ها علاقه دارد. البته که در نقطه مقابل، در صورت جذب احتمالی خدابنده‌لو و سلمانی که خرید هافبک گل‌گهر محتمل به نظر می‌رسد، بحث جدایی بازیکنانی مانند کمال کامیابی‌نیا برای خالی شدن فهرست پرسپولیس هم مطرح است که باید یحیی گل‌محمدی لیست مازاد خود را هم چینش کند.

به دنبال خریدهای خارجی

پرسپولیس در فصلی که گذشت از سهمیه (1+3) سعی داشت بهره حداکثری را ببرد. هر چند که در میانه‌های فصل یورگن لوکادیا جدا شد اما با این‌حال سرخ‌پوشان پایتخت فصل را با وحدت هنانوف، شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا به پایان بردند که حالا گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی اعتقادی به همکاری با این 3 بازیکن خارجی ندارد و با توجه به افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی، سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت به دنبال تقویت تیمش با بازیکنان خارجی است.

گل‌محمدی قصد دارد تا از سهمیه (1+5) بیشتر در خط حمله تیمش بهره ببرد و سیمای خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت را با جذب مهاجمان خارجی آرایش کند. جالب آنکه در این میان نوسانات ارزی در کنار موضوع ممنوعیت عقد قرارداد دلاری و یورویی می‌تواند چالش بزرگی برای پرسپولیسی‌ها باشد و شاید همین مسئله باعث شود تا مدیران باشگاه پرسپولیس نتوانند خواسته‌های یحیی گل‌محمدی را اجابت کنند؛ اتفاقی که می‌تواند توأمان با جدایی این سرمربی باتجربه از جمع سرخ‌پوشان پایتخت باشد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457n93

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تابستان پرماجرای پرسپولیس