تاریخ انتشار: 1402/03/18 23:31
کد خبر: 4767

مربی که جنتلمن نبود/ استقلال لایق بهتر از ساپینتو/لطفا درست انتخاب کنید

ریکاردو ساپینتو سرمربی جنجالی فصل گذشته استقلال هدایت آپوئل قبرس را به عهده گرفت و بدین ترتیب پرونده این مربی پرتغالی در ایران بسته شد.
مربی که جنتلمن نبود/ استقلال لایق بهتر از ساپینتو/لطفا درست انتخاب کنید

پوریا منصوری؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی جنجالی فصل گذشته استقلال هدایت آپوئل قبرس را به عهده گرفت و بدین ترتیب پرونده این مربی پرتغالی در ایران بسته شد.

بسیاری از هواداران استقلال ساپینتو را مربی خوبی می‌دانند و عملکردش را در این تیم مثبت ارزیابی کرده و خواستار تمدید قراردادش شدند.

ساپینتو در لیگ برتر ۶۲ امتیاز با میانگین  بالاتر از ۲ امتیاز در هر بازی را کسب کرد و عملکرد فنی و تاکتیکی تیمش هم برای لیگ‌کشورمان قابل پذیرش بود و البته موفق به کسب سوپر جام هم شد‌.

این مربی پرتغالی بار فنی خوبی داشت اما نتوانست درک متقابلی از فضای فوتبال ایران کسب کند و دست کم اطلاعات و مشاوره‌های غلطی را دریافت کرد.

متاسفانه در فضای هواداری فوتبال ایران جار و جنجال، مصاحبه‌های پر تنش، کری خواندن‌های زیاد و دائما برای خود دشمن فرضی درست کردن موجب بالا رفتن محبوبیت می‌شود و ساپینتو هم این راه را در پیش گرفت اما شاید زیاده روی در این مورد او را از سر منزل مقصود دور کرد.

مربی‌گری پکیج کاملی را از دانش فنی، پرستیژ، روانشناسی، سیاست، فضا شناسی و هوشمندی را می‌طلبد و شاید ساپینتو کمی با آنچه که بکار استقلال بیاید فاصله داشت.

اگر به حواشی که توسط خود ساپینتو برای استقلال ایجاد شد نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم چقدر آرامش تیم توسط خود ریکاردو برهم زده شد و داشتن فضایی مطلوب می‌توانست فصل را با ناکامی برای آبی پوشان به پایان نبرد.

در مقاطع مختلفی از فصل انرژی کادر مدیریتی و اجرایی استقلال برای درگیری‌ها و حواشی بعدش که توسط این سرمربی پرتغالی ایجاد شد هدر رفت و در حالی که می‌توانست اینگونه نباشد و تمرکز همگی بروی موفقیت استقلال قرار بگیرد.

  • بیشتر بخوانید:

مدافع فولاد در راه استقلال/ تماس مربی با بازیکن؛فعلا جایی نرو

بازی برای نکونام - استقلال عوض شد/ سرمربی سابق لوانته به جای ریکاردو ساپینتو

قلعه‌نویی لیست نهایی تیم ملی را اعلام کرد

جنگ بزرگ نقل‌و‌انتقالات/ پرسپولیس یا سپاهان شاه‌ماهی را صید می‌کنند؟

تکذیب پیوستن به سپاهان/ پای یک هایجک در میان است!

تلاش سرخپوشان برای جذب مهاجم/ دو گزینه خارجی و یک لژیونر

 

 

استقلال

هرچند استقلال فصل عجیب و غریبی را از نظر مدیریتی پشت سر گذاشت و حواشی بسیاری بر عملکرد این تیم تاثیر گذار بود اما یک سرمربی جنتلمن می‌توانست آرامش بیشتری را به تیم تزریق کند تا دست کم یکی از جام‌های قهرمانی فوتبال ایران را در لیگ بیست‌ودوم برای آبی‌های پایتخت به ارمغان آورد.

شاید عملکرد دستیاران ایرانی ساپینتو هم در کنترل و توجیه فضای فوتبال ایران نقصان‌هایی داشته که باید مورد واکاوی قرار گیرد، اما هرچه بود ساپینتو و لیگ ۲۲ برای آبی پوشان تمام شد و حالا  استقلالی ها باید با انتخابی مناسب و هدفمند برای سکان‌داری نیمکت‌ خود بدنبال آبی کردن آسمان لیگ در فصل آینده باشند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vg764

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



در مهلت قانونی، استقلال از ساپینتو دفاع نکرد!

امن‌ترین آغوش دنیا برای استقلالی‌ها اینجاست!
صمیمیت بین ساپینتو و شاگردانش موج می‌زند