تاریخ انتشار: 1395/05/19 11:35
کد خبر: 268948

حمله تلویزیون روسیه به اسطوره شنای آمریکا: فلپس دوپینگ می‌کند

ورزش روسیه از سه سال پیش درگیر پرونده دوپینگ سیستماتیک است. بسیاری از ورزشکارهای این کشور اجازه حضور در المپیک پیدا نکرده‌اند
حمله تلویزیون روسیه به اسطوره شنای آمریکا: فلپس دوپینگ می‌کند

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی، ورزشکاران دو و میدانی و وزنه‌برداری روسیه در ریو غایب هستند. چندین ورزشکار مطرح این کشور هم به دلیل وجود نامشان در گزارش‌های وادا از حضور در این رقابت‌ها منع شده‌اند.

جامعه جهانی از کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل حذف نکردن کاروان روسیه از این رقابت‌ها انتقاد می‌کند. کمیته بین‌المللی پارالمپیک تمام کاروان روسیه را از پارالمپیک ریو محروم کرده. 

مقامات ارشد روسیه این محرومیت‌ها را سیاسی می‌دانند و تلاش می‌کنند از این طریق، فشار را کم کنند. یکی از این فعالیت‌ها، تلاش برای متهم کردن ورزشکاران آمریکایی به دوپینگ است.

شبکه تلویزیون "راشا ۲۴" شب گذشته و بعد از ثبت نوزدهمین طلای مایکل فلپس در المپیک، در گزارشی او را متهم به دوپینگ کرد.

این شبکه روس در گزارش خود به تکنیک "بادکش" که ورزشکاران آمریکایی استفاده می‌کنند. پرداخت. این تکنیک که از تکنیک‌های طب سنتی خاورمیانه است باعث افزایش گردش خون و بهبود عملکرد عضلات می‌شود. شناگران آمریکایی از این روش برای افزایش شادابی عضلاتشان استفاده می‌کنند. 

شبکه "راشا ۲۴" در این گزارش مدعی شد عملکرد این تکنیک دقیقا مشابه عملکرد داروی "ملودونیوم" است. این دارو که سال گذشته به لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اضافه شد، باعث محرومیت سنگین چندین ورزشکار روسیه شده است. مهمترین ورزشکار روس که به دلیل استفاده از این دارو دو سال محروم شد، ماریوا شاراپووا تنیسور مطرح این کشور است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45egbd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اگر مایکل فلپس کشور بود در جایگاه چندم تاریخ المپیک قرار می گرفت؟