تاریخ انتشار: 1395/12/25 00:47
در شب چهارشنبه‌سوری:
کد خبر: 222915

هوگوپوشان کرمانشاهی با امضاء اعلامیه‌ای از مواد منفجره خودداری کردند

تکواندو کاران کرمانشاهی با امضاء علامیه‌ای سنت‌های باستانی را حفظ و یاد از آتشنشان‌های شهید را گرامی داشتتند.
هوگوپوشان کرمانشاهی با امضاء اعلامیه‌ای از مواد منفجره خودداری کردند

photo_2

گزارش - فرتاک ورزشی: هوگوپوشان کرمانشاهی با امضاء اعلامیه‌ای  ضمن پاس‌داشت چهارشنبه سوری و تاکید بر حفظ سنت‌ها  و آیین‌ها از هر گونه مواد منفجره خودراری کردندیاد شهدای آتشفشان هم گرامی داشتند.

وحید ناصری دبیر هیئت تکواندو استان کرمانشاه و مربی تیم ملی تکواندو ایران در این باره گفت: از مواد محترقه و منفجره  و ترقه و فشفشه دست‌ساز استفاده نکنید و با رعایت نکات ایمنی زیر هم از شادی جشن دیرینه چهارشنبه سوری لذت ببرید و هم از خطرات احتمالی آن اجتناب کنید

وی افزود: بیائید با رعایت مسائل ایمنی و استفاده از عینک محافظ همواره خاطره خوشی از این جشن فرخنده ایران باستان داشته باشیم.

مربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: چهارشنبه‌سوری، رسم دیرینی است که ایرانیان در طول سال‌ها با آتش‌بازی و رسومی مثل پریدن از روی آتش و  ... آن را حفظ کرده‌اند.

ناصری ادامه داد: این شب بر اساس این سنت، شب گرفتن سرخی‌ها به عنوان سمبل نشاط و شادی و شب وانهادن زردی‌های سستی و غم است.

وی افزود: تردید نیست که ریشه و اصل این مراسم به ایرانیان عصر باستان می‌پیوندد. این رسم شاید یادگار دین زردشت باشد. چند سالی است که بر این سنت‌های لطیف ایرانی، انفجار و نارنجک و مواد محترقه هم اضافه شده و آنقدر فراگیر، که لطافت و صمیمیت این سنت تاریخی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

دبیر هیئت تکواندو استان کرمانشاه گفت: این سال‌ها شب چهارشنبه سوری تقریباً از یک ماه قبل آغاز می‌شود و می‌رود تا کم‌کم سنت دیرین ایرانی در هیاهوی انفجارها از بین برود.

ناصری ادامه داد: هیئت تکواندو و هوگوپوشان تیم شهر و سایر تکواندوکاران علامیه‌ای امضاء کردیم تا سنت‌های باستانی حفظ شود و در این راستا هم یاد از آتشنشان‌های شهید را گرامی داشته باشیم.

وی افزود:  بیائید نگذاریم در اثر هیجانات متفاوت اصالت تاریخی آن از بین برود. در حقیقت دو خطر چهار شنبه سوری را تهدید می‌کند یکی خطرات جانی در اثر انفجار و یکی خطر از بین رفتن این سنت تاریخی. 

دبیر هیئت تکواندو استان کرمانشاه گفت:  مهم‌ترین ویژگی سنی نوجوانان و جوانان قرارگیری افراد در حالات هیجانی بوده به طوری که این حالات یکی از نیازهای این سنین است و باید به نحو صحیح ارضاء شود بنابراین به جای نفی برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، باید فرصتی جدید برای تخلیه هیجانات روحی بچه‌ها فراهم کرد. 

ناصری ادامه داد: جشن‌های همراه با آتشبازی در سایر کشورهای فارسی زبان و حتی غیر فارسی زبان، ملل  و فرهنگ‌ها نیز وجود دارد؛ ولی با رعایت نکات ایمنی می‌توان از خطرات بالقوه آن کاست. 

وی افزود: بر اساس گزارشات موجود هیچ فردی و هیچ گروه سنی از خطرات حوادث ناشی از این آتشبازی‌ها در امان نیستتند ولی پسران زیر 16 سال بیشتر در معرض خطر هستند.

   

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2onq8q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



رویارویی پرسپولیس مقابل تیم لادروپ در شب چهارشنبه‌سوری/ پدیده آسیا این بار ۱۲ نفره به میدان می‌رود!

از رفعتی تجلیل کرد
هیئت تکواندو استان کرمانشاه:

پیکار دیدنی هوگوپوشان  کرمانشاهی
هفته اول و دوم لیگ نونهالان و نوجوانان: