تاریخ انتشار: 1395/06/13 10:30
کد خبر: 263758

تدارک مفصل چینی ها برای شکست ایران

پرداخت پاداش توسط باشگاه های سوپرلیگ چین به ملی پوشان فوتبال این کشور اصلا مساله جدیدی نیست.
تدارک مفصل چینی ها برای شکست ایران

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی فوتبال چین در روز دوم رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه در شهر شن یانگ میزبان ایران است. چینی ها برای این بازی تدارک مفصلی دیده اند و با توجه به باخت روز نخست برابر کره جنوبی قصد دارند هر طور که شده در بازی دوم برابر ایران جبران مافات کرده و با دست پر از زمین خارج شوند. اگرچه آنها در بازی برابر کره جنوبی نیز به هیچ وجه استحقاق باخت را نداشتند.

چینی ها بازنده سربلند روز اول مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه بودند و این نکته را با نگاهی به رسانه های چین می توان فهمید. چینی ها به دلیل نمایش امیدوار کننده ای که در 20 دقیقه پایانی بازی با کره جنوبی داشتند، در رختکن پاداش سه میلیون یوانی را از باشگاه «هه بی چاینا فورچون» دریافت کردند؛ اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و این باشگاه متمول که بازیکنانی مانند لاوتزی و ژروینیو را در اختیار دارد، به بازیکنان این تیم وعده پاداش سنگین 10 میلیون یوانی را در صورت شکست ایران داده است.

البته تصمیم پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی چین تصمیمی بود که سه ماه پیش گرفته شده بود و قرار بود در صورت برد تیم ملی چین در هر کدام از بازی ها برابر کره جنوبی یا ایران به تیم پاداش 10 میلیون یوانی داده شود؛ اما نمایش شورانگیز و امیدوارکننده چین مقابل کره باعث شد چینی ها دست و دلبازی بیشتری به خرج دهند و علیرغم شکست کشورشان مقابل کره به بازیکنان تیمشان پاداش پرداخت کنند.

پرداخت پاداش توسط باشگاه های سوپرلیگ چین به ملی پوشان فوتبال این کشور اصلا مساله جدیدی نیست و پیش از این نیز در مرحله قبل همواره باشگاه «گوانژو اورگرند» که فیلیپه اسکولاری را بر روی نیمکت خود می بیند، پاداش هایی را برای بردهای این کشور در نظر می گرفت که این روال همچنان هم ادامه دارد اما اتفاق بعد از بازی کره به نوعی تازگی داشت چون چینی ها بازنده‌ این بازی بودند.

جالب اینجاست که باشگاهی که پاداش شکست مقابل کره را پرداخت کرده، از فدراسیون این کشور خواسته بود که این مساله به مطبوعات درز نکند اما با پیگیری خبرنگاران مشخص شد که این پاداش از کجا تامین شده است. یکی از مقامات باشگاه «هه بی چاینا فورچون» اعلام کرده است: «ما به هیچ عنوان به دنبال سر و صدا و تبلیغ برای خودمان نیستیم و اگر دنبال چنین کاری بودیم این را زودتر از این اعلام می کردیم، ما به عنوان یکی از باشگاه های سوپرلیگ چین تا جایی که بتوانیم از تیم ملی حمایت می کنیم تا مسابقات خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و باعث افتخار کشورمان شود.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j95qo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم ملی فوتبال به چین رسید