تاریخ انتشار: 1395/05/07 16:55
جموعه مسابقات بین المللی نظامی 2016 روسیه
کد خبر: 271419

حضور تیم نظامی نیروهای مسلح ایران در روسیه

سرپرست تیم نفربر ایران در روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: هفت تیم نظامی نیروهای مسلح ایران با حضور204 نفر ازنظامیان توانمند ازنیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج مستضعفین به مجموعه مسابقات بین المللی نظامی 2016 روسیه اعزام و تیم ها براساس نوع مسابقات به شهرها و نقاط مختلف اعزام شدند.
حضور تیم نظامی نیروهای مسلح ایران در روسیه

به گزارش فرتاک ورزشی، سرهنگ مهدی احمدی افشار در خصوص مسابقات نظامی 2016 و وضعیت تیم اعزامی نفربر ایران که در مسابقات یورش سوواروف شرکت می کنندافزود: هفت تیم از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به صورت ترکیبی از ارتش ج.ا.ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی به منظور حضور مقتدارانه در مسابقات دولتی و بین المللی نظامی 2016 روسیه شرکت کردند.

وی افزود: تیمهای بیاتلون تانک و یورش سوواروف در منطقه آلابینو مسکو، تیم کوهستان در منطقه البروس، تیم فرود نیروهای هوابرد در منطقه آناپا، تیم غواصی در بندرسوواستوپول، تیم تهاجم دریابرد یا دربی دریایی در منطقه کالنینگراد و مسابقات تک تیرانداز که در کشور قزاقستان در حال برگزاری است و به صورت انتخابی از بهترین کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گزینش شده و سپس طی شش ماه آموزشهای فشرده، طاقت فرسا و شبانه روزی به سطح قابل قبولی از از مهارتها و آمادگی رزمی نائل شده و مجوز حضور در این تورنمنت بین المللی نظامی را کسب کردند.

به گفته سرهنگ احمدی افشار، در این مسابقات 7 تیم اعزامی نیروهای مسلح با تیم هایی از 17 کشور قدرتمند منطقه و جهان به رقابت خواهند پرداخت و به عنوان مثال به کشورهایی مانند چین، هند، روسیه، بلاروس، صربستان، قزاقستان می توان اشاره کرد.

سرپرست تیم نفربر ایران در روسیه در پاسخ به اهمیت این سری از مسابقات نظامی روسیه برای تیم ایران گفت: پیش از هرچیزی این مسابقات فرصتی برای نمایش اقتدار و آمادگی نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است، و از سوی دیگر بستر مناسبی برای عرضه و معرفی فرهنگ اسلامی نیروهای مسلح ایران در عرصه بین المللی خواهد بود.

وی افزود:ما از این فرصت استفاده کرده و در راستای کسب تجربه در میادین مسابقات نظامی بین المللی در رشته های مورد نظر تمام اهتمام خود را بکار می بریم. از طرفی فراموش نمی کنیم این مسابقات زمینه و بستر مناسبی جهت برقراری و توسعه تعاملات تربیتی و آموزشی بین سازمانهای نظامی با سایر کشورها بحساب می آید.

سرهنگ مهدی احمدی افشار خاطر نشان کرد: طبیعتا در جریان این مسابقات امکان شناخت و آشنایی با سلاح ها، تجهیزات، امکانات نظامی، تاکتیک و فنون رزمی کشور روسیه و سایر کشورهای شرکت کننده در مسابقات فراهم می شود. ارتقاء آموزش و مهارت تخصصی کارکنان نظامی در راستای اجرای ماموریت چند منظوره حوزه عملیات نیروی مربوطه از دیگر علل با اهمیت بودن این مسابقات می باشد. اغلب این نوع رقابتها اهمیت بسزایی در شناخت آزمونهای نوین نظامی(تخصصی، تاکتیکی و عملیاتی)، صحنه مسابقات و انتقال آن به حوزه تربیت، آموزش و عملیات نظامی دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vp6dz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



5 بازیکن ایرانجوان تمدید کردند