تاریخ انتشار: 1395/05/08 14:56
کد خبر: 271236

پوتین: المپیک بدون ورزشکاران روس، جذابیت کم‌تری خواهد داشت

رییس جمهور روسیه، از محرومیت ورزشکاران کشورش در المپیک ریو می‌گوید.
پوتین: المپیک بدون ورزشکاران روس، جذابیت کم‌تری خواهد داشت

به گزارش فرتاک ورزشی، ولادیمیر پوتین، اعتقاد دارد المپیک ریو 2016 بدون برخی ورزشکاران روس، جذابیت کم‌تری خواهد داشت.

به گزارش BBC، تا کنون 108 ورزشکار روس از حضور در رقابت‌های المپیک محروم شده‌اند، از جمله 67 نفر از تیم 68 نفره دو میدانی روسیه. ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه اما می‌گوید که این موضوع، «حملات عمدی علیه ورزشکاران روس» بوده است. پوتین در جمع کاروان روسیه برای حضور در المپیک 2016 ریو، در کاخ کرملین گفت:

ورزشکاران دیگر می‌دانند که کیفیت مدالی که کسب خواهند کرد، متفاوت خواهد بود.

 پوتین، کسی که اعتقاد دارد با محرومیت برخی ورزشکاران روسیه، بازی‌ها، کم‌تر دیدنی خواهد بود، می‌گوید که هجمه‌ای توسط برخی افراد  با استانداردهای دوگانه تصمیم گرفته‌اند که علیه کاروان روسیه موضع گیرند که این موضوع، با روح ورزش سازگار نیست و بی‌عدالتی و بی‌قانونی است. 

تا کنون تیم‌های شمشیربازی روسیه، والیبال، سه‌گانه و تنیس روی میز این کشور اجازه حضور در رقابت‌های المپیک که از 16 مرداد در ریو برگزار خواهد شد را کسب کرده‌اند. روسیه همچنان امیدوار است که تا روز چهارشنبه، 387 ورزشکار خود را به ریو اعزام کند، هرچند دبیر کمیته المپیک روسیه، الکساندر ژوکف به رسانه‌های این کشور گفته است که در هر صورتی، 250 نفر از روسیه به المپیک اعزام خواهند شد. تا کنون 16 شمشیرباز و شش نفر از اعضای تیم سه‌گانه روسیه به المپیک رفته‌اند و فدراسیون والیبال روسیه نیز اعلام کرده است که 30 نفر در قالب تیم‌‌های مردان و زنان روسیه در رقابت‌های والیبال سالنی و والیبال ساحلی، حاضر خواهند بود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lbdv6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بعد از اینهمه کش و قوس پرچم روسیه هم در دهکده المپیک نصب شد+ تصاویر