تاریخ انتشار: 1395/05/08 15:19
ازبکستان 800 هزار ، آلمان 15 هزار یورو؛
کد خبر: 271229

مقایسه پاداش مدال‌آوران المپیکی در کشورهای مختلف

در آستانه المپیک 2016 ریو، نگاهی داریم به پاداش مدال‌آوران المپیکی در کشورهای مختلف
مقایسه پاداش مدال‌آوران المپیکی در کشورهای مختلف
به گزارش فرتاک ورزشی و به نقل از L'Equipe، مدال المپیک، همواره به عنوان یک یادبود مقدس به شمار می‌رود. همچنین کسب این مدال، همواره برای جهانیان قابل توجه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین بهانیه، وزارت ورزش فرانسه در نظر دارد تا به برندگان فرانسوی مدال طلا در المپیک ریو، 50 هزار یورو، به برندگان مدال نقره 20 هزار یورو و به برندگان مدال برنز، 13 هزار یورو پاداش دهد؛ این مبلغ، روز گذشته به صورت رسمی در روزنامه‌های کشور اعلام شد و در قیاس با المپیک 2012 لندن، مقدار آن زیاد یا کم نشده است. این مبلغ، از بودجه وزارت ورزش پرداخت خواهد شد. 

در المپیک 2012 لندن، کاروان فرانسه موفق به کسب 35 مدال، شامل 11 مدال طلا شد که این عناوین، نزدیک به یک میلیون یورو برای فرانسه هزینه داشت. در مقایسه با سایر کشورها، فرانسه از سایر کشورها، مبلغ بیش‌تری به قهرمانانش می‌دهد. در ایالات متحده آمریکا، هر قهرمان المپیک معادل 22 هزار یورو پاداش خواهد گرفت و این رقم در آلمان به 15 هزار یورو می‌رسد. در برخی کشورها اما داستان متفاوت است. برای مثال، در ازبکستان که در المپیک 2012 لندن تنها یک قهرمان داشت، برنده مدال المپیک مبلغی نزدیک به 800 هزار یورو پاداش خواهد گرفت. از نکات جالب در میان پاداش‌هایی که در کشورهای مختلف داده می‌شود، عدم پاداش دادن بریتانیا به ورزشکاران خود است، بنابراین اگر ورزشکاران بریتانیایی قصد درآمدزایی از المپیک را دارند، باید مدال‌های خود را بفروشند؛ آنطور که تخمین زده می‌شود، مدال‌های 500 گرمی برزیل که در آن 6 گرم طلا به کار رفته است، ارزشی نزدیک به 480 یورو دارد، اما از آنجایی که این مدال‌ها ارزش معنوی زیادی دارند، گاهی اوقات با قیمت‌های زیادی به فروش می‌رسند تا جایی که مدال ولادیمیر کلیچکو، قهرمان اکراینی مشت‌زنی در المپیک آتلانتا، با مبلغ 900 هزار یورو به فروش رفت. 

آن گونه که کمیته ملی المپیک ایران و ورزارت ورزش نیز اعلام کرده است، ورزشکاران ایرانی در صورت کسب مدال طلا، زمین و 300 سکه طلا دریافت خواهند کرد که مجموعاً این پاداش‌ها، ارزشی نزدیک به 100 هزار یورو خواهد داشت تا ایران در جمع 15 کشور برتر پاداش‌دهی در المپیک قرار گیرد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anoev

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


موج دوپینگی شدن ورزشکارها به وزنه برداران رسید!

احسان حدادی: مصدومیتم خیلی بهتر شده/ دیسک من روی 63 متر مانده است!
مصوبه دولت انگیزه ورزشکاران را در المپیک بالا می‌برد