تاریخ انتشار: 1395/05/13 10:29
2 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛
کد خبر: 270292

اعتراضات مردمی برزیل در آستانه شروع المپیک 2016

در مسیر رسیدن مشعل المپیک ۲۰۱۶ به محل ورزشگاه افتتاحیه این بازی‌ها، اعتراضات مردمی و تهدیدات تروریستی قوت گرفت.
اعتراضات مردمی برزیل در آستانه شروع المپیک 2016

به گزارش فرتاک ورزشی، در فاصله دو روز مانده تا شروع المپیک 2016، در حالی که مشعل المپیک به ورزشگاه ماراکانا، محل افتتاحیه بازی‌ها نزدیک می‌شود که در مسیر ورودش به این محل، در چندین مورد مختلف با اعتراضات مردم برزیل مورد استقبال قرار گرفت که به هزینه‌هایی که دولت بابت ساخت پروژه‌های المپیک و برگزاری این بازی‌ها کرده، معترض هستند. مشعل المپیک از ساحل گوانابارا واقع در ساحل شرقی شهر ریو دو ژانیرو به مسیر خود ادامه می‌داد که مورد اعتراضات قرار گرفت.

در یکی از این اعتراضات، در شهر ایتابورای از ایالت ریو دو ژانیرو ساخت‌و‌ساز یک پروژه بزرگ پالایشگاه نفت پس از اینکه سرمایه‌گذاران متوجه شدند که رشوه‌هایی در بحث قراراد این پروژه رد و بدل شده، متوقف شده و همین باعث شده که بسیاری از کارکنان بیکار شوند. تظاهرکنندگان در دست خود پلاکاردهایی داشتند که روی آن نوشته بود: «در حالی مشعل روشن از ایتابورای می‌گذرد که ما از لحاظ شغل، بهداشت و آموزش مشکل داریم.»

در دیگر مورد این اعتراضات، در نزدیک شهر سائوگونچالو از ایالت ریو دو ژانیرو، صدها معترض مانع پیشروی مشعل المپیک شدند، به طوری که پلیس مجبور شد مسیر دیگری را برای ادامه راه انتخاب کند. اعتراض سوم در شهر نیتروی از ایالت ریودوژانیرو روی داد، شهری که در مجاورت میزبان بازی‌های المپیک است. یکی از روزنامه‌های محلی در مورد ان تظاهرات خبر داد که پلیس برای متفرق کردن حدوداً 200 معترض از گاز اشک‌آور استفاده و دو نفر هم در این رابطه بازداشت کرد. 

در این بین مشعل المپیک پیش از این در راه رسیدن به محل برگزاری مراسم افتتاحیه یعنی ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو با اعتراضات دیگری هم همراه بوده که می‌توان به استفاده معترضین از کپسول آتش‌نشانی برای ایجاد اختلال در پیشروی مشعل اشاره کرد. یکی از موارد اصلی مورد اعتراض تظاهرکنندگان، افتتاح خط ویژه المپیک در خیابان‌ها و شریان‌های ارتباطی اصلی شهر ریو است که سسبب ایجاد ترافیک سنگین در برخی مناطق شده است.

خط تراموای جدید ریو که یک شبکه ریلی سبک به شمار می‌آید نیز اخیراً مشکل‌ساز شد و صبح روز گذشته (سه‌شنبه) بود که هشداری مبنی بر بمب‌گذاری در یکی از ایستگاه‌های آن در منطقه فرودگاه ریو دریافت شد و به مدت دو ساعت حرکت تراموا متوقف و ایستگاه بسته شد، هر چند پس از بررسی‌های لازم پلیس مشخص شد که هشداری که در این باره داده شده بود، نادرست بوده است.

ورزشکاران هم در  این بین از این دردسرها بی‌نصیب نمانده‌اند. یک رسانه محلی خبر داد که کیم اوک‌چئول، دوچرخه‌سوار اهل‌کره جنوبی دچار حادثه شد و در ساحل ویستا چاینیز یک اتومبیل به او زد. البته این دوچرخه‌سوار کره‌ای دچار آسیب‌دیدگی سطحی نشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wqa8d

آخرین اخبار