تاریخ انتشار: 1395/05/15 18:38
کد خبر: 269770

١۶دانستی جالب درباره المپیک ریو

حدود هفت و نیم میلیون بلیت در این دوره به فروش رسیده (یا خواهد رسید) که ارزان ترین آنها مربوط به برخی مسابقات شنا با ١٣ دلار و گران ترین مربوط به بهترین مکان در مراسم افتتاحیه با ١۴٢۵ دلار قیمت است.
 ١۶دانستی جالب درباره المپیک ریو

به گزارش فرتاک ورزشی، برای اولین بار یک کشور از آمریکای جنوبی میزبان بازی های المپیک است. شهر ریودوژانیرو برزیل در سال ٢۰۰٩ با پشت سرگذاشتن شهرهای شیکاگو، مادرید و توکیو به این مهم دست یافت. همچنین این سومین مرتبه است که کشوری در نیمکره جنوبی مسابقات را برگزار خواهد کرد.

* مراسم افتتاحیه و اختتامیه، در ورزشگاه ماراکانا شهر ریو برگزار خواهد شد که رکورددار حضور بیشترین تعداد تماشاگر در یک مسابقه ورزشی است. در حالی که گنجایش ورزشگاه ٧٨۰۰۰ هزار نفر است، ١٧٣۰۰۰ تماشاگر در فینال جام جهانی ١٩۵۰ حضور یافتند.

* حدود ١١٢۰۰ ورزشکار از ٢۰٧ کشور جهان در ٣۰۶ رویداد ورزشی (٢٨ رشته) طی هفده روز به رقابت خواهند پرداخت.

*  بازی ها در چهار منطقه مختلف شهر ریودوژانیرو یعنی کوپاکابانا، بارا، دئودرو و ماراکانا برگزار خواهد شد.

* ورزش گلف پس از ١١٢ سال، به المپیک بازخواهد گشت. همچنین برای نخستین بار ورزش "راگبی هفت نفره" برگزار خواهد شد.

* در المپیک ریو برای اولین بار متولدین قرن بیست و یکم شرکت خواهند کرد. جوانترین ورزشکار شناگر ١٣ ساله نپالی "گائوریکا سینگ" خواهد بود.

* برای اولین بار تیمی از پناهجویان که به دلیل جنگ و نا امنی در محل زندگی شان، به کشور های دیگر مهاجرت کردند در ریو به رقابت خواهند پرداخت. این تیم شامل ١۰ ورزشکار در سه رشته دو و میدانی، جودو و شنا است و زیر پرچم المپیک شرکت می کند. هدف از این کار احترام به مردم سراسر جهان و نوع دوستی است.

* هزینه برگزاری مسابقات ١٢/٢ میلیارد دلار تخمین زده شده است که حدود ١۰ برابر کمتر از المپیک لندن است.

*  عروسک نمادین المپیک ریو، گربه (یا میمون) ای زرد و آبی رنگ می باشد که نماد حیات وحش برزیل است. برای ساخت و طراحی این گربه از خصوصیت‌های فرهنگی برزیل و کاراکترهای انیمیشن‌ها و بازی‌های کامپیوتری استفاده شده است. مسئولان برگزاری امیدوارند که از بازار محصولات المپیک ٣٩٨ میلیون دلار سود کسب کنند.

* روزانه ۶۰ هزار غذای اصلی برای ورزشکاران مهیا خواهد شد.

* ٢۴٨٨ مدال بین ورزشکاران توزیع خواهد شد که شامل ٨١٢ طلا، ٨١٢ نقره و ٨۶۴ مدال برنز خواهد بود.

*  ٨۵ هزارنیروی نظامی امنیت ریو را بر عهده دارند که در نوع خود بی نظیر بوده و در برزیل تاکنون چنین تدابیر امنیتی شکل نگرفته است. تعداد این نیروها ٢ برابر نیروهای مستقر در المپیک ٢۰١٢ است.

*  رانندگان تاکسی ریودوژانیرو زبان انگلیسی می آموزند. مسئولان برگزاری به این دلیل که آنها به طور معمول اولین مخاطب مسافران خارجی خواهند بود، آموزش انگلیسی را به طور رایگان در چارچوب برنامه های خود قرار دادند.

* در حالی که مسائل امنیتی در این رویداد بسیار حائز اهمیت است، ویروس زیکا نیز باعث شده مسئولان تدابیر بسیار ویژه ای برای مهار آن بیاندیشند. مرکز گسترش این ویروس کشنده که توسط پشه ای موسوم به آیدیس آیگیپتی(حشره مصری) منتقل می شود، محل برگزاری مسابقات شهر ریودوژانیرو است. با این حال کمیته المپیک ریو ۲۰۱۶ اعلام کرد است که ایمنی و سلامت ورزشکاران جزو اولویت های اصلی در جریان مسابقات است و به طور ویژه مسائل بهداشتی را دستور کار قرار داده است.

 

منبع : کاپ


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y57vm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رفتار متفاوت یوسین بولت در دهکده المپیک!