تاریخ انتشار: 1395/05/17 09:50
کد خبر: 269451

انتقاد ریچارد پوند به تصمیم IOC درباره دوپینگ روسیه

یکی از اعضای کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) به این کمیته‌ درباره حل بحران دوپینگ روسیه انتقاد و اعلام کرد این سازمان در این زمینه راه‌حل کافی ارائه نکرده است
انتقاد ریچارد پوند به تصمیم IOC درباره دوپینگ روسیه

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی، و به نقل از سایت  Inside the games، پوند که نایب رییس سابق IOC و یکی از اعضای آژانس ضد دوپینگ جهانی (وادا) است، اعلام کرد که IOC باید درباره شعار خود را که "نداشتن تحمل دوپینگ" در برابر دوپینگ است تعریف  ‌کند.

پوند یکی از منتقدان اصلی توماس باخ، رییس IOC به شمار می‌رود. او معتقد است که IOC باید بیشتر از کسانی که دوپینگ را افشا می‌کنند حمایت کند و کمک مالی بیشتری به وادا کند.

او در این باره اظهار کرد: خوشتان بیاید یا نه باید بگویم IOC تصمیم گرفت روسیه را با وجود داشتن برنامه دوپینگ ببخشد. از نبود راه‌حل از سوی IOC بسیار ناراحت شدم. این فرصتی برای IOC بود تا رهبری اخلاقی خود را نشان دهد. تنها چیزی که می‌توانم درباره IOC بگویم این است که آنها اشتباه کردند و به نوعی گل به خودی زده است. 

پوند ادامه داد: IOC مسئول این است که تصمیم بگیرد چه کسی باید در بازی‌های  المپیک شرکت کند. اینکه IOC این تصمیم را برعهده فدراسیون‌ها گذشته است، شانه خالی کردن از مسئولیت است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48kmkl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


والیبال روسیه بالاخره مجوز حضور در المپیک را گرفت