تاریخ انتشار: 1396/03/22 23:59
کد خبر: 204120

نکته ناگفته در مورد قائدی/ همه‌اش تقصیر طارمی است!

نکته ناگفته در مورد قائدی/ همه‌اش تقصیر طارمی است!
مهدی قائدی خرید پر سر و صدای استقلال از لیگ دسته اول بود؛ بازیکنی که مد نظر باشگاه پرسپولیس هم قرار داشت، اما آبی‌ها زودتر دست به کار شدند و او را جذب کردند. نکته جالب در این میان به هزینه‌ای مربوط می‌شود که استقلالی‌ها بابت جذب این بازیکن متحمل شدند. قرارداد قائدی 300میلیون تومان است که سالانه 20درصد به آن افزوده خواهد شد. به علاوه استقلال 300میلیون تومان هم بابت رضایتنامه این بازیکن پرداخت کرده (بنا به ادعای باشگاه بوشهری) و قرار شده در صورت ترانسفر قائدی در طول سه سال آینده، بخشی از رقم پرداختی به استقلال هم در اختیار باشگاه ایرانجوان بوشهر قرار بگیرد.
 

اگر از مساله ترانسفر صرف نظر کنیم، جذب قائدی در سال اول برای استقلال 600میلیون تومان هزینه در پی داشته است. این در حالی است که سه سال پیش درست در همین روزها مهدی طارمی فقط در ازای 150میلیون تومان به پرسپولیس پیوست. او در آن زمان بازیکن آزاد بود و نیازی به پرداخت وجه برای صدور رضایتنامه‌اش وجود نداشت. به این ترتیب علی دایی او را به پرسپولیس آورد و برای وی قراردادی 150میلیون تومانی بست؛ هرچند نمایش‌های درخشان طارمی در طول فصل باعث شد مسوولان باشگاه پرسپولیس به صورت داوطلبانه یک تبصره به قراردادش اضافه کنند و دستمزد او را بالاتر ببرند.

 

فراموش نکنیم طارمی وقتی به پرسپولیس آمد یک بازیکن 21ساله بود، اما حالا استقلالی‌ها قائدی 17ساله را 450میلیون تومان گرانتر از او می‌خرند. در حقیقت اینطور به نظر می‌رسد که درخشش و موفقیت مهدی طارمی در سطح اول فوتبال ایران باعث شده امید باشگاه‌ها به گل کردن پدیده‌های ناشناس افزایش بیابد. حالا همه دلگرم شده‌اند به اینکه سرمایه‌گذاری‌شان روی بازیکنان گمنام منجر به ظهور ستاره‌هایی مثل طارمی و یا محمد انصاری شود. در حقیقت می‌توان گفت طارمی ناخواسته باعث تورم قیمت پدیده‌های جوان شده است که البته اصلا هم اتفاق بدی نیست!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w9yw6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مقایسه فنی عملکرد زوج جدید خط حمله استقلال و طارمی

استقلالی ها هم نمی خواهند از محرومیت فرار کنند