تاریخ انتشار: 1396/03/25 10:53
کد خبر: 203520

سیدجلال؛ نزدیک موشک و جادوگر!

کاپیتان ملی‌پوش پرسپولیس در آستانه جابه جایی فهرست رکورد بازی‌های ملی قرار دارد.
سیدجلال؛ نزدیک موشک و جادوگر!

در حالی که به نظر می‌رسید کارلوس کی‌روش در بازی تیم‌ملی برابر ازبکستان از زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و پژمان منتظری در ترکیب اصلی مانند دیدار دوستانه با مونته‌نگرو استفاده کند، سیدجلال حسینی به ترکیب اضافه شد و جای منتظری را گرفت تا شاید به نوعی پاداش گلزنی‌اش در بازی رفت با ازبکستان را گرفته باشد.
اما این همه اتفاق‌های خوب برای حسینی نبود. مدافع شماره چهار تیم‌ملی در حالی در ترکیب اصلی بود که در دقیقه 69 مسابقه مسعود شجاعی کاپیتان تیم‌ملی از میدان خارج شد و سید اشکان دژآگه جای او را در زمین گرفت اما در حالی که همه تصور می‌کردند طبق نظر کی‌روش در بازی‌های گذشته، در این بازی هم دژآگه بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی را ببندد، دژآگه بازوبند را به سیدجلال داد تا همه غافلگیر شوند!


اما حسینی در این مسابقه صد و نهمین بازی ملی خود را برگزار کرد. او که از سال 2007 تاکنون عضو تیم‌ملی است، حالا یک بازی دیگر با مهدی مهدوی‌کیا فاصله دارد که با 110 بازی ملی، در رده چهارم بازیکنانی که بیشترین بازی ملی را در ایران انجام داده‌اند، قرار دارد.


سیدجلال که با آمادگی بالای فعلی‌اش و با وجود 36 ساله شدن، یکی از کاندیداهای حضور در فهرست تیم‌ملی در جام جهانی 2018 روسیه به شمار می‌رود، به احتمال بسیار زیاد از مهدوی کیا در تعداد بازی‌های ملی عبور خواهد کرد و نفر بعدی که پیش روی خود می‌بیند، علی کریمی است که 127 بازی ملی در کارنامه خود دارد و با توجه به بازی‌های رسمی و دوستانه‌ای که تیم‌ملی تا جام جهانی در پیش خواهد داشت، احتمالا به رکورد بازی‌های ملی جادوگر هم نزدیک خواهد شد.


نکته دیگری که در خصوص سیدجلال وجود دارد، این است که او در جام جهانی 2014 برزیل، در هر سه بازی برای تیم‌ملی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین به میدان رفت. او حالا این شانس را دارد تا با انجام سه بازی دیگر در جام جهانی، از علی دایی که پنج بازی و مسعود شجاعی که چهار بازی در این رقابت‌ها انجام داده اند، عبور کند و به آندرانیک تیموریان، جواد نکونام و مهدوی کیا برسد که شش بازی در جام جهانی انجام داده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w9px6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایران در جام جهانی روسیه نیروگاه فوتبالی می سازد!