تاریخ انتشار: 1396/04/02 16:16
کد خبر: 201427

فتح 6 گانه؛ ماموریت جدید زیدان در رئال

زین الدین زیدان قدم در 45 سالگی گذاشت در حالی که این روزها روی ابرها سیر می کند.
فتح 6 گانه؛ ماموریت جدید زیدان در رئال

به گزارش فرتاک ورزشی ،زیدان ژانویه 2016 جانشین بنیتس در رئال شد و در عین ناباروی پس از 6 ماه توانست رئال را قهرمان اروپا کرده و در حالی که فاصله 12 امتیازی با بارسا را به یک امتیاز کاهش داده بود، لالیگا را با نایب قهرمانی به اتمام برساند.

زیزو در ادامه توانست رئال را به فتح سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه ها هدایت کند و در ماه گذشته نیز قهرمانی لالیگا و چمپیونزلیگ(برای دومین بار متوالی) را برای کهکشانی ها به ارمغان آورد. او در 18 ماه گذشته توانسته 5 عنوان قهرمانی برای رئال به دست بیاورد و از این حیث رسیدن به رکورد مربیانی چون خوزه ویالونگا(6 قهرمانی)، دل بوسکه(7 قهرمانی)، لوئیس مولونی(8 قهرمانی) و میگل مونیوس(14 قهرمانی) را در تیررس خود دارد.

 

 

 

 

مهمترین ماموریت زیزو در فصل پیش رو اما کسب 6 گانه است. بعد از اینکه او توانست رئال را پس از سال 1958 به یک دبل تاریخی برساند و نیز با دو بار قهرمانی متوالی در چمپیونزلیگ از این حیث رکوردی تاریخی به ثبت برساند، حالا ماموریتی دشوارتر را پیش روی خود دارد.

 

رئال در اولین گام، 17 مرداد سوپرکاپ اروپا را در مقدونیه مقابل یونایتد برگزار خواهد کرد و یک هفته بعد باید در سوپرکاپ اسپانیا، دو بازی رفت و برگشت برابر بارسا برگزار کند.

 رئال اوایل دسامبر نیز باید در امارات به مصاف رقبای خود در جام جهانی باشگاه ها برود. لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان نیز درگیر چالش های پیش روی رئال و زیدان هستند. اگر رئال بتواند در هر 6 جام پیش رو قهرمان شود، به اولین تیم تاریخ فوتبال تبدیل خواهد شد که در یک فصل توانسته 6 جام کسب کند.

 

 

 

 

البته بارسلونا پیش از این یک بار به شش گانه دست یافته؛ با این تفاوت که این کار را در دو فصل مجزا انجام داد. بلوگرانا در فصل 2008-2009 توانست قهرمان  لیگ قهرمانان، لالیگا و کوپا دل ری شود و فصل بعد نیز سوپرکاپ اروپا، اسپانیا و جام جهانی باشگاه را فتح کرد.

رئال همچنین به این ترتیب می تواند به اولین سه گانه تاریخ خود نیز دست یافته و جمع تیم های سلتیک، آژاکس، پی اس وی، یونایتد، اینتر و بارسلونا(2بار) اضافه شود.

 

دیگر چالش های پیش روی زیدان، تصمیم گیری در مورد خریدهای فصل جدید، متقاعد کردن رونالدو به ماندن و نیز تعیین تکلیف بازیکنان قرضی رئال است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48vzdk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کامبیاسو: در مادرید تحویلم نمی گرفتند چون کهکشانی نبودم