تاریخ انتشار: 1396/04/04 12:40
کد خبر: 201027

کی‌روش: در 6 سال حضور تنها 60 متر زمین دراختیار داشتم!/ ورزش ایران در انحصار دولت است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه با یک سایت برزیلی درباره صعدو تیم ملی به جام جهانی صحبت کرد.
کی‌روش: در 6 سال حضور تنها 60 متر زمین دراختیار داشتم!/ ورزش ایران در انحصار دولت است

به گزارش فرتاک ورزشی ،سایت ایستوئه برزیل به دنبال حضور کارلوس کی‌روش در این کشور مصاحبه ای با سرمربی تیم ملی کشورمان انجام داده است.

 

 ایران بعد از برزیل دومین کشوری است که به جام جهانی رسیده و به همین دلیل این سایت برزیلی با سرمربی ایران در این خصوص مصاحبه کرد.

 

کی روش درباره این موفقیت گفت: این نتیجه تلاش و صبر ما بود. ایران همیشه با مشکلات زیادی روبه‌رو است به خصوص از لحاظ مالی، زیرساخت ها و تجهیزات.

 

وی با اشاره به حضور ایران در کمپ کورینتیانس قبل از جام جهانی 2014 در دوره ای که تیته سرمربی این تیم بود گفت: لازم است درباره ارتباط جالب ایران و برزیل با کورینتیانس صحبت کنم. من به تیمی وارد شدم که می‌خواست به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کند. از حمایت زیادی برخوردار بودیم. در یک کمپ عالی تمرین کردیم و به ما کمک زیادی شد، در خانه تیمی تمرین کردیم که ذاتا قهرمان بود و هست، هم در کمپ کورینتیانس و هم در کمپ اصلی فیفا در برزیل تمرینات خوبی داشتیم و در بعد فنی خیلی به ما کمک شد.
سرمربی ایران افزود: جالب اینجا است که چهار سال بعد، تیته و ادو گاسپار جزیی از کادرفنی تیم ملی برزیل بودند و صعود برزیل را به عنوان نخستین تیم به جام جهانی قطعی کردند. دومین تیم ایران بود. دو تیم صعود کننده به جام جهانی این ارتباط را تشکیل می‌دهند.

 

سرمربی پرتغالی در ادامه اظهار کرد: در طول ۶ سال حضورم در ایران، تنها ۶۰ متر زمین را در اختیار داشتم تا این تیم را آماده کنم. باید شرایط را برای رسیدن به اهدافمان بهتر می‌کردیم. کلید موفقیت، سازگاری بازیکنان است. به همین خاطر اردوهایی در خارج از ایران برگزار کردیم تا بهترین شرایط را داشته باشیم. زمانی که سرمربی تیم ملی شدم تنها یک لژیونر در این تیم حضور داشت که در اسپانیا بازی می‌کرد. اکنون ۴۵ درصد تیم ما از بازیکنان پا به توپ در اروپا تشکیل شده است.

 

کی روش تصریح کرد: دولت بر ورزش احاطه دارد، در واقع باید بگویم که ورزش در انحصار دولت است و هیچ حق مشارکتی به بخش خصوصی داده نمی‌شود. فقط بخش عمومی و دولت است که حق سرمایه گذاری دارد و  اراده سیاسی و مالی حکومت است که برای ورزش تصمیم می‌گیرد. وقتی در کمپ کورینتیانس بودیم بازیکنان من گویا رویا می‌دیدند، ما در چند روز اول باید مدام به آنها می‌گفتنم از خواب بیدار شوید. من مدام راه می‌رفتم و به آنها می‌گفتم که بیدار شوند، آنها واقعا چنین کمپی را در خواب هم نمی‌دیدند.

 

کی‌روش در پایان درباره هدف ایران در جام جهانی گفت: هدفمان صعود از مرحله گروهی برای نخستین بار است. ایران پیشرفت زیادی کرده است. پیشرفت این تیم به حدی بوده است که تیم‌های دیگر تنها می‌توانند با در اختیار داشتن بهترین امکانات به آن برسند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48vzel

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اجازه فروش امتیاز نفت به خارج از تهران را نمیدهیم