تاریخ انتشار: 1396/04/05 23:21
کد خبر: 200618

منتظری میلیاردی و قصه ناسپاس‌ها/ شما را 200 میلیونی‌ها در استقلال نگه داشتند!

منتظری میلیاردی و قصه ناسپاس‌ها/ شما را 200 میلیونی‌ها در استقلال نگه داشتند!

استقلال در بازار نقل‌وانتقالاتی امسال به شدت فعال بوده و ریخت‌وپاش زیادی کرده است. آنها که در کمال ناباوری کاوه رضایی را از دست دادند، کوشیدند تا با جذب اسم‌های بزرگ این خلأ را پوشش بدهند. سبک جذب داریوش شجاعیان توسط استقلال، دقیقا با عبارت «خرید به هر قیمتی» قابل توصیف است. آنها بعدتر پژمان منتظری را هم برگرداندند؛ بازیکنی که ابتدا به این باشگاه «نه» گفته بود، اما در ادامه استقلالی شد و حالا خیلی‌ها کنجکاوند ببینند چه رقمی در قرارداد او به ثبت رسیده؟ در این میان مسوول نقل‌وانتقالات استقلال به پرسشگران در مورد رقم دستمزد منتظری پاسخ جالبی می‌دهد: «معلوم است که جذب او گران بوده. نکند انتظار دارید منتظری با 200میلیون برای استقلال بازی کند؟»

البته که تیم بزرگ، ستاره بزرگ می‌خواهد و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. طبعا حضور یک بازیکن ملی با کیفیت بالا مثل منتظری هم در این باشگاه قابل قبول است، البته اگر مفاد قرارداد منطقی و معقول بوده باشد. با این حال آنچه درکش نمی‌کنیم، همین ادبیات تهاجمی و توجیه‌گرانه آقای توفیقی است؛ کسی که احتمالا به خرج باشگاه سر کیسه را حسابی شل کرده و برای جذب منتظری به رقابت با شیوخ قطری برخاسته، اما در عین حال به بازیکنان 200میلیونی توهین می‌کند.

استقلال لیگ شانزدهم را بسیار بد شروع کرد و چیزی نمانده بود کل مجموعه این باشگاه متلاشی شود. با این وجود اگر چنین اتفاقی رخ نداد و شاکله کادر فنی و مدیریتی استقلال حفظ شد، مهمترین دلیلش همین درخشش بازیکنان 100 و 200میلیونی در ترکیب این تیم بود. وقتی فیفا درهای جذب بازیکن را بست و منصوریان ناچار شد در نیم‌فصل دوم کار را با بازیکنان جوانش ادامه بدهد، ناگهان ورق برگشت و خون تازه‌ای به پیکره آبی‌ها تزریق شد. به این ترتیب استقلال هم بهتر بازی کرد و هم این نوید را به هواداران داد که در فصول بعدی به اتکای همین جوانان به استانداردهای بالاتری دست پیدا کند. خب سوال این است که چه کسانی چنین تحول بزرگی را رقم زدند؟ ما جوابش را می‌دهیم؛ جوانی به نام میلاد زکی‌پور که قراردادش کلا 120میلیون تومان بود، نوجوانی به نام امید نورافکن که فقط با 150میلیون تومان پیراهن استقلال را پوشید، هافبکی به نام حقدوست که 100میلیون تومان دستمزد گرفت و البته فرشید اسماعیلی که با قراردادی 300میلیونی برای استقلال توپ زد. اینها بودند که گل‌کاری‌های اعضای «کلوپ میلیاردی‌ها» یعنی امثال بختیار رحمانی، وریا غفوری، یعقوب کریمی، کنعانی‌زادگان و آرش افشین را جبران کردند و استقلال را سر پا نگه داشتند. چه بسا اگر همین نفرات نبودند، الان در استقلال اثری از توفیقی و یا حتی افتخاری و منصوریان وجود نداشت.

شما آزادید که باز هم مثل سال‌های قبل به طور میلیاردی ریخت‌وپاش کنید، اما یادتان باشد خیلی از مواقع کیفیت کار به پول‌های کلانی که به این و آن می‌دهید ربطی ندارد. هیچکس نمی‌گوید ستاره گرفتن کار بدی است، اما هنر بزرگتر مدیریتی می‌تواند کشف استعدادهای جوان و جذب آنها به قیمت مناسب باشد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rmdqb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر بزرگ در خط دفاعی استقلال
پادو به نیمکت تبعید خواهد شد