تاریخ انتشار: 1396/04/09 15:15
کد خبر: 199676

 پنج انتقال بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

چند سالی است که تیم های متمول آسیا، به ویژه در کشورهای منطقه شرق، بازیکنان و ستاره های بزرگی را با قراردادهای هنگفت به خدمت می گیرند.

به گزارش فرتاک ورزشی ،چند سالی است که تیم های متمول آسیا، به ویژه در کشورهای منطقه شرق، بازیکنان و ستاره های بزرگی را با قراردادهای هنگفت به خدمت می گیرند.

 

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به پنج انتقال بزرگ بازیکنان در باشگاه های آسیایی اشاره کرده است؛ بازیکنان و ستاره هایی که پس از حضور در آسیا، یا از عوامل اصلی در راه کسب عناوین قهرمانی، به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا، بودند و یا با درخشش فوق العاده در تیم هایشان توجه همه اهالی فوتبال را به خود جلب کردند. در ادامه گزارش مربوط به این پنج بازیکن را می خوانید.

 

پائولینیو (از تاتنهام انگلیس به گوانگژو اورگراند چین)

 

پنج انتقال بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

 

دو سال پیش پائولینیو هافبک برزیلی تاتنهام با جدایی از این تیم راهی گوانگژو اورگراند در سوپر لیگ چین شد، و نقش بسزایی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ایفا کرد. هافبک برزیلی که نتوانست با شرایط سخت بازی در لیگ برتر انگلیس سازگاری پیدا کند، به پیشنهاد نجومی گوانگژو چین پاسخ مثبت داد. با توجه به اینکه دو بازیکن برزیلی دیگر هم در گوانگژو بازی می کردند، و هدایت این تیم هم بر عهده مربی سرشناس برزیلی یعنی لوئیز فیلیپه اسکولاری بود، این انتقال می توانست سکوی پرتاب خوبی برای پائولینیو باشد و به روزهای اوجش باز گردد؛ و همین اتفاق هم برای پائولینیو افتاد. دو ماه بعد، پائولینیو اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی برابر کاشیوا ریسول ژاپن انجام داد و یکی از زیباترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را با ضربه آزاد از فاصله حدود ۴۰ متری به ثمر رساند. در ادامه گوانگژو به لطف بازی های درخشان پائولینیو با غلبه بر گامبا اوزاکا و الاهلی امارات توانست دومین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این نخستین عنوان قهرمانی پائولینیو در سطح قاره ای بود.

 

بازی های درخشان پائولینیو در گوانگژو باعث کسب عناوین مختلف قهرمانی برای این تیم شد؛ گوانگژو فصل گذشته موفق به فتح دوگانه لیگ و جام حذفی در کشور چین شد. همچنین هافبک برزیلی پس از دو سال دوری، بار دیگر به تیم ملی دعوت شد. وی یکی از مهره های تأثیرگذار و مهم تیمش در راه کسب سومین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ به حساب می آید.

 

لیما (بنفیکا پرتغال به الاهلی دوبی)

 

پنج انتقال بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

 

تنها چند هفته پس از انتقال پائولینیو به گوانگژو چین، حریف این تیم در فینال یعنی الاهلی دوبی یک بازیکن برزیلی دیگر به نام لیما را از بنفیکا پرتغال به خدمت گرفت که در راه رسیدن این تیم به فینال لیگ قهرمانان کمک شایانی به تیم اماراتی کرد. در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی، الاهلی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف نفت تهران نماینده ایران رفت و با تک گل لیما در خانه حریف پیروز شد؛ در دیدار برگشت که با پیروزی ۲ بر یک الاهلی به پایان رسید، لیما باز هم برای تیم اماراتی گلزنی کرد. الاهلی در نیمه نهایی به مصاف الهلال عربستان رفت و دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک تمام شد؛ تک گل الاهلی را لیما وارد دروازه الهلال کرد. در بازی برگشت که با پیروزی ۳ بر ۲ الاهلی امارات و صعود این تیم به دیدار فینال خاتمه یافت، لیما باز هم برای تیمش گل زد تا نماینده امارات به عنوان یکی از فینالیست های این دوره از رقابتها شناخته شود. اما لیما در دیدار پایانی نتوانست روند گلزنی خود را ادامه دهد و در نتیجه الاهلی امارات برابر گوانگژو چین مغلوب شد تا از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. گرچه نبرد لیما و پائولینیو در دیدار فینال به سود لیما تمام نشد و الاهلی قهرمانی این دوره را از دست داد، اما به هیچ وجه نمی توان نقش مهم و تأثیرگذار لیما در پیروزی های الاهلی و رسیدن به دیدار پایانی لیگ قهرمانان را نادیده گرفت.
رافینیا (ناسیونال به اولسان هیوندای کره جنوبی)

 

پنج انتقال بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

 

رافینیا در تابستان سال ۲۰۱۲ از گامبا اوزاکا به اولسان هیوندای کره جنوبی رفت و در تیم جدیدش بهترین فصل از دوران بازی خود را پشت سر گذاشت. رافینیا در تیم کره ای انگار بازیکن دیگری شده بود و یکی از مهره های تأثیرگذار این تیم در راه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در همان فصل بود. در مرحله یک چهارم نهایی در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه الهلال را باز کرد؛ در بلزی رفت نیمه نهایی گل تساوی را وارد دروازه بنیادکار ازبکستان کرد تا در ادامه تیم کره با زدن دو گل دیگر بازی را با نتیجه سه بر یک به سود خود به پایان برساند و پس از پیروزی در بازی برگشت راهی فینال شود. اولسان که پس از به خدمت گرفتن رافینیا نتایج فوق العاده درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرد، در فینال کار چندان دشواری نداشت و توانست حریف عربستانی را با سه گل شکست دهد که یکی از گلها را رافینیا به ثمر رساند. اولسان با درخشش در لیگ قهرمانان هشت برد متوالی به دست آورد و ۱۳ گل به ثمر رساند.

 

مامادو نیانگ (فنرباغچه ترکیه به السد قطر)

 

پنج انتقال بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

 

پس از پنج فصل بازی در المپیک مارسی و یک قهرمانی در لیگ فرانسه، و همچنین حضور در فنرباغچه و قهرمانی در سوپرلیگ ترکیه، مامادو نیانگ راهی لیگ ستارگان قطر شد تا بهترین دوران فوتبالی خود را تجربه کند. السد قطر که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید در پلی آف بازی می کرد، به مرحله گروهی رسید و تا یک هشتم نهایی هم پیش رفت. السد گرچه تا این مرحله بدون شکست بازیها را دنبال کرد، اما در میان تیم های حاضر تا این مرحله کمترین گل زده را داشت. به همین خاطر آنها به یک گلزن قهار نیاز داشتند و مهاجم سابق تیم ملی سنگال را به خدمت گرفتند. نیانگ در بازی برگشت برابر سپاهان موفق شد دروازه نماینده ایران را باز کند، و در بازی رفت مرحله نیمه نهایی در کره جنوبی، نیانگ بازی درخشانی ارائه کرد و دو بار دروازه میزبان را باز کرد تا پیروزی یک بر صفر سوون سامسونگ در بازی برگشت هم مانع شکست نماینده کره نشود و السد راهی فینال شود. در فینال السد برابر یک تیم کره ای دیگر یعنی جونبوک موتورز در ضربات پنالتی پیروز شد و بر بام فوتبال آسیا ایستاد. با وجودی که نیانگ از ابتدای رقابتها در السد حضور نداشت، اما در پایان بهترین بازیکن و بهترین گلزن این تیم شد.

 

محمد کالون (موناکو فرانسه به الاتحاد عربستان – قرضی)

 

پنج انتقال بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

 

کالون با سابقه بیش از یک دهه بازی در ایتالیا به موناکو رفت اما پس از یک سال، به دلیل آنکه نتوانست نظر دیدیه دشامپ مربی وقت موناکو را به خود جلب کند، از این تیم جدا شد و در اواسط سال ۲۰۰۵ با قراردادی قرضی به الاتحاد عربستان پیوست. کالون در ترکیب الاتحاد عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف شاندونگ لوننگ رفت و با عبور از سد این تیم راهی نیمه نهایی شد؛ در بازی برگشت کالون یکی از هفت گل الاتحاد را به ثمر رساند. در مرحله نیمه نهایی، الاتحاد در کره جنوبی به مصاف تیم بوسان رفت و با پنج گل این تیم را شکست داد؛ در این بازی هم کالون زننده یکی از گل های تیمش بود. دیدار برگشت هم با دو گلی که کالون به ثمر رساند به سود الاتحاد به پایان رسید و نماینده عربستان راهی فینال شد. دیدار پایانی به صورت رفت و برگشت بین تیم های الاتحاد عربستان و العین امارات برگزار شد. کالون در بازی رفت تک گل تیمش را به ثمر رساند تا بازی با تساوی یک بر یک تمام شود؛ الاتحاد بازی برگشت را به لطف درخشش کالون مهاجم سیرالئونی خود با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید که اولین گل بازی را کالون در دقیقه ۲ بازی به ثمر رساند. در پایان الاتحاد به لطف بازی های درخشان و گلزنی کالون به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت. در آن دوره کالون با ۶ گل به عنوان بهترین گلزن رقابتها معرفی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39v85q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان دیدار پرسپولیس و الاهلی مشخص شد