تاریخ انتشار: 1396/04/16 18:07
کد خبر: 197905

خبرهای خوبی درباره پرسپولیس و استقلال داریم

آقازاده: کمیته ملی المپیک باید برای دریافت اعتباراتش تلاش کند/ ۱۰ میلیارد تومان کمک مضاعف به فدراسیون فوتبال می‌کنیم
 خبرهای خوبی درباره پرسپولیس و استقلال داریم

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: خبرهای خوبی در خصوص توسعه زیرساخت‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ظرف ۳-۴ ماه آینده داریم.

علی آقازاده سرپرست معاونت توسعه مالی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اختتامیه رقابت‌های شطرنج قهرمانی غرب آسیا اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان عملکرد فدراسیون شطرنج را مثبت ارزیابی می‌کند که یکی از دلایل آن کسب رتبه سومی در قاره آسیا و همچنین به دست آوردن مقام‌های خوب در بخش انفرادی است. ما امیدواریم این موفقیت‌ها با برنامه‌ریزی‌های خوب فدراسیون و البته حمایت‌های وزارت ورزش تداوم داشته باشد.

وی در خصوص بدهی 180 هزار دلاری فدراسیون شطرنج به فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) گفت: ما براساس تعهدی که داده شده بود و طبق تفاهمنامه‌ای که با فدراسیون ایران امضا کرده بودیم 3 برابر بیش از آن مبلغ بابت میزبانی مسابقات قهرمانی بانوان جهان پول داده‌ایم. این بدهی در حال حاضر بیش از 500 میلیون تومان است، که فدراسیون تعهد داده بود این مبلغ را پرداخت کند و حالا همه باید کمک کنیم تا مشکلی به وجود نیاید. امیدوارم کار به جرایم احتمالی از سوی فیده نکشد، باید ظرف یکی دو هفته آینده جلسه‌ای را در حضور وزیر ورزش و همچنین رئیس فدراسیون برگزار کنیم و به راهکاری برای پرداخت این بدهی برسیم. فرمولی که به نظر می‌رسد باید آن را انجام بدهیم آن است که بخشی از بدهی را فدراسیون و بخشی دیگر را وزارت ورزش بپردازند تا این بدهی جمع شود. البته اسپانسرها نیز بدقولی‌هایی در این خصوص داشتند، من با سلطانی‌فر وزیر ورزش درباره این بدهی صحبت کردم و تلاش این است که موضوع را از یک راه قانونی حل کنیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: البته جای نگرانی نیست و وزارت ورزش مقابل هر مشکلی از هر فدراسیونی مثل شیر می‌ایستد، ما حتی اگر لازم باشد نام آن اسپانسرهایی را که قرار بود کمک کنند و این کار را انجام ندادند رسانه‌ای می‌کنیم، به هر حال نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه این میزبانی شطرنج بوده که همان ابتدا نیز قرار بر آن بود که وزارت ورزش 700 میلیون تومان کمک کند که البته 3 برابر این مبلغ پرداخت شد. در نهایت باید بگویم که اجازه نمی‌دهیم فدراسیون شطرنج با جریمه‌ای مواجه شود و اگر لازم باشد نام اسپانسرهایی را که کمک نکردند اعلام می‌کنیم تامردم متوجه شوند و این وضعیت در آینده تکرار نشود.

آقازاده در خصوص راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2018 و در پاسخ به این سوال که آیا بودجه مضاعفی برای این فدراسیون در نظر گرفته می‌شود یا خیر؟ گفت: حتماً این اتفاق می‌افتد هم دولت و هم وزارت ورزش برنامه‌ای را برای افزایش بودجه فدراسیون فوتبال در نظر دارند، رقم این افزایش بودجه هنوز قطعی نشده اما می‌توانم بگویم که حداقل 10 میلیارد تومان اضافه بر بودجه قبلی به فدراسیون پرداخت می‌شود. فدراسیون فوتبال برای حضور موفق در جام جهانی برنامه‌های تدارکاتی خوبی را پیش‌بینی کرده که اجرای این برنامه‌ها هزینه زیادی می‌خواهد، البته بابت صعود به جام جهانی نیز رقم قابل توجهی از فیفا به فدراسیون ایران می‌رسد.

وی در خصوص بودجه تخصیص یافته به سایر فدراسیون‌ها در آستانه بازی‌های داخل سالن آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی 2018 گفت: ما تاکنون یک سوم از بودجه امسال فدراسیون‌ها را به طور میانگین پرداخت کرده‌ایم، تا زمان برگزاری بازی‌های آسیایی 13 ماه زمان باقی‌مانده و از حالا برنامه‌ریزی‌های خوبی برای موفق در این بازی‌ها شده است. در گردهمایی‌هایی که روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش دارند این موضوعات بررسی می‌شود. همه ما تلاش‌مان بر این است که کاروان ایران رتبه خوبی در بازی‌های آسیایی کسب کند.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به به عدم پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک در سال 96 گفت: کمیته ملی تا امروز نتوانسته اعتباراتش را بگیرد، که البته خودش باید همچون ما برای گرفتن این اعتبارات تلاش کند.

آقازاده در واکنش به این موضوع که تفاهمنامه میزبانی مسابقات شطرنج بانوان جهان بین وزارت ورزش و فیده امضا شده و وزارت ورزش باید کمک بیشتری در این باره داشته باشد عنوان کرد: این تفاهمنامه که شما می‌گویید، در زمان حضور نصرالله سجادی به امضا رسیده و او نیز در صحبت‌هایی که شنیده‌ام اعلام کرده که فدراسیون شطرنج باید بیش از مبلغی که وزارت ورزش قرار بوده کمک کند باید این هزینه را تامین کند.

وی در پایان در خصوص شرایط 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: خبرهای خوبی ظرف 3-4 ماه آینده در خصوص توسعه زیرساخت‌های این دو باشگاه داریم، که آن را اعلام خواهیم کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aowoy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلیل مبهم بودن وضعیت استقلال و پرسپولیس چیست؟
عدم قانون مداری وزارت ورزش