تاریخ انتشار: 1396/04/17 11:35
کد خبر: 197741

روز پنجم تنیس ویمبلدون ۲۰۱۷؛ صعود یوهانا کونتا در روز حذف هدر واتسون

در روز پنجم ویمبلدون 2017، یوهانا کونتا در حالی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که هم‌وطنش هدر واتسون مقابل شماره 683 زنان حذف شد.

به گزارش فرتاک ورزشی ، در روز پنجم مسابقات گرند اسلم تنیس ویمبلدون ۲۰۱۷ که به رقابت‌های مرحله سوم اختصاص داشت، «ونوس ویلیامز» (۱۰) با صعود به مرحله چهارم به مسن‌ترین زنی از سال ۱۹۹۴ تبدیل شد که به دور چهارم رقابت‌های ویمبلدون رسیده است. «مارتینا ناوراتیلووا» آخرین بار در سال ۱۹۹۴ این موفقیت را در همین سن ویلیامز رقم زده بود. ویلیامز در این مرحله «نائومی اوساکا» تنیسور ۱۹ ساله ژاپنی را از پیش رو برداشت (۷-۶ ,۶-۴ ). او در مرحله یک چهارم نهایی با آنا کنجو (۲۷) که او نیز ۱۹ سال دارد و در مقابل ویلیامز کهنه‌کار بسیار کم‌تجربه‌تر است، رقابت خواهد کرد.

«آنا کونجو» (۲۷) البته حریف دست و پا بسته‌ای برای ویلیامز نیست چرا که در همین مرحله «دومنیکا سیبلکووا» (۸) بخت هشتم قهرمانی در ویمبلدون را با شکست بدرقه کرد.

«یوهانا کونتا» (۶) که مصمم برای بالا بردن جام قهرمانی این گرند اسلم بزرگ سال در کشور خودش شده است، در مرحله سوم با شکست «ماریا ساکاری» تنیسور گمنام یونانی و شماره ۱۰۱ زنان جهان صعود خود را به مرحله یک چهارم رقابت‌ها جشن گرفت ( ۶-۴ , ۶-۱ ). البته در همین حال، «اندی موری» از بریتانیا بخت اول قهرمانی در این رقابت‌ها یک مسابقه هیجان انگیز را علیه «فابیو فونینی» از ایتالیا رقم زد تا جواز حضور در دور بعدی رقابت‌ها را کسب کند.

اما در همین مرحله، این «هدر واتسون» دیگر تنیسور بریتانیایی بود که در کشور خودش، مقابل «ویکتوریا آزارنکا» از بلاروس متحمل شکست شد. البته آزارنکا شماره یک سابق زنان جهان و شماره ۶۸۳ فعلی زنان جهان که قهرمانی در دو گرند اسلم را در کارنامه دارد، پنجمین بازی خود را مقابل واتسون که جایگاه ۱۰۲ را در جدول تنیس‌بازان زن در اختیار دارد، بعد از یک وقفه طولانی به‌دلیل تولد فرزندش لئو پشت سر گذاشت.

«کارولین گارسیا» (۲۱) از فرانسه «مدیسون برنگل» آمریکایی را از پیش رو برداشت او مرحله بعد به مصاف یوهانا کونتای بریتانیایی خواهد رفت.

«سیمونا هالپ» (۲) و «پنگ شوای» نیز در روز پنجم مسابقات تنیس ویمبلدون رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و این تنیسور رومانیایی بود که با شکست حریف چینی، شانس حضور در مرحله یک چهارم نهایی را پیدا کرد.

در دیگر دیدارهای روز پنجم، «یلنا اوستاپنکو» (۱۳)، پدیده لتونیایی این روزها در مسابقات مختلف تنیس زنان، «کامیلا گیورگی» از ایتالیا را مغلوب خود کرد. همچنین «الینا اسویتولینا»ی اوکراینی (۴) بخت چهارم گرند اسلم تنیس ویمبلدون ۲۰۱۷ با غلبه بر «کارینا ویتوفت» آلمانی تبار راهی یک چهارم نهایی رقابت‌ها شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlww9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم کامپوند بانوان به مدال برنز رسید

بانوان ایران در دور نخست اسلحه فلوره حذف شدند
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا - هنگ کنگ