تاریخ انتشار: 1395/05/23 14:31
اختصاصی/
کد خبر: 268041

اولین حریفان فرزان را بیشتر بشناسیم

طبق خبر اختصاصی ویژه ای که در نخستین گام، المپیک ریو را از نگاه تکواندو مازندران مورد تحلیل قرار داده بودیم اینک در 4 روز باقی مانده بازی های فرزان عاشورزاده برخی از حریفان که احتمال رویارویی ملی پوش استانمان با آنها وجود دارد را آنالیز می کنیم.
اولین حریفان فرزان را بیشتر بشناسیم

به گزارش فرتاک ورزشی، فرزان عاشورزاده، تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم با 19 سال سن است که  نوع سهمیه المپیک وی رنکینگ سیستم می باشد و با رنک یک المپیکی اولین تجربه حضورش را در برزیل رقم میزند.

از جمله عناوین مدال آوریهای فرزان که در طی 2 سال پر افتخارش منجر به سونامی برای تکواندو جهان شد را می توان طلای تورنمنت آزاد تونس 2014 - طلای مسابقات قهرمانی آسیا 2014 - طلای تورنمنت آزاد کره جنوبی 2014 - نقره مرحله دوم مسابقات گرندپری در سال 2014 -  طلای بازیهای آسیایی 2014 – اینچئون -  طلای مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2014 -  طلای مرحله فینال مسابقات گرندپری در سال 2014 - برنز تیمی مسابقات جام جهانی 2014 - طلای تورنمنت آزاد فوجیره 2015 - طلای تورنمنت آزاد جام فجر 2015 - طلای تورنمنت جام پادشاهی هلند 2015 - طلای مسابقات قهرمانی جهان 2015 - طلای مرحله اول مسابقات گرندپری در سال 2015 - برنز مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2015 - نقره مرحله فینال مسابقات گرندپری در سال 2015- نقره تورنمنت آزاد اسپانیا 2016 - طلای تورنمنت آزاد یونان  2016 میتوان نام برد.

نخستین حریف فرزان به نام عمر حجامی از مراکش وی متولد  1990 (26 سال) با1.60 سانتی متر قد در وزن 58- کیلوگرم  می باشد که سابقه وی تنها کسب سهمیه المپیک از طریق قاره ای بوده و اولین حضورش را در ریو تجربه می کند.

اما در قسمت بالای جدول دو رقیب سر سخت  جیسوس تورتوسا و شوا ژائو که سابقه پرافتخاری را برای اسپانیا و چین رقم زدند.

جیسوس تورتوسا 19 ساله است که توسط مدال نقره قاره ای کسب سهمیه اروپا کرده است، وی قهرمان نوجوانان جهان می باشد که مدالهایی از قبیل  مدال برنز نوجوانان 2014 – مدال برنز قهرمانی اروپا2014 -  مدال نقره بازیهای اروپایی2015 – مدال نقره قهرمانی اروپا2016  را در کارنامه خود دارد هم چنین کسب مدال نقره رقابت های گرندپری در منچشتر انگلستان را با برد مقابل فرزان عاشورزاده بدست آورده است. رقابتی که فرزان آن را از ناداوری های پیش آمده در انگلستان می داند . هرچند که راند اول بازی ها با پیشی گرفتن 3 بر صفر تورتوسا همراه بود اما با وجود اخطارهای متوالی سرداور که باعث از دست دادن تمرکز ملی پوش کشورمان شد نتیجه در راند دوم به تساوی 4 بر 4 رسید و  در راند سوم این عاشورزاده بود که از حریف خود پیش افتاد و تا ثانیه های پایانی ۸ بر ۶ از حریف پیش بود ولی اخطار های سرداور و ضربه مشت نه چندان قدرتمند حریف باعث شد مبارزه  در پایان راند سوم با تساوی ۸ بر ۸ به اتمام رسیده و کار برای تعیین تکواندوکار پیروز به راند چهارم کشیده شود که حریف اسپانیایی در همان آغاز مبارزه امتیاز پیروزی بخش را به نام خود ثبت کرد

قطعا در صورت پیروزی اسپانیا  مقابل چین و رو در رویی با فرزان، این عاشورزاده خواهد بود که انتقام شکست منچستر را مانند رقابت های اینچئوان خواهد گرفت.

اما شوا ژئوا از چین هم از طریق مدال طلا کسب سهمیه قاره آسیا وارد رقابت های ریو 2016 شده  دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2015 -  مدال برنز قهرمانی آسیا 2016 و کسب یک  مدال نقره و برنز گرند پریکس ...

این حریف چینی قطعا خود را برای بازی با فرزان بیشتر از بازی با اسپانیا آماده کرده است، جوان مازنی 2 بار شوا ژئوا را شکست داده و 2 پیروزی مقابل آن را برای خود به ثبت رسانده است، یکی از برد های فرزان در رقابت های آسیایی اینچئوان بوده است که توانست از سد چینی ها بگذرد و به مصاف چین تایپه رود. بعد از آسیای اینچئوان فرزان در رابطه به شوا ژئوا بیان کرده است: سخت‌ترین حریفم ورزشکار چینی بود که خیلی اذیت شدم ولی مهمترین و حساس‌ترین مسابقه چین تایپه بود که به لطف خدا پیروز بیرون آمدم

از 8 نفر بالای جدول ران آتلاس از رژیم اشغالگر قدس و وانیلتون تکسرا از برزیل می باشد که باید با هم رقابت کنند و هم چنین کارلوس ناوارو از مکزیک و یوسف شریها از لیبی به مصاف هم می روند که در خبرهای آتی به تحلیل این ورزشکاران پرداخته می شود.

خبرنگار: "زهرا نجات"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qkpqp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نماینده تکواندو مازنی ها به ریو رسید
اختصاصی/