تاریخ انتشار: 1395/05/24 20:39
المپیک ۲۰۱۶ – ریو
کد خبر: 267676

انجام 360 آزمایش دوپینگ از ورزشکاران روس در المپیک ریو

رییس کمیته المپیک روسیه گفت: ورزشکاران روس در بازیهای المپیک ریو 360 آزمایش دوپینگ داده اند.
انجام 360 آزمایش دوپینگ از ورزشکاران روس در المپیک ریو

 به گزارش فرتاک ورزشی، الکساندر ژوکوف امروز (یکشنبه) گفت تیم ما تاکنون 360 آزمایش دوپینگ داده است.

دوومیدانی کاران روس به علت برنامه دوپینگ گسترده دولتی در ورزش کشور از حضور در بازیهای ریو محروم شده اند. افشای دوپینگ در ورزش روسیه باعث شد این کشور در آستانه حذف کامل از بازیهای ریو قرار گیرد. کاروان روسیه با محرومیت هایی که دریافت کرد، سرانجام موفق شد در المپیک شرکت کند، هرچند تعداد زیادی از ورزشکاران این کشور به علت سابقه دوپینگ اجازه شرکت در این بازیها را نیافتند.

روز 18 ژوییه، کمیسیون مستقل سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) به ریاست ریچارد مک لارن ژوییه گزارشی را از تحقیقات خود در باره اتهامات دوپینگ ورزشکاران و مسئولان روس در بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی منتشر کرد.

طبق این گزارش، کمیسیون ادعا کرد که شواهدی دال براینکه وزارت ورزش روسیه و مرکز تمرین تیم های ملی این کشور و سرویس امنیتی روسیه با پنهان کاری برنامه دوپینگ را در ورزش این کشور اجرا می کرده اند، یافته است.

گزارش کمیسیون وادا بیان داشت که بررسی های کمیسیون نشان می دهد که در مجموع 643 مورد نتایج مثبت دوپینگ بین سال های 2012 و 2015 در رشته 30 ورزشی مفقود شده است.

وادا بدنبال گزارش این کمیسیون به کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک و تمام فدراسیون های بین المللی ورزشی توصیه کرد که ورزشکاران روس را از تمام رقابت ها از جمله بازی های المپیک 2016 ریو محروم کنند.

کمیته بین المللی المپیک بعد از نشست هیات اجرایی این نهاد، از فدراسیون های بین المللی خواست برگزاری رویدادهای ورزشی زمستانی را در روسیه تعلیق کنند. این اقدام تا 31 دسامبر 2016 ادامه می یابد و ممکن است در جلسه ماه دسامبر هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک مورد بررسی قرار بگیرد .

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در 24 ژوییه اعلام کرد که ورزشکاران روس به جز دوو میدانی کاران می توانند در بازی های المپیک 2016 ریو بر اساس تصمیم فدراسیون بین المللی ورزش حضور داشته باشند.

باخ اعلام کرد که ورزشکاران روس که سابقه محرومیت به علت دوپینگ را دارند، اجازه شرکت در بازیهای ریو را نخواهند داشت؛ حتی اگر محرومیت خود را گذرانده باشند. این محرومیت ورزشکارانی را که نامشان در گزارش مکلارن آمده بود، شامل شد.

بازی های المپیک تابستانی 2016 از 15 و تا 31 مرداد ماه در ریودوژانیرو برگزار می شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39loa7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمیته بین المللی المپیک چهار ورزشکار دوپینگی را محروم کرد