تاریخ انتشار: 1395/05/31 09:49
برای خدابخشی مدال پیش‌بینی کرده بودیم
کد خبر: 266476

هاشمی: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فرافکنی می‌کند

رییس کمیته ملی المپیک گفت: برخی اتفاقات که برای ورزشکاران ما رخ داد پیش‌بینی نشده بود و هیچ کسی تصور نمی‌کرد چنین بلایی سر بهداد سلیمی بیاید یا فرزان عاشورزاده حذف شود
هاشمی: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فرافکنی می‌کند

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی، کیومرث هاشمی در گفت و گو با خبرنگارایسنا در ریو درباره ی عملکرد کاروان ایران در المپیک 2016 بیان کرد: ارزیابی واقعی را باید در پایان بازی‌ها انجام داد اما آنچه در المپیک ریو اتفاق افتاد رقابت شدید بین کشور ها بود. با نگاه به جدول مدال‌ها متوجه می‌شویم که نسبت به المپیک لندن تفاوت‌هایی وجود دارد و تعداد مدال 20 کشور اول رنکینگ افزایش یافته است و این کار را برای قرار گیری در این رنکینگ سخت می‌کند.

 

او ادامه داد: ظرفیت مدال‌آوری کاروان ما بیشتر از این است و امیدوارم بقیه نماینده‌ها کار را تکمیل کنند. البته دو، سه اتفاق برای ورزشکاران ما افتاد که پیش‌بینی نشده بود. فکر می‌کنم هیچ کارشناسی تصور نمی‌کرد که این بلا سر بهداد سلیمی بیاید و از کسب مدال باز بماند. شاید به دلیل آسیب‌دیدگی که داشت این طور تصور می‌شد نتواند طلا بگیرد اما مدال نقره‌اش قطعی بود که با ترفند و حیله‌ای که به کار بردند نگذاشتند این اتفاق رخ دهد.  درست است از دسترسی به یک مدال بازماندیم اما آن افراد در ورزش دنیا مفتضح شدند و ما نیز به دلیل وظیفه‌ای که داریم کار را پیگیری می کنیم.

 

هاشمی هم چنین گفت: در شمشیربازی نیز شاید تصور نمی‌شد عابدینی تا این حد بالا بیاید و حتی  او می‌توانست فینالیست هم شود.

در تکواندو نیز فکر نمی کردیم فرزان عاشورزاده به این شکل حذف شود اما المپیک همین است و در این دوره نفرات اول رنکینگ به مدال نرسیدند. این موضوع نشان می دهد المپیک سخت است و برای کسب مدال ورزشکار ، فدراسیون و مربی باید 4 سال کار کنند و حمایت شوند.

 

او درپاسخ به این پرسش که برای کیمیا علیزاده کسب مدال پیش بینی شده بود، گفت: بلی. مدال علیزاده جزو پیش بینی‌ها بود ما حتی برای خدابخشی هم کسب مدال را پیش بینی کرده بودیم. مدال علیزاده درست است برنز بود اما به اندازه طلا ارزش دارد.

 

رییس کمیته ملی المپیک در مورد نتایج کشتی فرنگی نیز تصریح کرد: فکر می‌کردیم حق کشتی فرنگی یک  مدال طلا باشد که واقعا حق‌اش هم بود.

 

هاشمی با اشاره به اعتراضی که نسبت به رای هیات ژوری در رقابت بهداد سلیمی داشتند، نیز تاکید کرد: ما اعتراض کردیم و چند جلسه نیز برگزار شد. مکاتباتی را با فدراسیون جهانی وزنه‌برداری داشتیم و از ما خواستند دلایل مستند خود را ارائه دهیم. من از صدا و سیما خواستم فیلم های رقابت بهداد را در اختیار ما بگذارند، که انجام شده و بخش‌های دیگر آن نیز در اختیارمان قرار خواهد گرفت. آن چیزی که در این اتفاق دیدم فرافکنی بوده است. مثل گفته اند سایت فدراسیون جهانی هک  شده که این ربطی به شکایت ما ندارد. یا اینکه 119 میلیون کامنت در مورد بهداد گذاشته شده که این یعنی عملکردشان خوب نبوده است که مردم اعتراض کرده اند.  در کل ما به دنبال احقاق حق ورزشکارانمان هستیم.

 

هاشمی در مورد اینکه به علیزاده پاداش طلا تعلق می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: با توجه به بازتاب جهانی  و فضای خوبی که پس از کسب مدال برنز علیزاده به وجود آمد از رییس جمهور خواهش کردیم به علیزاده پاداش طلا تعلق گیرد. زیرا این برای توجه کردن به ورزش بانوان است که در ابتدای راه برای مدال اوری در المپیک قرار دارند. امیدواریم آقای گودرزی نیز نگاه مثبتی داشته باشد البته او همیشه توجه کافی را به ورزش بانوان دارد.

 

رییس کمیته ملی المپیک در مورد اهدای پاداش به مجتبی عابدینی نیز بیان کرد: ما مبلغ کمی را بعد از مسابقه به او دادیم تا نشان دهیم متوجه کاری که انجام داده، هستیم اما از آنجا که مسئولیت اهدای پاداش با ما نیست تنها می‌توانیم پیشنهاد دهیم. خود باقرزاده رییس فدراسیون هم پیگیر هست. بالاخره این توجه‌ها باعث می شود ورزشکاران بیشتر کار کند و آنها سرمایه های ما هستند. ما به 16-17 نفر امید کسب مدال داشتیم که تا به امروز بیش از نیمی از آن محقق شده است. تا به امروز نیز عملکرد کاروان با توجه به دو، سه اتفاقی که بیان کردم، خوب بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39l657

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تغییرات مشکوک علیه بهداد
ایران علیه هیات ژوریه وزنه‌برداری مدرک جمع کرد؛