تاریخ انتشار: 1396/09/02 12:58
کد خبر: 172533

بسکتبال ایران در مسیری دیگر برای جهانی شدن سه باره قرار گرفته است

تیم ملی بسکتبال که تجربه دو دوره حضور در رقابت های جام جهانی را دارد از فردا رقابت های خود برای کسب سومین سهمیه حضور در این مسابقات را آغاز می کند.
بسکتبال ایران در مسیری دیگر برای جهانی شدن سه باره قرار گرفته است

تا زمانیکه مسابقات بسکتبال جام جهانی به صورت ۱۶ تیمی برگزار می شد، ایران حضوری در این میدان معتبر نداشت اما با افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در این رقابت ها و برگزاری آن با ۲۴ تیم، پای بسکتبال ایران نیز به این رویداد جهانی باز شد.

اولین حضور تیم ملی بسکتبال در رقابت های جام جهانی مربوط به سال۲۰۱۰ می شود که ترکیه میزبانی مسابقات را عهده دار بود. رقابت های ۲۰۱۴ اسپانیا نیز دومین تجربه بسکتبال ایران در میادین جام جهانی بود. بسکتبال ایران در هر یک از ادوار جام جهانی مقابل حریفان آفریقایی خود یعنی تونس (۲۰۱۰ ترکیه) و مصر (۲۰۱۴ اسپانیا) پیروز شد اگرچه این بردها کمک حال تیم کشورمان برای صعود از مرحله مقدماتی نشد.

با این پیشینه بسکتبال ایران در مسیری دیگر برای جهانی شدن سه باره قرار گرفته است. مسیری که از فردا به طور جدی  پیش روی ملی پوشان کشورمان قرار می گیرد تا با عبور از آن و حضور در مراحل مختلف، سومین سهمیه را برای حضور در رقابت های جام جهانی کسب کنند.

دوره جدید مسابقات بسکتبال جام جهانی سال ۲۰۱۹ برگزار می شود. این رقابت ها برای نخستین بار با حضور ۳۲ برگزار می شود و علاوه بر چینِ میزبان، ۷ سهمیه برای کشورهای آسیا و اقیانوسیه پیش بینی شده است.

بسکتبال ایران  در گروه D رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین با تیم های قطر، قزاقستان و عراق همگروه است. دیدارهای این مرحله از مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. البته به دلیل شرایط خاص کشور عراق، هیچ دیداری در این کشور برگزار نمی شود طوریکه میزبانی های تیم ملی عراق بین سه تیم دیگر گروه تقسیم خواهد شد.

طبق برنامه اعلام شده نیز دیدارهای تیم ملی بسکتبال برای کسب سهمیه این دوره مسابقات جام جهانی از فردا به طور رسمی آغاز می شود. عراق اولین حریف ملی پوشان بسکتبال ایران است که در اردن میزبان این دیدار خواهد بود. دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و عراق ساعت ۱۹ جمعه برگزار می شود.

اوشین ساهاکیان، فریداصلانی، علی الله وردی، نوید نیکتاش، محمدجمشیدی، امیرصدیقی، سجادمشایخی، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، کیوان ریاعی، روزبه ارغوان و محمد حسن زاده بازیکنانی هستند که برای همراهی تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی و دیدار با عراق عازم امان شده اند. این بازیکنان امروز دو جلسه تمرینی زیر مهران حاتمی برگزار می کنند تا آماده دیدار فردا شب شوند.

پس از این دیدار، تیم ملی بسکتبال به تهران باز می گردد تا محیای دومین دیدار خود شود که دوشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

مرحله دوم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین، اسفندماه برگزار می شود. در این مرحله تیم ملی بسکتبال در اولین دیدار خود که در قزاقستان برگزار می شود به مصاف تیم ملی این کشور می رود سپس در تهران میزبان عراق خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3grjrn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این طور که بنظر میرسد، تیم نادر شیمی قم شانس اول قهرمانی است