تاریخ انتشار: 1396/09/04 17:27
بهترین گزینه سرپرستی چه کسی است؟
کد خبر: 172247

استعفای مشحون و گزینه های وزارت ورزش برای سرپرستی فدراسیون بسکتبال

بعد از 14 سال نشستن بر روی کرسی ریاست فدراسیون بسکتبال، مشحون استعفا داد تا گمانه زنی ها برای سرپرستی او شروع شود.
استعفای مشحون و گزینه های وزارت ورزش برای سرپرستی فدراسیون بسکتبال

محمود مشحون، رییس مستعفی فدراسیون بسکتبال بعد از گذشت 14 سال و با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اشکال قانونی از استفاده بازنشستگان در مناصب دولتی، از سمت خود استعفا داد تا وزارت ورزش و جوانان به فکر یک نیروی جایگزین و قابل اعتماد که بتواند اهداف مورد نظزش را دنبال نماید، باشد.

بدون شک رشته ورزشی بسکتبال، یکی از چند ورزش موفق در طی یک دهه گذشته می باشد و هیچ کس نمی تواند منکر این واقعیت شود که بسکتبال در دوران مشحون سیر صعودی را طی نموده است که مهم ترین آنها حضور در المپیک و دو دوره جام جهانی و هم چنین قهرمانی در آسیا برای اولین بار است که بلندقامتان بسکتبال ایران را در آسیا مطرح و حتی شرایط حضور آنها در لیگ های معتبر را فراهم نمود، لیگ هایی که پیش از این شاید خواب حضور در آنها، برای بسکتبال دوستان ایرانی ممکن نمود چه برسد در واقعیت این امر اتفاق بیفتد.

در هر حال علی رغم این که ضعف هایی هم بر دوران ریاست مشحون در بسکتبال وجود داشته است که نمی توان آنها را نادیده گرفت، او نمره قبولی را دریافت نموده و نفر جایگزین که سکان این فدراسیون را بر عهده بگیرد، کاری سخت در پیش رو دارد و باید کسی باشد که ادامه دهنده را او بوده و با کنارگذاشتن ضعف های فدراسیون مشحون و استفاده از نقاط قوت، شرایط را برای بهبود کیفیت و کمیت در این ورزش پر تحرک فراهم نماید.

بدون شک در بین جامعه بسکتبالیست افرادی هستند که شایستگی نشستن بر کرسی ریاست فدراسیون را داشته باشند و این یکی از نکات مثبت ورزش بسکتبال می باشد که امیدواریم وزارت ورزش و جوانان در این خصوص تصمیم گیر منطقی داشته باشد.

اما باید به این نکته اشاره نمود که در این برهه از زمان که در راه انتخابی جام جهانی هستیم که متاسفانه در بازی مقابل عراق مغلوب شدیم، شاید بی تاثیر نباشد که بگوییم بلندقامتان ایران تحت تاثیر تغییرات درفدراسیون قرار گرفته باشند و بدانیم که این فدراسیون نیازمند حضور کسی می باشد که اشراف کامل به روند آماده سازی تیم ملی داشته و زمان را از دست ندهد.

با توجه به شرایط پیش رو این گونه به نظر می رسد که در حال حاضر بهترین گزینه برای سرپرستی، علی توفیق، دبیر حال حاضر فدراسیون می باشد که یکی از تحصیل کردها و استخوان خرد کرده های این ورزش بوده و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترای مدیریت ورزش میباشد.

این موضوع از آن جایی اهمیت دارد که این چهره مطرح بسکتبال، هم اشراف کامل به روند آماده سازی تیم ملی در گذشته دارد و هم این که در کارنامه ورزش او می توان بازی در تیم های ملی پایه و بزرگسالان و همچنین سرمربی تیم های ملی و سوپر لیگ را  مشاهده نمود و جهت جلوگیری از خروج فدراسیون  بسکتبال از شرایط فعلی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون، بهترین گزینه برای سرپرستی این فدراسیون علی توفیق شاید باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8zqn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری:توفیق سرپرست رییس فدراسیون بسکتبال شد؟