تاریخ انتشار: 1396/09/21 13:25
کد خبر: 169730

رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال جهان از امشب آغاز می شود

رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال جهان از امشب آغاز می شود و نماینده ایران در گام نخست به مصاف نماینده کشور میزبان می رود.
رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال جهان از امشب آغاز می شود

 رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال جهان از امشب (سه شنبه ۲۱ آذرماه) در کشور لهستان آغاز خواهد شد. رقابت‌هایی که تیم والیبال «بانک سرمایه» به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها حضور دارد. تیمی که تابستان سال گذشته و با کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا موفق شد جواز حضور در این نبرد جهانی را از آن خود کند.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان از ۲۱ تا ۲۶ آذرماه به میزبانی لهستان و در سه شهر این کشور (ووچ، کراکوف و اوپوله) برگزار می‌شود و تیم بانک سرمایه به عنوان قهرمان قاره آسیا در سال ۲۰۱۶ در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. هشت تیم در دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت دارند که رقابت‌های خود را در 2 گروه زیر آغاز خواهند کرد و از هر گروه دو تیم برتر به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند:

در گروه نخست این رقابت‌ها چهار تیم زاکسا کُژله لهستان (میزبان و قهرمان لیگ لهستان ۲۰۱۷)، لوبه سیویتانوا ایتالیا (قهرمان لیگ ۲۰۱۷ ایتالیا و جایگاه ایتالیا در رده بندی جهانی)، سادا کروزیرو برزیل (قهرمان ۲۰۱۷ آمریکای جنوبی) و بانک سرمایه ایران (قهرمان سال ۲۰۱۶ آسیا) قرار گرفتند. گروهی که نبرد‌هایی سخت برای نماینده کشورمان را به همراه خواهد داشت.

در گروه دوم این مسابقات نیز تیم‌های اسکرا لهستان (وایلد کارت فدراسیون جهانی)، زنیت کازان روسیه (قهرمان ۲۰۱۷ اروپا)، بولیوار آرژانتین (قهرمان لیگ ۲۰۱۷ آرژانتین و جایگاه آرژانتین در رده بندی جهانی) و شانگ‌های چین (وایلد کارت فدراسیون جهانی) قرار گرفته‌اند.

شاگردان مصطفی کارخانه در روز نخست این رقابت‌ها و در چارچوب مرحله مقدماتی باید به مصاف تیم زاکسا کُژله از کشور لهستان بروند. دیداری که از ساعت ۲۰ به وقت تهران بین این دو تیم برگزار خواهد شد. این در حالی است که تیم بانک سرمایه برای نخستین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و در دوره قبلی این پیکار‌ها تیم والیبال پیکان تهران به نمایندگی از ایران در مسابقات شرکت کرده بود.

تیم زاسکا که حریف نخست تیم بانک سرمایه در نبرد قهرمانی باشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، میانگین قدی ۲ متر و پنج دارد و با هدایت آندرا گاردین کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا پا به این رقابت‌ها گذاشته است. این تیم از حضور ستاره‌های قدرتمند دنیای والیبال نظیر پاول زاتوراسکی، ماتیوس بیه نیک و تونیوتی بهره می‌برد. حریف بانک سرمایه در این مسابقه ۷ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی در لیگ لهستان و چندین مدال ارزشمند در لیگ اروپا را در کارنامه خود دارد.

**برنامه کامل روز نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

از گروه اول:

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه (۲۰ ایران)؛ زاکسا کُژله لهستان – بانک سرمایه ایران

ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه (۲۳ ایران)؛ لوبه چیویتانووا ایتالیا – سادا کروزیرو برزیل

از گروه دوم:

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه (۲۰ ایران)؛ زنیت کازان روسیه – بولیوار آرژانتین

ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه (۲۳ ایران)؛ شانگ‌های چین – اسکرا لهستان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bw56e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مصطفی کارخانه :تغییر رای داور به خاطر اعتراض یک بازیکن خیلی زشت است