تاریخ انتشار: 1395/04/20 13:43
والیبال ایران -قطر
کد خبر: 274749

تیم والیبال جوانان ایران در باز ی مقابل قطر به پیروزی رسید

دومین پیروزی/تیم ملی والیبال جوانان ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا 3 بر صفر قطر را شکست داد.
 تیم والیبال جوانان ایران در باز ی مقابل قطر به پیروزی رسید

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی والیبال جوانان ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 15 به وقت چین تایپه در سالن کاوشنگ آرنا به مصاف قطر رفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 16 ، 25 بر 15 و 25 بر 11 حریف چند ملیتی خود را مغلوب کند. بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی  را روانه میدان کرد. داورانی از تایلند و ژاپن قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

قطری ها ست نخست این مسابقه را بهتر آغاز کردند، اما برتری آنها خیلی طولانی نبود و در امتیاز 4 بر 3 ایران توانست از حریف پیش بیافتد و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران هم تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 16 بر 10 تیم ایران توانست برتری خود را کامل به رخ حریف بکشد تا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. این برتری تا امتیاز 18 بر 10 هم داشت تا ریکاردو ویکتور، سرمربی قطری ها درخواست وقت استراحت فنی کند. امتیاز 25 را در ست نخست امیرحسین اسفندیار برای ایران کسب کرد تا این ست با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

در ست دوم بازی پایاپایی پیش رفت؛ اشتباهات در هر دو تیم موجب شد تا شرایط اینگونه باشد، اما با این حال در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران بود که تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ایران با سرویس های کم نقص جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار توانست اختلاف خوبی با قطر ایجاد کند و نتیجه بازی به 13 بر 7 به سود ایران تغییر کرد تا بازهم سرمربی قطری ها درخواست وقت استراحت کند. علی اصغر مجرد، یکی از بهترین بازیکنان ایران در این بازی بود که بارها قطری ها را دفاع کرد؛ این بازیکن با سرویس خوب خود توانست نتیجه بازی 22 بر 12 کند تا بازهم با درخواست قطری ها تیم ها به وقت استراحت فنی بروند. ست دوم هم با نتیجه 25 بر 15 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست سوم را ایران بدون تغییر و با قدرت بیشتر آغاز کرد و در امتیاز 8 بر 2 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 12 بر 3 به سود ایران سرمربی قطری ها بازهم درخواست وقت استراحت کرد؛ بهروز عطایی هم میربابک موسوی را جایگزین امیرحسین اسنفدیار کرد تا در ترکیب قرار بگیرد. شاگردان بهروز عطایی در این ستا کاملاً بر توپ و میدان مسلط بودند. در امتیاز 14 بر 4 توحید صمدی جایگزین طیب عینی شد. برتری 10 امتیازی ایران تا وقت استراحت فنی دوم هم ادامه داشت. پس از این وقت استراحت هم محمود رسولی جایگزین رسول آقچه لی شد. این ست با نتیجه با نتیجه 25 بر 11 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا دومین پیروزی 3 بر صفر ایران در این دوره از رقابت ها ثبت شود.

پیش از این مسابقه تیم ملی والیبال ترکمنستان موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد هنگ کنگ عبور کند. این در حالی است که ایران روز گذشته در نخستین مسابقه خود 3 بر صفر ترکمنستان را شکست داد و فردا هم در آخرین بازی مرحله اول باید به مصاف هنگ کنگ برود.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از شنبه 19 تا یکشنبه 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه برگزار می شود. در دور مقدماتی این رقابت ها 16 تیم شرکت دارند که تیم ملی والیبال جوانان ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های قطر، هنگ کنگ و ترکمنستان همگروه است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36gnpy

آخرین اخبار