تاریخ انتشار: 1395/04/22 00:47
کد خبر: 274443

دعوت از معروف برای پیوستن به تیم ایتالیایی

المپیک ریو، یکی از بهترین‌ المپیک‌های تاریخ برای والیبال خواهد بود، حضور در این تورنمنت به بازیکنان ایران انگیزه زیادی خواهد داد
دعوت از معروف برای پیوستن به تیم ایتالیایی

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی، بسیاری از بازیکنان شاخص کوبایی به خاطر قوانین فدراسیون والیبال این کشور مبنی بر الزام حضور در لیگ این کشور، قید بازی در تیم ملی کوبا را می‌زنند. آنها حاضرند سال‌ها در انتظار چراغ سبز کشورهای اروپایی برای گرفتن گذرنامه و بازی در تیم‌های ملی این کشورها بمانند ولی به کوبا برنگردند. «عثمانی خوانتورنا» بازیکن کوبایی تیم ملی ایتالیا، یکی از خوش شانس‌ترین بازیکنان کوبایی است که بعد از لیگ جهانی 2016 در المپیک ریو هم حاضر خواهد بود. گفت‌وگوی او با خبرنگار ورزشی را در ادامه می‌خوانید:

* مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال را چگونه پشت سر گذاشتید؟ آیا نتایج و عملکرد تیم  ملی ایتالیا برای شما راضی کننده بود؟

من خیلی خوشحالم چون برای نخستین بار است که در لیگ جهانی شرکت می‌کنم اما متأسفانه به خاطر مصدومیت شانه، نتوانستم زیاد و آن طور که توقع داشتم بازی کنم. باز هم خوشحالم که توانستیم جواز حضور در مرحله نهایی (6 تیم برتر) را به دست آوریم. حالا باید منتظر باشیم که ببینیم در مرحله نهایی چه پیش می‌آید. 

* آیا لیگ جهانی 2016 برای شما مثل سال‌های گذشته است یا تنها به آن به چشم مسابقاتی برای آماده سازی تیم برای المپیک 2016 نگاه می‌کنید؟

لیگ جهانی همیشه میدانی برای آماده‌سازی تیم است ولی تمرکز اصلی ما امسال تنها روی المپیک خواهد بود. لیگ جهانی، آخرین مسابقه ما پیش از المپیک است و ما تغییراتی در ترکیب تیم داشته‌ایم که باید با مسابقه بیشتر با آن هماهنگ شویم. ایوان (زایتسف) به تازگی در پست 4 (دریافت کننده) در کنار من به بازی گرفته شده  و ما در حال هماهنگ شدن هستیم. ما به بازی‌های بیشتری نیاز داریم تا برای المپیک کاملاً آماده باشیم، به همین خاطر از صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی، خوشحالم.

* زایتسف در کدام پست برای تیم ملی مفیدتر است، دریافت کننده یا قُطر پاسور؟

او یک بازیکن حرفه‌ای است که پیش از این در پست قطر پاسور بازی می‌کرد ولی در حال حاضر بنا به تصمیم سرمربی به عنوان یک دریافت کننده به کار گرفته شده است. ایوان به تشخیص مربی احترام گذاشته و حالا در پست جدید بازی می‌کند.

* شما در سال‌های 2003 تا 2006 برای تیم ملی کوبا بازی کردید. از سال 2006 تا کنون چه بر شما گذشته است؟

به هر حال این هم قسمتی از تاریخ بود که بعد از آن زندگی من به طور کلی تغییر کرد. من بعد از سال 2006 و البته همیشه آرزوی بازی در المپیک را داشتم اما با تیم ملی کوبا این شانس و این فرصت را نداشتم. ایتالیا اما شانس بازی در المپیک را به من داد. آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به المپیک است و من از فدراسیون والیبال ایتالیا به خاطر دعوت من به تیم ملی این کشور تشکر می‌کنم.

* در کل با تغییر ملیت ستاره‌های ورزشی موافق هستید؟

در مورد خودم می‌توانم بگویم  از این کار خوشحال هستم که می‌توانم پیراهن تیم ملی ایتالیا را بپوشم. وقتی دولت یک کشور به ورزشکاری، گذرنامه قانونی می‌دهد، مشکلی هم برای حضور او در تیم ملی آن کشور با موافقت فدراسیون مربوطه وجود ندارد. در کل من به مسائل سیاسی بین کشورها کاری ندارم.

* نظرت در مورد تیم ملی والیبال ایران و کیفیت آن در سال‌های اخیر چیست؟

من بازی‌های ایران را در جام جهانی دیده بودم و به همین خاطر نتایج این تیم اصلاً برای من جای تعجب ندارد. تیم ایران، بازیکنان خوبی دارد و توانسته جواز حضور در المپیک را کسب کند. صعود به المپیک به بازیکنان ایران، انگیزه زیادی خواهد داد و این تیم برای باختن به برزیل نخواهد آمد. علاوه بر این تیم ایران چیزی برای از دست دادن در المپیک نخواهد داشت. المپیک ریو، یکی از بهترین‌ المپیک‌های تاریخ برای والیبال خواهد بود چون هیچ تیمی از الآن مدعی قهرمانی نیست و برای هر 12 تیم احتمال شکست یا پیروزی وجود دارد. آینده والیبال ایران با وجود بازیکنان قدرتمندی که دارد بسیار خوب است.

* بهترین بازیکن هم پست شما در جهان چه کسی است؟

خودم. چون بعد از هر بازی همه به خاطر بازی خوبی که انجام داده‌ام به من تبریک می‌گویند و من انگیزه می‌گیرم که نقاط ضعف خود را برطرف کنم.   

* چه انتظاری از تیم ملی ایتالیا در المپیک دارید؟

انتظارم از تیم ملی ایتالیا خیلی بالاست. خیلی از بازیکنان ما برای نخستین بار المپیک را تجربه می‌کنند و بسیار جوان هستند. تیم ما نیاز به بازی بیشتر برای هماهنگی دارد. ما باید بازی به بازی پیش برویم، تحت فشار قرار بگیریم و بازی کنیم. ما در المپیک به دنبال مدال هستیم. مدال المپیک برای همه ما یک رویاست که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

* هموطن شما «ویلفردو لیون» گذرنانه لهستانی خود را دریافت کرده است. آیا او می‌تواند روزی برای تیم ملی لهستان بازی کند و موفق باشد؟

چرا که نه؟ وقتی او گذرنامه دارد و سرمربی و فدراسیون والیبال لهستان هم به او نیاز دارند، چرا موفق نشود؟ او دوست نزدیک من است و قطعاً در تیم ملی لهستان هم موفق خواهد بود.

* در چند سال گذشته، ستاره‌های زیادی از تیم ملی کوبا مثل شما، لیون و سیمون قید بازی در برای تیم ملی کشورشان را زده‌اند، در حالی که اگر پیراهن تیم کوبا را می‌پوشیدند، الآن تیم ملی بسیار قدرتمندی داشتید.

کاملاً موافقم. آخرین بازی من برای کوبا در سال 2006 بود و بعد از آن از سیاست‌ها و تفکرات فدراسیون والیبال کوبا خبری ندارم. من زندگی جدیدی را از سال 2006 شروع کردم و آنچه در ورزش کوبا می‌گذرد برایم اهمیتی ندارد. اگر کوبا همه ستاره‌های خود را جمع می‌کرد، تیمی تشکیل می‌شد که شکست دادنش سخت بود.

* دراگان تراویتسا (پاسور پیشین تیم ملی ایتالیا) در جریان لیگ جهانی گذشته از تیم ملی ایتالیا کنار گذاشته شد. آیا تیم ملی ایتالیا در شرایط کنونی به پاسور با تجربه‌ای مثل او نیاز ندارد؟

نمی‌دانم. من در تیم ملی هرگز با او بازی نکردم و در این مورد باید از سرمربی بپرسید.

* پیشنهادی از سوی طرف باشگاه پیکان برای بازی در لیگ برتر ایران داشتید.

سعید معروف از من خواست تا به پیکان بیایم و با هم بازی کنیم ولی خیلی بهتر است که او به ایتالیا بیاید و در آنجا ما با هم بازی کنیم. من با تیم «ماچراتا» قرارداد دارم و برایم سخت است که به ایران بیایم. بعد از اتمام قراردادم می‌توانم به بازی در کشور دیگری فکر کنم و چیزی هم غیرممکن نیست.

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vprnz

آخرین اخبار