تاریخ انتشار: 1395/05/21 17:01
کد خبر: 268410

گزارش زنده؛ ایران 2 کوبا 0

دیدار تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه المپیکی خود به مصاف کوبا در حال برگزاری است.
گزارش زنده؛ ایران 2 کوبا 0

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک 2016 ریو از ساعت 17 برابر کوبا قرار گرفت.

ترکیب ایران:شهرام محمودی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سعید معروف و مهدی مرندی

 

شاگردان لوزانو از دو بازی گذشته خود دو شکست با نتایج 3 بر صفر و  3 بر 2 به ترتیب برابر آرژانتین و لهستان در کارنامه دارند. این در حالی است که کوبایی‌ها هم از دو بازی گذشته خود دو شکست برابر روسیه و مصر کسب کرده‌اند. کوبابی‌ها هفتمین حضور خود در المپیک را تجربه می کنند و مدال برنز المپیک مونترآل (1976) را نیز بر گردن آویخته‌اند.

کوبا که در پی جوانگرایی سال های اخیر خود از المپیک سیدنی تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بود، سرانجام پس از 16 سال غیبت موفق شد در دیدارهای انتخابی منطقه خود کانادا را مغلوب ساخته و مسافر ریو شود. اما طی ماه های اخیر و در جریان لیگ جهانی با اتفاقی روبرو شد که بحرانی تازه را برایش آفرید. شش ملی پوش کوبا پس از بازی این تیم در فنلاند به دلیل آنچه آزار یک خدمتکار زن هتل عنوان شد، توسط پلیس فنلاند بازداشت و روانه زندان شدند. در پی این رخداد، ترکیب کوبا برای حضور در المپیک نیز با تغییر جدی مواجه شد. همچنان که سرمربی این تیم نیز تغییر کرد. حالا “نیکولاس ویوِس” هدایت کوبا را بر عهده دارد. او تا پایان المپیک سیدنی ملی پوش کوبا بود که سپس به مربیگری در رده های پایه رو آورد.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

در شروع بازی کوبایی‌ها سرویس‌های بهتری نسبت به ایرانی‌ها زدند و توانستند نتیجه بازی 4 بر 2 کنند، اما بلافاصله دفاع خوب محمد موسوی امتیاز سوم را برای ایران به ارمغان آورد.

توپ گیری عقب زمین به ایران کمک کرد تا عبادی‌پور بتواند در امتیاز 5 بازی را به تساوی بکشاند.

 

کوبایی‌ها کمتر از پاس‌های سرعتی استفاده می‌کردند و بیشتر توپ‌ها را به طرف آنتن ارسال کرده و از آنجا حمله می‌کردند. بازی پایاپایی بود تا اینکه شاگردان لوزانو در امتیاز 12 از حریف پیش افتادند تا سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کند.

میلاد عبادی‌پور با سرویس خوب خود نتیجه بازی را 15 بر 13 به سود ایران کرد. در ادامه هم تک دفاع کم نقص از عادل غلامی موجب شد تا نتیجه بازی 16 بر 14 به سود ایران شود.

 

در امتیاز 18 بر 16 به سود ایران بازهم رودریگز، سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

شاگردان لوزانو توانستند برتری خود را در این ست حفظ کنند تا نتیجه 21 بر 18 شود. این در حالی بود که نفراتی همچون میرزاجانپور، غفور و مهدوی وارد زمین شده بودند.

 

زمانی که نتیجه بازی 21 بر 20 به سود ایران شد، لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کرد تا کوبایی‌ها نتوانند بازهم اختلاف را کم و بازی را مساوی کنند.

 

در امتیاز 22 بر 20 به سود ایران معروف و محمودی به جای خود بازگشتند. ناهماهنگی در زمین کوبا نتیجه بازی 24 بر 20 به سود ایران کرد تا شاگردان لوزانو در آستانه پیروزی در ست اول قرار بگیرند.

این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

 

ست دوم: ایران 31 کوبا 29

برای شروع ست دوم ترکیب ایران تغییری نکرد. تک دفاع محمد موسوی امتیاز سوم را برای ایران به ارمغان آورد تا نتیجه بازی 3 بر 2 به سود ایران شود.

 

شاگردان لوزانو برتری خود را حفظ کردند و با نتیجه 7 بر5 از کوبا پیش افتادند، اما خطای سرویس عبادی‌پور اختلاف تیم‌ها را به عدد یک رساند.

کوبایی‌ها امتیاز دهم را با سرویس خوب خود کسب کردند؛ توپی که دریافت کننده های ایران نتوانستند به خوبی جمع کنند تا بازی در امتیاز دهم به تساوی کشیده شود.

 

در امتیاز 12 بر 12 و برای کسب امتیاز سیزدهم، لوزانو درخواست بازبینی مجدد کرد که البته نظر وی هم درست بود و نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران شد. در ادامه هم غلامی و محمودی اسپکر حریف را دفاع کردند تا اختلاف امتیاز به عدد 2 برسد. با این نتیجه سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کرد.

ایران رفته رفته حاکم توپ و میدان شد تا نتیجه بازی 17 بر 13 شود.

در امتیاز 18 بر 14 بازهم لوزانو دو تعویضه کرد تا مهدوی و غفور جایگزین معروف و محمودی شوند.در امتیاز 19 بر 14 بازهم سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کرد.

کوبایی‌ها 3 امتیاز متوالی کسب کردند تا نتیجه بازی 19 بر 17 به سود ایران شود. این بار نوبت به لوزانو بود تا درخواست وقت استراحت کند.

میرزاجانپور جایگزین موسوی شد تا در خط سرویس قرار بگیرد.

اغلب توپ‌های سرعتی در تیم ایران به امتیاز ختم می‌شد. امتیاز 23 هم برای ایران با حرکت خوب عادل غلامی برای ایران به ارمغان آمد.

 

کوبابی‌ها در بازی چهارم خود باید به مصاف آرژانتین بروند و شاگردان لوزانو هم روز شنبه از ساعت 17 باید مقابل مصر به میدان بروند.

 

 

کوبابی‌ها در بازی چهارم خود باید به مصاف آرژانتین بروند و شاگردان لوزانو هم روز شنبه از ساعت 17 باید مقابل مصر به میدان بروند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j9jak

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قائمی: همیشه به صعود امیدواریم/با برد کوبا دل مردم را شاد می‌کنیم