تاریخ انتشار: 1396/05/18 20:04
بسکتبال کاپ آسیا - لبنان؛
کد خبر: 190042

هندی ها مقابل آسمانخراش های ایران کم آوردند

ملی پوشان بسکتبال کشورمان نخستین دیدار خود در رقابتهای کاپ آسیا را با برتری برابر هند پشت سرگذاشتند.
هندی ها مقابل آسمانخراش های ایران کم آوردند

و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، تیم ملی ایران کارش در رقابت های کاپ‌آسیا را با شکست دادن هند در اولین گام شروع کرد. ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقه به طور کامل برتر از حریف خود بودند و در نهایت هند را با نتیجه ١٠١ بر ٥٤ مغلوب کردند. سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی بازیکنان شروع کننده تیم ملی بودند. ایران در چهار کوارتر این دیدار به ترتیب با نتایج 29 بر 8، 21 بر 14، 29 بر 17 و ٢٢ بر ١٣ به برتری رسید.

‏کوارتر اول: درخشش استارترها

تیم ملی ایران در کوارتر اول اجازه نداد هندی‌ها حرفی برای گفتن داشته‌باشند. 6 دقیقه تنها دو امتیاز برای هند بود که نشان می‌داد آسمان‌خراش‌های کشورمان در دفاع عملکرد بسیار خوبی داشتند. مهران حاتمی سرمربی تیم ملی در کوارتر نخست تغییری در ترکیب شروع کننده‌اش نداشت و 5 بازیکن تیم ملی حاضر در میدان به خوبی در دفاع و حمله کار می‌کردند. توپ‌ربایی‌های ارسلان کاظمی، پرتاب‌های سه امتیازی محمد جمشیدی، بازی‌سازی‌های خوب مشایخی و یخچالی و البته درخشش حدادی در زیر سبد عرصه را بر هند تنگ کرده بود و در نهایت تیم ملی کوارتر نخست را 29 بر 8 به سود خود تمام کرد. از صحنه‌های جالب این کوارتر توپ‌ربایی و اسلم دانک ارسلان کاظمی بود.

‏کوارتر دوم: درخشش دیگر ستاره‌ها

با آغاز کوارتر دوم سرمربی تیم ملی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد. جز جمشیدی دیگر نفرات جایشان را به هم‌تیمی‌های خود دادند. فرید اصلانی، نوید نیکتاش، اوشین ساهاکیان و روزبه ارغوان در کوارتر دوم وارد زمین شدند. ملی پوشان حاضر در میدان در این کوارتر عملکرد خوب تیم ملی را در دفاع و حمله ادامه دادند و فاصله را بیشتر و بیشتر کردند. 4 دقیقه به پایان نیمه نخست بود و ایران 42 بر 16 از حریفش پیش که حامد حدادی دوباره وارد زمین شد. کادرفنی تیم ملی با بالا رفتن اختلاف امتیاز این فرصت را به بازیکنان می‌داد تا بیشتر هماهنگ شوند و مهران حاتمی نیز نکات فنی را به بازیکنانش گوشزد می‌کرد. ملی‌پوشان ایران تیم برتر میدان بودند و در نهایت این کوارتر را نیز با نتیجه 21 بر 14 به پایان رسید و تیم ملی در نیمه نخست 50 بر 22 برنده شد. از صحنه‌های جالب کوارتر دوم پاس الی اوپ بهنام یخچالی به ارسلان کاظمی که او دوباره با یک دانک زیبا امتیازآوری کرد.

‏کوارتر سوم: ادامه قدرت نمایی

کادرفنی تیم ملی نیمه دوم رقابت با هند را نیز با ترکیب شروع کننده بازی آغاز کرد. درخشش بازیکنان ایران در دفاع و حمله اختلاف امتیازی را بیشتر می‌کرد. حضور حدادی در زیر سبد هند فضای مناسب در اختیار دیگر ملی‌پوشان قرار می‌داد تا راحت‌تر در حمله کار کنند و حضور در زیر سبد ایران نیز یک دیوار دفاعی غیرقابل نفوذ بود که باعث می‌شد هندی‌ها در امتیازآوری ناکام شوند. 5 دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که ایران 64 بر 30 ازهند پیش افتاد. وحید دلیرزهان ملی‌پوش ایران که امروز به جمع کاروان کشورمان اضافه شد نیز در این کوارتر فرصتی برای حضور در میدان داشت تا با تیم هماهنگ شود. نوید رضایی‌فر بازیکن جوان کشورمان نیز برای نخستین‌بار برای تیم ملی بزرگسالان در یک رقابت آسیایی وارد زمین شد. اختلاف امتیازی بیشتر و بیشتر می‌شد و ملی‌پوشان در هر حمله خود به امتیاز می‌رسیدند و در نهایت کوارتر سوم را با نتیجه 29 بر 17 به سود خود تمام کردند. اسلم دانک قدرتی حامد حدادی کاپیتان تیم ملی از صحنه‌های جالب این کوارتر بود.

‏کوارتر چهارم: فرصت به جوان‌ترها

با اختلاف زیادی که تیم ملی ایجاد کرده بود کادرفنی فرصت بیشتری در اختیار جوان‌ترها گذاشت تا وارد زمین شوند و خودشان را نشان بدهند. نوید رضایی‌فر و میثم میرزایی در میدان بودند و در کنارشان روزبه ارغوان، فرید اصلانی و اوشین ساهاکیان را داشتند. ملی‌پوشان در این کوارتر هم خوب کار کردند و تا چهار دقیقه اجازه امتیازآوری به هندی‌ها نمی‌دادند. 5 دقیقه به پایان بازی مانده بود و ایران با نتیجه 88 بر 41 از حریف خود پیش بود و کار را تمام کرده‌بود. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه نیز عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشتند و در نهایت با پیروزی٢٢ بر ١٣ در کوارتر چهارم توانستند هند را ١٠١ بر ٥٤ مغلوب کننند.

تیم ملی کشورمان جمعه در دومین مسابقه خود ساعت 22:30 به وقت ایران برابر سوریه بازی خواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r5k6w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بسکتبال در طول تاریخ