تاریخ انتشار: 1396/05/20 19:11
کد خبر: 189589

برتری تیم ملی والیبال ایران مقابل کره‌جنوبی

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی قهرمانی ۲۰۱۸ جهان کره جنوبی را شکست داد.
برتری تیم ملی والیبال ایران مقابل کره‌جنوبی

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 18 امروز در نخستین مسابقه خود در این دوره از رقابت ها به مصاف کره جنوبی رفت در سه ست پیاپی با نتایج 25 بر 10، 27 بر 25 و 25 بر 18 به برتری رسید.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه میلاد عبادی پور، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، امیر غفور روانه میدان کرده بود و مهدی مرندی و مصطفی حیدری هم برای دریافت و توپ گیری به تناوب وارد زمین می شدند.

ملی پوشان ایران بازی را با اقتدار آغاز کردند. در اوایل ست اول، درخشش دفاع روی تور ایران و به خصوص سیدمحمد موسوی، فرصت نفس کشیدن به حریف نداد. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 1 به سود ایران اعلام شد تا از همان آغاز، فاصله امتیازی بالایی میان دو تیم ایجاد شود. در کنار موسوی، ستاره ایران در این ست فرهاد قائمی بود که از دفاع روی تور، سرویس و اسپک هرکدام دو امتیاز به دست آورد. در نهایت هم ایران به راحتی و با نتیجه 25 بر 10 پیروز شد.

در ست دوم کره ای ها شرایط متفاوتی داشتند و به شدت ایران را تحت فشار گذاشتند. امیر غفور و میلاد عبادی پور در حمله، کم اشتباه تر از ست اول بودند و عوامل اصلی پیروزی ایران در این ست. در نهایت این ایران بود که بازهم با حمایت تماشاگرانش از زیر فشار رها شد و توانست 27 بر 25 به پیروزی برسد.

در ست سوم بازهم ایران تیم برتر میدان شد. سرویس های خوب شاگردان کولاکوویچ، دریافت حریف را دچار مشکل کرده بود و درخشش مدافعین روی تور هم سد محکمی مقابل حملات کره ای ها ایجاد کرد. در نهایت این ست هم با پیروزی 25 بر 18 ایران به پایان رسید.

ملی پوشان ایران فردا (شنبه) و در دومین مسابقه خود از ساعت 18 به مصاف چین صدرنشین جدول رده بندی می روند.

کره جنوبی هم پس از یک روز استراحت، شنبه با چین روبرو خواهد شد.

رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی 2018 جهان از 19 تا 23 در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

تیم های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم می روند و در نهایت دو تیم برتر راهی رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، راه پیدا خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qnjen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قرعه بد تیم ملی والیبال ایران