تاریخ انتشار: 1395/05/28 13:50
المپیک ۲۰۱۶ – ریو
کد خبر: 267023

آرشاوین: در بعضی از رشته ها ورزشکاران مجبور به دوپینگ هستند

آندری آرشاوین اعتقاد دارد در ورزش هایی مانند شنا و دوچرخه سواری ورزشکاران دوپینگی زیادی وجود دارند و آن ها چاره ای جز این ندارند.
آرشاوین: در بعضی از رشته ها ورزشکاران مجبور به دوپینگ هستند

بعد از اعلام خبر دوپینگ بسیاری از ورزشکاران کاروان ورزشی روسیه، آندری آرشاوین اعتقاد دارد که در این سطح از ورزش بسیاری از ورزشکاران از مواد نیروزا استفاده می کنند و این تنها شامل روسیه نمی شود. ستاره سابق آرسنال می گوید در ورزش هایی مانند دوچرخه سواری که دوچرخه سواران انرژی زیادی را لازم دارند، ادامه آن بدون دوپینگ غیر ممکن است.

به گزارش Fourfourtwo، آندری آرشاوین به محرومیت بسیاری از ورزشکاران روسیه در المپیک 2016 واکنش نشان داد. به نظر او برخی تصمیمات سیاسی در محرومیت بسیاری از روس ها در المپیک 2016 ریو نقش بسیاری داشته است. او در مورد این موضوع گفت:

به نظر من تمام ورزشکاران رشته دوچرخه سواری دوپینگ می کنند. بدون دوپینگ ادامه دادن به این رشته ها غیر ممکن است. تمام ورزشکاران شنا، اسکی و دوچرخه سواری دوپینگ می کنند. روسیه قربانی یک تصمیم سیاسی شد. به نظر شما این عادلانه است؟ معلوم است که این طور نیست. این یک تراژدی بسیار بزرگ برای ورزشکاران روسی است. برای آن ها المپیک مانند جام جهانی و یورو در فوتبال است. آن ها 2 سال فرصت دارند تا به باشگاه های بزرگ بپیوندند و درآمد کسب کنند. تنها یک یا دوبار در طول زندگی خود فرصت دارند تا آپارتمانی معمولی برای خود بخرند. به خوبی آن ها را درک می کنم و می دانم که در وضعیت مناسبی نیستند. 

 

فدراسیون روسیه هر گونه دستکاری در نمونه های گرفته شده و رشوه های داده شده در المپیک زمستانی 2014 سوچی را رد کرده است. با این حال تمام ورزشکاران روسیه از المپیک 2016 ریو محروم نشدند و تعداد محدودی از آنان مجوز حضور در مسابقات را کسب کردند. با این حال این تعداد محرومیت ها در پارالمپیک نیز برای روس ها وجود خواهد داشت. 

آندری آرشاوین معتقد است که در بعضی از رشته ها ورزشکاران مجبور به دوپینگ هستند. او سابقه بازی در تیم های آرسنال، زنیت و تیم ملی روسیه را در کارنامه خود دارد. هم اکنون نیز در کایرات آلماتی قزاقستان توپ می زند. آرشاوین معتقد است که در ورزش های تیمی شرایط متفاوت است.

در فوتبال و هاکی هم دوپینگ وجود دارد. البته تعداد آن بسیار کم تر است. در فوتبال شما نمی توانید آن را پیش بینی کنید. در ورزش های تیمی ورزشکاران دوپینگی بسیار کم هستند. 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6jen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انجام 360 آزمایش دوپینگ از ورزشکاران روس در المپیک ریو
المپیک ۲۰۱۶ – ریو