تاریخ انتشار: 1395/04/25 00:58
کد خبر: 273837

هاشمی: کسب سکو در المپیک دور از دسترس نیست

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد برای المپیک پیش‌بینی رسیدن تیراندازان به سکو و مدال را نمی‌کند اما در عین حال این موضوع را دور از دسترس هم ندانست.
هاشمی: کسب سکو در المپیک دور از دسترس نیست

به گزارش فرتاک ورزشی، سیدمهدی هاشمی در خصوص عملکرد فدراسیون تیراندازی در کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها از 6 سال پیش و پس از بررسی 10 کشور برتر تیراندازی و با استفاده از خرد جمعی و خبرگان تیراندازی تنظیم و در قالب برنامه سالانه، میان مدت و بلند مدت برای چشم انداز 1440 تهیه شد. اولین فدراسیونی بودیم که برنامه خود را به تصویب سازمان تربیت بدنی وقت و کمیته ملی المپیک رساندیم و برمبنای آن حرکت کردیم.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه در لندن برای اولین بار موفق به کسب 3 سهمیه شدیم و تا قبل آن همیشه به صورت سهمیه آزاد و وایلد کارت در المپیک حضور داشتیم. در ادامه پیش‌بینی برای المپیک 2016 کسب 5 سهمیه بود و با توجه به مشکلات و لغو نیمی از مسابقات کسب سهمیه حداقل سهمیه پیش‌بینی شده 6 سال پیش با همت ورزشکاران و تلاش کادر فنی و خانواده تیراندازی تامین شد. هرچند این سهمیه‌ها می‌توانست به 7 تا 8 سهمیه ارتقا یابد. متاسفانه برخی از اعزام‌ها لغو شد و در دقیقه نود توزیع سهمیه از مسابقه کویت منتفی شد و نتوانستیم تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به درخشش بانوان در این رشته خاطرنشان کرد: این 5 سهمیه قابل توجه بود و نقش بانوان و جوانان برجسته و مشهود بود. این سهمیه‌ها در واقع مدال‌های بالقوه هستند یعنی رقابت‌های کسب سهمیه بسیار فشرده و سخت است و با کار، تلاش و برنامه‌ریزی می‌توان آن را به مدال تبدیل کرد.

وی در خصوص برنامه‌های آمادگی تیراندازان المپیکی گفت: در بحث اردوها  نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید و طبق پیش‌بینی‌ها پیش برویم ولی تلاش کردیم و برای حداکثر آمادگی ممکن بسترسازی کردیم. در دو اردوی آخر در آلمان و فرانسه آمادگی نسبی فراهم شد، هر چند فکر می‌کنیم هم در داخل کشور از نظر تامین سلاح و مهمات و هم در اعزام به خارج از کشور مشکلات زیادی وجود داشت.

هاشمی تصریح کرد: آخرین اعزام بچه‌ها به آلمان تا حدودی عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کند، از نظر تجهیزات مشکلاتی هست که باید مرتفع شود، همچنین مشکلاتی مانند حقوق مربی نیز وجود دارد که بسیار تاثیرگذار است به علاوه مطالبات ورزشکاران باید حل شود. امیدواریم  زمینه برای کسب جایگاه مناسب در المپیک فراهم شود که این خواسته هم دور از دسترس نیست. برای المپیک پیش‌بینی کسب سکو نداشته‌ایم اما رسیدن به آن دور از دسترس نیست.

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص شانس کسب مدال در المپیک ریو گفت: هم احمدی و هم سایر ورزشکاران این امکان را دارند که روی سکو بروند اما این کار مستلزم کار و آمادگی روحی، روانی و فنی است که امیدواریم مقدمات آن فراهم شود و اوج توانایی و درخشش آنها را در المپیک  شاهد باشیم.

وی با اشاره به استعدادیابی در تیراندازی عنوان کرد: ما در این سال‌ها در همه ابعاد توسعه، جوانگرایی، همگانی و تامین تجهیزات کار کردیم و تک بعدی عمل نکردیم و این رشد در همه زمینه‌هاست، البته در برخی موارد شاهد رشد خوبی بودیم و دچار غفلت نشدیم. در سال منتهی به المپیک تمرکز اصلی را بر ورزش قهرمانی و به خصوص ورزشکاران المپیکی قرار دادیم. از همین حالا چه برای المپیک نوجوانان و چه برای بازی‌های آسیایی جاکارتا به صورت موازی کار می‌کنیم. ما همه بخش‌ها را در یک راستا می‌بینیم و امیدواریم در این المپیک یک تفاوت قابل توجهی نسبت به قبل شاهد باشیم. 

هاشمی افزود: درست است که ورزشکار در نوک پیکان است اما باید به یاد داشت برای رسیدن به نتیجه کامل یک همکاری کامل نیاز  است. امیدواریم اوج افتخار آفرینی در المپیک در همه رشته‌های ورزشی رقم بخورد به خصوص بانوان.

وی در خصوص تامین هزینه سلاح گلنوش سبقت‌اللهی توسط وزارت ورزش گفت: این سلاح تعویض شد و هزینه آن را وزارت تقبل کرد اما مشکل ما یک سلاح و 20 میلیون تومان نیست و نمی‌توان بین ورزشکاران تفاوت گذاشت. باید در حد بضاعت مشکل همه ورزشکاران حل شود و باید توجه بیشتری را از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شاهد باشیم. از وزارت و کمیته به دلیل حمایت‌ها سپاسگزاریم اما تا رفع انتظارها نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

منبع: تسنیم

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mddjw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سهمیه‌های بانوان ورزشکار معلول ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶

پله خواننده شد!
اخبار کوتاه از المپیک ریو