تاریخ انتشار: 1395/04/25 18:55
کد خبر: 273722

ورزشکار خائن روسیه در آمریکا مجوز المپیک گرفت

ورزشکار مطرح روسیه پس از اینکه تمرینات خود را در آمریکا برای حضور در المپیک ادامه داد متهم به خیانت شد.
ورزشکار خائن روسیه در آمریکا مجوز المپیک گرفت

به گزارش فرتاک ورزشی، داریا کلیشینا پرنده روسی در سال‌های اخیر افتخارات زیادی را در پرش طول بدس آورده است. پس از اینکه تیم دوومیدانی و فدراسیون روسیه دچار تعلیق شد و از المپیک ریو نیز حذف شد، با ادامه تمرینات در آمریکا خود را برای المپیک آماده کرد و این در حالی است که باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک این موضوع را تایید کرده است.کلیشینا قرار است در بازی‌های المپیک با پرچم خنثی در این رقابتها شرکت کند.

دیگر ورزشکار روسیه به نام ایسینبایوا رکورددار پرش با نیزه روسیه نیز از دیگر ورزشکارانی است که شانس حضور در المپیک را از دست داد و این در حالی است که آنها امیدوارند دادگاه عالی ورزش هر چه سریعتر مشکل روسیه را برای حضور در این رقابت‌ها حل کند.

وی در صفحه مجازی خود در این باره نوشت:

می‌خواهم به تمامی هوادارانی که نگران هستند بگویم اهمیتی به بیانیه اخیر فدراسیون جهانی دوومیدانی ندهند که می‌گوید دوومیدانی‌‌کاران اجازه ورود به  المپیک را ندارند. بیانیه IAAF واقعا مسخره است. همگی منتظر حکم دادگاه عالی ورزش هستیم که 31 جولای صادر می‌شود و برایمان مهم است. اگر CAS بگوید دوومیدانی‌کاران روس می‌توانند در بازی‌ها شرکت کنند، محرومیت‌ها به صورت خودکار برداشته خواهد شد.

اگر دادگاه عالی ورزش تصمیم بگیرد تعلیق ها باقی‌ بماند، شانسی برای شرکت در  المپیک نخواهیم داشت و این یک رسوایی بزرگ است. داریا کلیشینا نیز در این‌باره معتقد است: این مسخره است که مرا به عنوان یک خائن بشناسند در حالی که من حودود 3 سال است در روسیه تمرین می‌کنم و فقط یک ماه است که زیر نظر یک مربی آمریکایی در این کشور تمرین می‌کنم. به هر حال هنوز امیدوارم که این مشکل حل شود و ما با پرچم روسیه در این رقابت‌ها شرکت کنیم. لازم به ذکر است دیگر ورزشکار روسی که شانس حضور در المپیک زیر پرچم خنثی را دارد یولیا استپانوا است. این در حالی است که ورزشکاران روسیه در 300 مورد تست‌های مثبت دچار محرومیت شده‌اند و اما در بالاترین سطح این محرومیت ماریا شاراپووا تنیسور روسی بود که به دلیل  استفاده از ماده ممنوعه به 2 سال و نیم محرومیت محکوم شد و در نکته بارزی دیگر ورزشکار قهرمان المپیکی  و 23 ساله روسیه در رشته شنا به دلیل استفاده از ماده ممنوعه تا پایان عمر از حضور در رقابت‌ها محروم شده است و وکیل وی در این‌باره معتقد است: ما امیدواریم تست‌های موجود نشان دهد که وی در این مورد بی‌گناه است و به این موضوع خوش‌بین هستیم که وی بتواند در رقابت‌های المپیک شرکت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y55zj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستارگان وزنه برداری ایران در المپیک

پله خواننده شد!
اخبار کوتاه از المپیک ریو