تاریخ انتشار: 1395/04/28 09:32
رقابت‌های شطرنج قهرمانی مدارس آسیا؛
کد خبر: 273349

ایران قهرمان مسابقات شطرنج شد

تیم شطرنج ایران موفق شد مقتدرانه با کسب 19 مدال قهرمان مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا شود.
ایران  قهرمان مسابقات شطرنج شد

به گزارش فرتاک ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در پایان رقابت های قهرمانی مدارس شطرنج آسیا در بخش استاندارد تیم ایران با کسب مجموع ۱۹ مدال (6 طلا، 5 نقره و 8 برنز) به عنوان قهرمانی رسید. فیلیپین با چهار مدال در جایگاه دوم ایستاد و ازبکستان سوم شد.

مدال آوران ایرانی این رقابت‌ها عبارتند از:

در رده سنی زیر 9 سال پسران، سید رهام یوسفی مدال طلا و آرتین اشرف مدال برنز را کسب کرد.

سیدکیان پورموسوی در رده سنی زیر 11سال با کسب مدال طلا قهرمان شد و محمد جواد خورشیدی با عنوان سومی برنز گرفت. در بخش دختران پرنیان قمی با کسب مدال طلا اول شد و فاطمه خدادادی به مقام سومی دست یافت.

در رده سنی زیر 13 سال پسران هم پویا محمدی برنز گرفت و در گروه دختران نیز مطهره اسدی، آناهیتا زاهدی و سیده ستاره سبط رسول به ترتیب با کسب مدال های طلا ،نقره و برنز سه جایگاه نخست را کسب کردند.

مهدی غلامی اورینی در رده سنی زیر 15سال مدال نقره گرفت و نیما فندرسکی به برنز دست یافت.همچنین صدیقه کلانتری با تصاحب مدال طلا قهرمان و طناز ازلی نقره ایی شد.

در رده زیر 17 سال پسران آرش طاهباز، محمد امین مولایی و آریا امیدی با کسب مدال های طلا،نقره و برنز اول تا سوم شدند. وصال حامدی نیا و میترا اصغرزاده هم با تصاحب مدال های نقره و برنز مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

پیش از این نمایندگان ایران در بخش برق آسا شطرنج قهرمانی مدارس آسیا با کسب چهار مدال طلا، شش نقره و شش برنز به قهرمانی دست یافتند.

ایران همچنین با کسب 19 مدال (6 طلا، 7 نقره و 6 برنز) در بخش سریع رقابت‌ها نیز به عنوان قهرمانی رسید. 476 شطرنجباز از 19 کشور از 19 تا 27 تیرماه در رقابتهای شطرنج قهرمانی مدارس آسیا شرکت کرده بودند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36gmzz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



احسان حدادی: مصدومیتم خیلی بهتر شده/ دیسک من روی 63 متر مانده است!
مصوبه دولت انگیزه ورزشکاران را در المپیک بالا می‌برد