تاریخ انتشار: 1395/08/30 18:42
کد خبر: 248039

حضور نابغه ی اسنوکر ایرانی در جمع حرفه ای های جهان

کسب عنوان نخست مسابقات اسنوکر آماتورهای جهان در هند در سن ۱۷ سالگی و بدست آوردن مقام اول مسابقات زیر ۲۱ سال جهان در امارات را یکی از جوانترین ورزشکاران حال حاضر کشورمان بنام حسین وفایی از آن خود کرد.
حضور نابغه ی اسنوکر ایرانی در جمع حرفه ای های جهان

به گزارش فرتاک ورزشی، وی اینبار شگفتی دیگری خلق کرد و آن این که درسن ۲۳ سالگی به جمع ۱۲۸ نفر بهترینهای این رشته در مسابقاتی با عنوان "تور حرفه ایهای اسنوکر جهان" در ایرلند شمالی پیوسته تا بخت خود را برای بهبود جایگاهش و بدست آوردن رتبه بالاتر در میان برترین های این رشته مهیج محک بزند.

او که یکی از جوانترین های اسنوکربازها در این دوره از رقابتهاست به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی که توانسته جواز حضور در این بازی ها  را بدست آورد .

وفایی که هم اکنون رتیه هشتادو دوم در میان حرفه ایهای این رشته در جهان را دارد منتظر است تا هر چه زودتر این رقابت ها به پایان برسد تا وضعیتش  در جدول رده بندی جهانی مشخص شود.

هر چند این جوان۲۳ساله جویای نام کشورمان، به دلیل عدم توفیق در گرفتن روادید (شینگن) چند مسابقه مهم در کشورهای اروپایی را از دست داده بود  در اغاز این رقابتها با کسب چهار برد پیاپی از حریفان قدر انگلیسی و اسکاتلندی ، ثابت کرد که می تواند در بین اسنوکربازان حرفه ای ها جایگاه مستحکم تری داشته باشد.

آنگونه که "سالیوان" قهرمان نامدار و برجسته اسنوکر جهان در حین گزارش بازی از او به عنوان یکی از ورزشکاران آینده دار در این رشته نام می برد و حتی براین باور است  که اگر فضای سالن و شرایط مسابقه حسین را تحت تاثیر قرار ندهد وی میتواند به مرحله نهایی مسابقات هم برسد.

به این ترتیب او نخستین بازی اش را در برابر« رود لاور »انگلیسی  انجام داد، حریفی  که از سال ۱۹۹۰ نام خود را در جمع حرفه ای های جهان ثبت کرده و رتبه پنجاه و پنجم حرفه ای های جهان را در اختیار دارد .

"لاور" در این مسابقه که سه ساعت به طول انجامید با نتیجه ۳ بر ۴ در برابر وفایی سر تسلیم فرود آورد و شکست را پذیرا شد.

در ادامه نماینده کشورمان به مصاف چهره ای جدید از دنیای اسنوکر بنام«  زاگ سورتی» رفت.این اسنوکر باز بریتانیایی از سال ۲۰۱۴ به جمع حرفه ای های جهان پیوسته است .

کارشناسان حاضر در این رقابتها،این پیکار را برای وفایی ،بسیار سخت توصیف کردند،با این تفاسیر ،ملی پوش کشورمان طی سه ساعت بازی  با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز میدان شد و جواز صعود به مرحله ی بعدی را بدست آورد.

"ساندر سون لم" انگلیسی ٬سومین حریف وفایی بود .این اسنوکر باز اسکاتلندی که برای رسیدن به این مرحله« ایرمک منس» از اسنوکر بازان نامدار جهان  را پشت سر گذاشته بود، در برابر نماینده کشورمان بازی را 1 بر 4 واگذار کرد.

"اسکات دانلدسون" چهارمین حریف وفایی که در مرحله قبلی موفق شده بود "پیتر ابدون"  قهرمان جهان را ۴ بر ۲ شکست دهد نیز در برابر قهرمان ملی ما ۴ بر ۲ مسابقه را واگذار کرد و شکست خورد.

«مارک کینگ» پنجمین حریف اسنوکرباز ملی پوش ایران بود. او با رتبه سی و پنجم یکی برترین های این رشته است که در یک بازی نفس گیر با نتیجه ۵ بر ۳ وفایی را شکست داد و او را در این مرحله متوقف کرد تا حریف بریتانیایی تبارش به مرحله ی بعدی صعود کند و حسین از راهیابی به مرحله یک هشتم باز بماند.

در واقع  این مسابقه ،پایان حضور ورزشکاری با انگیزه بود که می خواهد برای نخستین بار  نامی ماندگار از اسنوکر ایران در میان حرفه ای های جهان برجای گذارد و بی تردید ورزشکاری که در هفده سالگی عنوان نخست اسنوکر آماتور دنیارا در کارنامه خود ثبت کرده میتواند در این جمع حرفه ای جایگاهی تثبیت شده برای خود بدست آورد.

نویسنده: "اکرم شعبانی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oewjo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تیم ملی اسنوکر ایران بر بام جهان ایستاد