تاریخ انتشار: 1395/12/25 11:32
کد خبر: 222875

ضرورت شکل‌گیری برند «رضوی» در ورزش

تولیت آستان قدس رضوی شکل‌گیری برند رضوی برای ورزش را ضروری برشمرد و تأکید کرد: بخشی از فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی می‌تواند به ورزش اختصاص یابد و اگر ورزش همراه با نمونه و برند باشد باید
ضرورت شکل‌گیری برند «رضوی» در ورزش

به گزارش فرتاک ورزشی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ورزشگاه امام  رضا(ع) ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) با اشاره به اینکه تربیت تعریف خاصی دارد، اظهار داشت: تربیت، آماده کردن جسم برای ارتقا و آماده کردن روح است.

وی ادامه داد: توانمند کردن جسم برای اینکه روح انسان بتواند تعالی یابد، معنای تربیت بدنی است و این امر نیازمند این است که برنامه‌ریزان به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در این راستا گام بردارند.

تولیت آستان قدس رضوی منظور از تربیت بدنی را ایجاد زمینه‌ای برای تربیت روح برشمرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی مسؤولان و متولیان در حوزه ورزش باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها بدانند برای کسانی همراه با مجموعه‌‌ای از تمایلات برنامه‌ریزی می‌کنند و قصد دارند تمایلات مذکور انسان را به عرصه ظهور برسانند.

رئیسی با تأکید بر لزوم همخوانی برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه با مسائل تربیتی متذکر شد: اقتضای ویژه‌ای در آستان قدس وجود دارد که مناسب بودن خروجی و نتیجه ورزشگاه امام رضا(ع) نمونه این ادعا است.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه ما در آستان قدس ایجاد تحولی با محوریت مناسب بودن نتایج مذکور است، ادامه داد: انجام فعالیت و وجود دیدگاه علمی، اخلاقی، فرهنگی و حرفه‌ای در حوزه ورزش راهکار مناسبی برای برخورداری آستان قدس رضوی از مرجعیت علمی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شکل مکانیکی ورزش قابل توجه بوده اما در این خصوص نیازمند انجام اقداماتی نوین هستیم افزود: نقش آستان قدس در همگانی شدن ورزش ضروری بوده و در این راستا، باید مردم مشهد، خراسان رضوی و کشور با هدف اجرای دیپلماسی ورزشی در سطح بین‌الملل فعال باشند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای زائران ضروری است، علاوه بر این، باید استعدادیابی از مناطق محروم نیز انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی به لزوم در دستور کار قرار گرفتن تربیت نفوس مستعده  تأکید کرد و گفت: علاوه بر تربیت ورزشکاران، مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید به تربیت مربیان نیز اهتمام ورزد چراکه پرورش اساتید دانشگاه و فرهیختگان در حوزه ورزش می‌تواند در نقاط مختلف جهان تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

رئیسی شکل‌گیری برند رضوی برای ورزش را بسیار ضروری برشمرد و تأکید کرد: بخشی از فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی می‌تواند به ورزش اختصاص یابد چراکه ورزش حرفه‌ای را قبول داریم و اگر ورزش همراه با نمونه و برند باشد باید از آستان قدس آغاز شود.

وی ادامه داد: ورزش سبب بهبود سلامت و سبک زندگی همراه با کاهش آسیب اجتماعی می‌شود، علاوه‌براین، سبب مصون‌سازی جدی جامعه می‌گردد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48dqgm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش روز؛ ماجرای سرمربی شدن یک‌ساعته پرویز مظلومی در پدیده