تاریخ انتشار: 1396/09/21 12:24
کد خبر: 169741

نگاهی به قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا روز گذشته «دوشنبه» برگزار شد.
نگاهی به قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا روز گذشته «دوشنبه» برگزار شد و تکلیف ۱۶ تیم راه یافته به دور حذفی برای ادامه رقابت‌ها مشخص شد.

شاید بتوان گفت که دوستداران فوتبال اروپا امسال شاهد یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های لیگ قهرمانان خواهند بود. نمایندگان انگلیس بر خلاف چند سال گذشته توانستند از مرحله گروهی این رقابت‌ها با اقتدار بالا بیایند و حالا رو در روی تیم‌هایی قرار بگیرند که مدت‌ها است نامشان در لیگ قهرمانان اروپا شنیده می‌شود.

برنامه رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

    یوونتوس – تاتنهام

    بازل – منچستر سیتی

    پورتو – لیورپول

    سویا – منچستر یونایتد

    رئال مادرید – پاری سن ژرمن

    شاختار دونتسک – رم

    چلسی – بارسلونا

    بایرن مونیخ – بشیکتاش

نخستین بازی بر اساس قرعه میان تیم‌های یوونتوس و تاتنهام برگزار می‌شود. شاگردان آلگری که سال گذشته موفق شدند بازی‌های درخشانی را به نمایش بگذارند و به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها برسند امسال مانند سال‌های گذشته نیستند و نتایج اخیر این تیم در رقابت‌های سری آ. نشان دهنده این موضوع است. با این حال آن‌ها تنها نماینده فوتبال ناکام ایتالیا هستند و بسیاری امیدوارند آن‌ها بتوانند در این دوره طلسم قهرمان نشدن بعد از 2 دهه را بشکنند.

در طرف مقابل آن ها، اما تیمی قرار دارد که نمایش خوبی در لیگ قهرمانان این دوره داشته است. سفید پوشان لندنی در مقدماتی این رقابت‌ها موفق شدند رئال مادرید، قهرمان دوره گذشته را شکست دهند و به عنوان صدرنشین به این مرحله برسند. آن‌ها در آخرین دیدار خود با یوونتوس که در تابستان برگزار کردند هم موفق شدند این تیم را شکست دهند و حالا با خیال آسوده تری به مصاف این تیم می‌روند. به همین دلیل پیش بینی می‌شود این دیدار بسیار دیدنی باشد.

 

شاگردان گواردیولا در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان شاید با یکی از بهترین قرعه‌ها رو به رو شدند. آن‌ها که نمایش خوبی در مرحله مقدماتی داشتند با یکی از آسان‌ترین قرعه‌ها یعی بازل سوئیس رو به رو شدند. البته بازلی‌ها هم تیم خوبی هستند، اما از ستاره‌هایی مانند منچستر سیتی بهر‌مند نیستند.

 

بدون شک یکی از بازی‌های جذاب این دوره میان تیم‌های پورتو و لیورپول است. این دو تیم از تیم‌های قدیمی کشورشان محسوب می‌شوند و از افتخارات زیادی در فوتبال اروپا بهره مندند. به همین دلیل این بازی می‌تواند یکی از بازی‌های دیدنی برای هواداران فوتبال باشد. شاگردان یورگن کلوپ هم در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی داشتند و پس از مدتی غیبت در این رقابت‌ها توانستند نتایج خوبی کسب کنند. آن‌ها به تازگی از بازیکنی، چون محمد صلاح سود می‌برند و با وجود اینکه در لیگ جزیره عملکرد فوق العاده‌ای نداشتند توانستند نتایج خوبی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کسب کنند.

 

مورینیو به بهانه دیدار با سویا در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان بار دیگر به اسپانیا باز می‌گردد البته این بار نه در جایگاه سرمربی رئال  مادرید، بلکه به عنوان سرمربی منچستر یونایتد. شیاطین سرخ که در دوره گذشته رقابت‌های لیگ اروپا توانستند به عنوان قهرمانی برسند امیدوارند تا پس از سال‌ها غیبت در لیگ قهرمانان اروپا بتوانند با یک عنوان خوب فصل را به پایان برسانند.

آن‌ها عملکرد خوبی در مرحله مقدماتی داشتند، اما با قرعه نسبتا سختی رو به رو شدند، زیرا حریفشان اگرچه خیلی در کسب نتیجه در لیگ اسپانیا موفق نبوده است، اما تاکنون توانسته افتخارات زیادی را در سطح اروپا به دست آورد.

 

شاید بدون شک جذاب‌ترین  بازی‌های این مرحله رقابت پاری سن ژرمن و رئال مادرید باشد. بسیاری معتقدند که قهرمان این دوئل حساس می‌تواند قهرمان این دوره از رقابت‌ها باشد. پاریسی‌ها که در این فصل با در اختیار داشتن بازیکنانی، چون نیمار خط حمله مرگباری را در اروپا به وجود آورده اند امیدوارند بتوانند به کسب نتایج خوبشان ادامه دهند و نخستین قهرمانی را در اروپا کسب کنند. در طرف مقابل، اما کهکشانی‌ها قرار دارند آن‌ها قهرمان دو دوره پیاپی لیگ قهرمانان اروپا هستند و رویارویی با آن‌ها برای هر تیمی یک کابوس است. با این حال نمی‌توان از پیش هیچ تیمی را برنده دانست، زیرا کاملا قدرت دو تیم برابر است. همچنین آخرین دیدار دو تیم بانتیجه صفر - صفر به پایان رسید.

 

شاختاردونتسک اوکراین و رم شاید بتوان گفت که با بهترین قرعه ممکن رو به رو شدند. دو تیم از ستارگان خاصی سود نمی‌برند و نسبت به دیگر تیم‌های راه یافته به این مرحله قدرتمند نیست، اما هر دو با نمایش خوب خود توانستند به این مرحله برسند و به همین دلیل بازی آن‌ها می‌تواند برای هواداران دو تیم بسیار حساس باشد.

 

یکی دیگر از مهم‌ترین دیدار‌های این دوره، اما رقابت دوباره چلسی و بارسلونا است. دو تیم در چندین دوره از رقابت‌ها لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر بازی کردند که نتایج آن برای کاتالان‌ها ۵ برد و برای آبی پوشان هم ۵ برد به همراه داشته است. همچنین هنوز بازیکنانی در ترکیب دو تیم حضور دارند که خاطره رو یارویی دو تیم از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ را در خاطر دارند.

 

آخرین دیدار این مرحله هم میان بایرن مونیخ آلمان و بشیکتاش ترکیه است. همیشه مصاف تیم‌های آلمانی و نمایندگان ترکیه از جذابیت خاصی برخوردار بوده است مخصوصا حالا که بشیکتاش توانسته با گرفتن لقب شگفتی ساز به این مرحله برسد.

بایرنی‌ها در مرحله مقدمانی و پس از روی کار آمدن هاینکس توانستند نتایج خوبی کسب کنند و حالا می‌توانند با گذشتن از این مرحله دوباره در قامت یک مدعی ظاهر شوند همچنین بشیکتاشی هم امیدوارند بتوانند به روند خوب خود ادامه دهند و با شکست تیمی، چون بایرن مونیخ کار خود را در رقابت‌های این دوره کامل کنند. جذاب بودن بیشتر این بازی البته به دلیل روابط خاص فرهنگ دو کشور  و حضور تعداد زیادی از شهروندان ترکیه در کشور آلمان است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qbxrn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داور بازی برگشت یوونتوس با موناکو رسما مشخص شد