تاریخ انتشار: 1396/09/26 16:45
کد خبر: 168926

بدهی، دوناروما و بونوچی را از میلان جدا می کند؟

هنوز میلانی‌ها با جنارو گتوزو احساس خوشبختی نکرده‌اند که بار دیگر یوفا گریبان آنها را گرفته و می‌خواهد تکلیف پول‌هایی را که در تابستان خرج شده مشخص کند.
بدهی، دوناروما و بونوچی را از میلان جدا می کند؟

قوانین مربوط به بازی جوانمردانه مالی، این روزها بیش از هر باشگاه دیگری، متوجه میلان و مالکان چینی‌اش شده است. سران روسونری برای فرار از رویارویی با تنبیه‌های یوفا، پیشنهادی ارائه کرده بودند برای رسیدگی داوطلبانه به‌حساب و کتاب‌های‌شان که از سوی انجمن کنترل مالی مستقل باشگاه‌های یوفا رد شد.

باشگاه میلان امیدوار بود که با موافقت یوفا، بتواند زمان کافی را برای سر‌و‌سامان دادن به امور مالی‌اش داشته باشد، اما حالا شرایط فرق کرده و یوفا، میلان را در راس فهرستی قرار داده که باید به مسائل مالی و تخلفات‌شان در این خصوص رسیدگی شود. میلان، قهرمان 18دوره از رقابت‌های سریA، تابستان گذشته توسط یک‌شرکت سرمایه‌گذار چینی خریده شد و بیش از 230میلیون یورو برای به‌دست آوردن بازیکنان جدید، هزینه کرد.

نگاه یوفا و سازمان‌های تابعه آن بر این نکته معطوف شده که آیا میلان می‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد یا اینکه باید به این باشگاه، به‌ دید یک ‌باشگاه بدهکار نگاه کرد. گزارش شده که یک ‌شرکت آمریکایی، در دو‌ نوبت وام‌هایی 180و123میلیون یورویی پرداخت کرده است. با درنظر گرفتن سود 50میلیون یورویی، میلان باید تا اکتبر2018، مبلغ 353میلیون یورو را به شرکت آمریکایی بپردازد. اگر تحقیقات یوفا به اثبات تخلف و همچنین بدهکاری نامتعارف باشگاه میلان ختم شود، به‌طور حتم، یکی از جریمه‌هایی که درنظر گرفته می‌شود، حذف از رقابت‌های اروپایی خواهد بود. در بیانیه یوفا تصریح شده که موضوع پرداخت بدهی میلان به شرکت آمریکایی تا اکتبر2018 زیر ذره‌بین قرار دارد و باشگاه باید حساب‌هایش را به‌صورت شفاف در اختیار کمیته‌های ویژه اتحادیه فوتبال اروپا برای بررسی قرار بدهد.

میلان در تابستان با لئوناردو بونوچی، آندره سیلوا، فرانس کسیه و هاکان چالهان‌اوغلو قرارداد امضا کرد و مبالغ قابل‌توجهی را برای به‌دست آوردن آنها صرف کرد. هدف، برگشتن به کورس قهرمانی سری A بود که البته تاکنون میسر نشده و بعید است که روسونری در این فصل بتواند شانسی برای قهرمانی داشته باشد، اما مهم‌ترین چیز برای این باشگاه در فصل جاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایتالیا، رسیدن به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان یعنی لیگ قهرمانان است. میلان درحال حاضر در لیگ اروپا است و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی این رقابت‌ها باید مقابل لودوگورتس بلغارستان در 2بازی رفت و برگشت شرکت کند. برآوردها نشان می‌دهد که میلانی‌ها در پایان فصل جاری، رقمی در حدود 100میلیون یورو بدهی خواهند داشت و این موضوع اجازه نمی‌دهد که آنها بتوانند در رقابت‌های اروپایی ثبت‌نام کنند. بنابراین، برای حضور در اروپا، باید اقدام به‌فروش بازیکن بکنند که این موضوع می‌تواند کار را برای‌شان سخت‌تر از قبل بکند. رسانه‌های ایتالیایی در این خصوص نوشته‌اند که یکی از اصلی‌ترین چهره‌هایی که می‌تواند با ترک باشگاه، مبلغ قابل‌توجهی (حدود 70میلیون یورو) را به خزانه باشگاه واریز کند، جان‌لوئیجی دوناروما، سنگربان جوان و آینده‌دار باشگاه است. کسی که فصل پیش و پس از جنجال‌ها و حاشیه‌سازی‌های بسیار، سرانجام قرارداد خود را با روسونری تمدید کرد. البته او هنوز سودای رفتن در‌سر دارد و دلش می‌خواهد در یک‌باشگاه بزرگ‌تر توپ بزند و پس از جان‌لوئیجی بوفون که خود را بازنشسته کرده، پیراهن شماره‌یک آتزوری را بر‌تن کند.

درکنار دوناروما، گزینه بعدی برای خروج از سن‌سیرو، کسی نیست جز لئوناردو بونوچی که ابتدای فصل جاری با سر‌و‌صدای زیاد از یوونتوس به میلان آمد. شنیده شده، رئال‌مادرید سخت به‌دنبال این مدافع ارزشمند است و از آنجا که خود بونوچی هم دوست دارد از میلان برود، احتمال چنین انتقالی در پایان فصل بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27xzgv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی؛ لئوناردو بونوچی به میلان پیوست