تاریخ انتشار: 1395/07/19 01:50
کد خبر: 256625

هتریک لواندوفسکی افتخار آفرینی کرد

زدن ۳ گل در مسابقه با دانمارک باعث شد تا شمار گل‌های زده روبرت لواندوفسکی از مرز ۳۰۰ گل فراتر رود.

به گزارش سرویس خارجی فرتاک ورزشی، مصاف شنبه شب لهستان با دانمارک در راه جام جهانی 2018 روسیه، نه فقط پیروزی‌بخش بود و تیم میزبان و هوادارانش را شاد کرد، بلکه برای گلزن صاحب‌نامی همچون «لواندوفسکی» نیز افتخارآفرین بود.

این بازیکن ارزشمند که اکنون در خدمت تیم بایرن مونیخ  است، هت‌تریک جدیدی را به هت‌تریک‌های قبلی‌اش اضافه کرد.

و البته مجموع گل‌های زده خود را در رده باشگاهی و ملی از بدو شروع کارش، از 300  فراتر برد.

«لووی»(لقب برخی هوادارانش به او) که در بازی با تیم اسکاندیناوی،‌در واقع از دقیقه 20 شروع به گلزنی کرد و گل‌های تیمش را در برد 3 بر 2 زد، بعد از اتمام مسابقه، فوتبالیستی شد که از شروع فعالیتش در عرصه حرفه‌ای تاکنون 302 گل زده است.

*4179 روز گلزنی

او برای آنکه به چنین رکورد جالبی برسد، قدر مسلم  سختی‌های زیادی را تحمل  و از موانع بسیاری عبور کرده است.

او البته روزهای بسیار زیادی را مشغول تمرینات سخت و سنگین شد تا توانست بازیکنی شود که این تعداد گل در دوران ورزشی خود به نام خویش ثبت کرده است.

به عبارتی خیلی ساده و شفاف از روزی که «لووی» جوان گام در وادی فوتبال حرفه‌ای گذاشت تا به بازی شب گذشته و دست‌یابی به حد نصاب مذکور رسید، 4179 روز گذشت.

او در 30 آوریل سال 2005 در بازی تیم دلتاورشو برابر لومیانسکی و در حالیکه تنها 17 سال و 252 روز بیشتر سن نداشت، گل نخست خود را زد.

*اولین گل اروپایی

اما حالا که  از رکورد جالب گلزن شاخص  لهستانی‌ها صحبت به میان آمده، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که او اولین گلش را در مسابقات باشگاهی در سطح اروپا، در تاریخ 17 ژوییه سال 2008 در بازی دور اول جام یوفا سابق، مقابل «خزر لنکران» جمهوری آذربایجان و برد یک بر صفر به ثمر رساند.

*بین‌هاکر، لووی را شکار کرد

لواندوفسکی که از آغاز حضورش در مستطیل سبز، نبوغ فراوان خود را در گلزنی نشان داد، خیلی زود توسط سرمربی وقت تیم ملی لهستان دعوت شد. او در راه مسابقات جام جهانی 2018 هنوز 3 بازی بیشتر در لیگ کشورش نکرده بود که توسط «لئو بین‌هاکر» به جمع ملی‌پوشان فراخوانده شد.

*آمار گل‌ها

این مهاجم ارزشمند از زمانی که فعالیتش را آغاز کرده، 200 گل در سطح لیگ به ثمر رسانده اما در رقابت‌های اروپایی و مسابقات سوپرجام نیز 63 گل زده است.

به همین خاطر مجموع گل‌های او در رده باشگاهی به 263 گل بالغ می‌شود.

در رده ملی نیز از سال 2008 تاکنون 39 گل زده که هم اکنون به رکورد 302 گل دست یافته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36mzx7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد شکست تیم ملی مقابل ازبکستان شکسته می شود؟