تاریخ انتشار: 1395/07/23 16:54
کد خبر: 255747

داور منچستری بازی لیورپول و یونایتد را سوت می زند/ چیدکان غلط داوری در انگلیس

کیت هکت، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال انگلستان از انتخاب آنتونی تیلور، داور ساکن شهر منچستر، برای بازی منچستریونایتد و لیورپول انتقاد کرد.
داور منچستری بازی لیورپول و یونایتد را سوت می زند/ چیدکان غلط داوری در انگلیس

 تیلور در فاصله ۱۰ کیلومتری ورزشگاه اولدترافورد زندگی می کند. هکت اعتقاد دارد که این مسئله احتمال زیر پا گذاشته شدن بی طرفی توسط داور را افزایش خواهد داد.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال انگلستان گفته است: "هیچ کسی صداقت او را زیر سوال نمی برد، اما اگر یک تصمیم اشتباه گرفته شود، آن وقت چه؟ این موضوع غیرقابل تحمل است."

آنتونی تیلور از منچستریونایتد حمایت نمی کند و طرفدار یک تیم محلی جنوب شهر منچستر است. این مسئول سابق کمیته داوران حرفه‌ای فوتبال انگلستان که مسئولیت انتخاب داوران برای مسابقات فوتبال را در این کشور بر عهده دارد، روی این موضوع تاکید کرده که به جای آنتونی تیلور، مارک کلاتنبرگ دیگر داور سرشناس انگلیسی می‌تواند قضاوت این بازی منچستریونایتد و لیورپول را برعهده گیرد. گلاتنبرگ در روز بازی دو تیم قرار است به عنوان داور چهارم در این مسابقه حضور داشته باشد.

هواداران لیورپول به انتخاب این داور برای مسابقه حساس مقابل منچستریونایتد واکنش نشان دادند. یکی از هواداران این تیم در توئیتر نوشته است: "آنتونی تیلور به عنوان داور بازی انتخاب شد، حالا ۴ پنالتی به نفع یونایتد اعلام میشه."

انتقاد از عملکرد داوران به خاطر محل سکونتشان در لیگ برتر انگلستان تازگی ندارد، براندن راجرز، سرمربی سابق لیورپول در سال ۲۰۱۴ پس از باخت ۲ بر یک مقابل منچسترسیتی از عمکرد لی میسون داور بازی به شدت انتقاد کرد و فدراسیون فوتبال انگلستان هم او را ۸۰۰۰ پوند جریمه کرد. او پس از بازی گفته بود: "من متعجبم که در منچستر بازی داریم و داوری از شهر منچستر برای این مسابقه انتخاب شده."

در ابتدای فصل جدید هم داور بازی تاتنهام و استوک به خاطر اینکه در منطقه لستر سکونت داشت، تغییر کرد. دو تیم تاتنهام و لسترسیتی در آن زمان دو مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلستان بودند و همین باعث شد داور مسابقه عوض شود.سازمان حرفه ای داوران انگلستان در واکنش به این انتقادات گفته همیشه سعی دارد از "فشارهای اضافه خارج از زمین بر داوران بکاهد"، داورانی که به عقیده این سازمان "همواره زیر فشار بیش از اندازه" قرار دارند. این سازمان تاکید کرده که محل زندگی داوران معیار انتخاب آنها، برای قضاوت بازی‌ها نیست.

منچستریونایتد و لیورپول دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه اولدترافورد روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zy8qb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 10 فوتبالیستی که پرفروش‌ترین پیراهن‌ را در لیگ انگلیس دارند/ گرانترین بازیکن لیگ در صدر