تاریخ انتشار: 1395/07/25 15:38
کد خبر: 255332

لیورپول و یونایتد/ رقبایی که در این 50 سال رقیب نبوده اند!

روزی که یورگن کلوپ اسباب و عصای جادویی خودش را از شمال آلمان به منطقه‌ای مشابه در انگلیس آورد، نویسندگان شاعر مسلک به جملات خود، شاعرانه‌ترین افعال را پوشاندند. او را بیتلز جدید خواندندو برایش داستان‌ها نوشتند.
لیورپول و یونایتد/ رقبایی که در این 50 سال رقیب نبوده اند!

چندین ماه بعد تصویر تحویل گرفته شدن ساک مسافرتی از سوی ژوزه مورینیو در فرودگاه شهر منچستر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و حرف‌های ابتدایی‌اش در کسوت سرمربی شیاطین سرخ «ترند» برتر می‌شد. همه نبردهای بزرگ یک طرف و جدال سنتی منچستریونایتد و لیورپول یک طرف.

روزهای متفاوت

قرار بود کلوپ و مورینیو کاری کنند که در تاریخ لیگ برتر تنها یک بار رخ داد؛ رقابت منچستریونایتد و لیورپول برای قهرمانی! فصل 2009-2008 تنها فصل رقابت مستقیم 2 تیم برای قهرمانی بود که با برتری منچستریونایتد به پایان رسید. در تمام این سال‌ها، منچستریونایتد نسبت به رقیبش برتری معناداری داشته و از زمان برپایی لیگ برتر 3 نایب‌قهرمانی لیورپول در لیگ برتر (بهترین مقام تیم در این رقابت‌ها) تنها 2 حضور این تیم بالای سر منچستریونایتد در تاریخ 23 ساله لیگ برتر را رقم زد. فرگوسن افسانه‌ای در اولین کنفرانس خبری به عنوان سرمربی منچستریونایتد در آن زمستان سرد سال 1986 به قول خودش عمل و لیورپول به قول خودش «لعنتی» را غرق کرد! قبل از این دوران، ماجرا برعکس بود. لیورپول با بنیان ساخته شده توسط شنکلی، توسط باب پیسلی مدام جام می‌برد و منچستریونایتد اگر سقوط نمی‌کرد، تنها می‌توانست سربزنگاه‌ها در جایی مانند فینال جام‌حذفی سال 1977 مانع قهرمانی و تبدیل لیورپول به اولین تیم برنده سه‌گانه در یک فصل شود!

 داستان عجیب

 این 2 تیم طی تقریبا نیم‌قرن هیچ‌گاه به طور جدی و پیوسته توامان در یک فصل در کورس قهرمانی نبودند. یا لیورپول ضعیف بود یا پای شیاطین سرخ می‌لنگید اما چه به لحاظ تاثیر پرطرفدارترین تیم‌های انگلیسی در زندگی مردم شهر و منطقه خود و چه به لحاظ بزرگی نام، داستان عاشقانه ساخته شده از این نبرد آکنده از نفرت خیلی خوب می‌فروخت. از وقتی سرآلکس فرگوسن از اولدترافورد رفت، داستان، وزن دراماتیک خود را از دست داد. لیورپول در این سال‌ها غیر از فصل 2014-2013 حرفی برای گفتن نداشته و منچستریونایتد هنوز نتوانسته به نزدیکی‌های استانداردهای عصر فرگوسن برسد. غیر از فصل 2014-2013 هیچ یک از 2 تیم به معنای واقعی در کورس قهرمانی نبوده‌اند؛ برخلاف نیم قرن قبلی که نه توامان بلکه به شکل تکی در صف کسب قهرمانی قرار داشتند. در فصل جاری اما بارقه‌های امیدی ایجاد شده است. منچستریونایتد کلی ستاره درون میدان دارد و کلوپ با تیم هیجان‌انگیز امسال خود می‌رود تا راه خود را به سمت کسب جام هموار کند. از زمان جدایی سرآلکس فرگوسن، بازیگر نقش اول این درام فوتبال، بار عاشقانه نبرد کم شده و حالا وظیفه کلوپ شاعرمسلک و مورینیوی علمگراست تا مرد اول و نقش اول باشند. قصه‌ای که روز گروه افسانه‌ای بیتلز را به خاطر لیورپولی بودن، جذب خودش کرد، حالا دیگر به داستان «نفروشی» تبدیل شده و بازیکنان فردا وظیفه دارند خاص‌ترین بودن این جدال بزرگ را فریاد بزنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ebe86

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داور منچستری بازی لیورپول و یونایتد را سوت می زند/ چیدکان غلط داوری در انگلیس