تاریخ انتشار: 1395/08/08 13:07
کد خبر: 252340

2+2 سهمیه ایران در مسابقات آسیایی قطعی شد/ استقلال و پرسپولیس در پلی‌‌آف لیگ قهرمانان

در رنکینگ کشورهای صاحب نام فوتبال آسیا، ایران در رده چهارم قرار گرفت؛ رتبه ای که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به 2+2 کاهش می دهد.
2+2 سهمیه ایران در مسابقات آسیایی قطعی شد/ استقلال و پرسپولیس در پلی‌‌آف لیگ قهرمانان

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، پس از مدت ها حرف و حدیث درباره سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا سرانجام AFC رنکینگ نهایی کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال قاره کهن را بر اساس عملکرد تیم های باشگاهی و ملی اعلام کرد که در این رده بندی تیم ایران رتبه چهارم را در اختیار گرفته است.

در رده بندی که بر اساس استانداردسازی فوتبال کشورها و ساختار باشگاه ها به همراه نتایج تیم های باشگاهی و ملی در رقابت های بین المللی تنظیم و معرفی شده فوتبال ایران در رده باشگاهی نسبت به کشور های کره جنوبی، امارات، ژاپن، قطر، چین و عربستان سعودی امتیازات کمتری جمع کرده است و مساله ای که فوتبال ایران را در رده چهارم این رنکینگ قرار داده است، عملکرد تیم ملی فوتبال است. تیم تحت کی‌روش که در بازی های مختلف ملی نتایج درخشانی کسب کرده و در صدر رنکینگ آسیایی فیفا است، بیشترین امتیاز را میان تمام کشورهای آسیایی کسب کرده و همین مساله باعث شده با وجود عملکرد ضعیف تیم های باشگاهی، کشور ایران در رنکینگ کلی AFC رتبه چهارم را در اختیار بگیرد.

کسب رتبه چهارم اما چه تاثیری در سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا دارد؟ 4 تیم نخست رنکینگ کشورهای صاحب فوتبال در AFC 4 سهمیه خود در لیگ قهرمانان را حفظ می کنند اما با یک تفاوت عمده. در دوره های قبلی ایران 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف داشت که امسال این سهمیه به دو مستقیم و دو پلی آف تغییر می کند. این تغییر با توجه به سقوط یک پله ای ایران در رنکینگ کلی حاصل شده است.

بر این اساس تیم های ذوب آهن اصفهان و استقلال خوزستان به عنوان قهرمان های حذفی و لیگ برتر سال گذشته به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا می شوند و پرسپولیس و استقلال راهی پلی آف می شوند. پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان لیگ با یک پیروزی در پلی آف راهی لیگ قهرمانان می شود اما استقلال برای رسیدن به مرحله گروهی مسابقات باید دو بازی را پشت سر بگذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pzy96

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پرسپولیسی‌ها مهیای لیگ قهرمانان آسیا شدند