تاریخ انتشار: 1395/09/06 15:56
کد خبر: 246806

ونگر: طراوت و شادابی تیم کمی رو به افول نهاده است؛ در ادامه راه چمبرلین خودی نشان خواهد داد

توپچی های لندن عصر یکشنبه در ورزشگاه امارات پذیرای بورنموث خواهند بود.
ونگر: طراوت و شادابی تیم کمی رو به افول نهاده است؛ در ادامه راه چمبرلین خودی نشان خواهد داد

به گزارش فرتاک ورزشی، آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال در آستانه تقابل با بورنموث حرف های زیادی برای گفتن داشت. او که از نمایش های اخیر تیمش چندان راضی نیست، نشست خبری خود را این گونه آغاز کرد:

بگذارید با خوشبینی به افراد بدبین نگاه کنیم! فکر می کنم مهم ترین چیز این است که روند خود را برای بلند مدت حفظ کنیم اما برای پایه گذاری برای آینده، باید بدانید که نمی توانید در همه بازی ها پیروز شوید. وقتی دورانی را پشت سر بگذارید که چنداب خوب نیستید اما شکست هم نمی خورید، این همچنان نشانی از کیفیت و روحیه تیمی است. فکر می کنم شما در پی این هستید که بدانید ما در چه زمینه هایی جا برای رشد کردن داریم. ما کمی خلاقیت، برتری روحی و سرعت خود را در جریان بازی ها از دست داده ایم. این ها چیزی هستند که می خواهیم برشان گردانیم و خود را در این زمینه ها تقویت کنیم. اگر بار دیگر روند پیروزی را از سر بگیریم، همه چیز بار دیگر رو به راه خواهد شد.

توپچی های لندن در این فصل بیش از هر تیم دیگری در یک سوم دفاعی حریف پاسکاری کرده اند ولی ونگر کماکان از مشکلات تیمش در آن ناحیه دلخور است.

بله و اگر ما می خواهیم تاثیر گذار باشیم، باید سرعت متراکم شدن مان در آن ناحیه را افزایش دهیم. ما کمی این توانایی را از دست داده ایم. آیا این به کیفیت رقبای مان باز می گردد؟ مشخصا تا قسمتی همین گونه است. آیا کمی طراوات و شادابی تیم رو به افول نهاده است؟ مشخصا همین گونه است چرا که بازیکنان از بازی های ملی بازگشته اند و ما در ماه نوامبر به سر می بریم.

تاتنهام، منچستریونایتد، پاریسن ژرمن و بورنموث. این ها بازی های اخیر آرسنال بوده اند که البته انتظار می رفت کمی در سه بازی نخست بهتر عمل کنند و شاید این گونه نشد.

نه، شوربختانه نشد. میزان انتظارات که یقینا بالاتر است اما این بدان معنی نیست که این بازی ها راحت تر هستند. این را در نتایج بورنموث و یا سایر تیم های لیگ برتری نیز می توان مشاهده کرد که کار آسان نیست. اما ما بدون پویایی‌، روحیه و اتحاد جمعی به چنین اهدافی نخواهیم رسید. فکر می کنم در برخی جنبه ها حرف هایی برای گفتن داریم و می خواهیم آن ها را تقویت کنیم، مواظبش باشیم و به مسیری برگردیم که همه ما به آن عشق می ورزیم: پیروزی در بازی ها.

او ادامه داد:

فکر می کنم که از ترکیب بزرگی برای استفاده از چینش چرخشی برخورداریم چون بازی هایی همانند بازی با پاریسن ژرمن خیلی نیرو می گیرند. وجود تغییرات چیزی بسیار محتمل است

 

 

او همچنین لب به ستایش از عناصر ذخیره تیمش همچون الکس اوکسلید چمبرلین گشود:

ارسال او در بازی برابر منچستریونایتد همانند سانتر الکسیس برابر ساندرلند شگفت انگیز بود. او می تواند در بازی ها تفاوت را رقم بزند و من به دیده مثبت به الکس می نگرم.

 شاید از این به بعد او تاثیر قابل توجه ای بر روی تیم داشته باشد. من او را یک پله بالاتر کشیدم و باید بگویم او به آن اندازه ای که لیاقتش را دارد بازی نکرده است. با این حال اگر به همین منوال ادامه دهد، به او هم بازی خواهد رسید؛ این را به خود او هم گفته ام. در مجموع او استعداد فراوانی را در اختیار دارد و امیدوارم که این را در زندگی حرفه ای خود به معرض نمایش بگذارد. فکر می کنم که ایمان او تقویت شده است و حالا بیشتر روی جنبه های مثبت متمرکز می شود و گمان می کنم که او زین پس خودی نشان خواهد داد.

در میان مربیان فعلی لیگ برتر، ادی هاو سرمربی بورنموث با چهار سال و 47 روز پیشینه حضور در تیمش، دومین مربی وفادار لیگ برتر در این فصل و از این حیث به شمار می رود؛ هر چند که او 16 سال و 11 روز کمتر از آرسن ونگر در این زمینه تجربه دارد.

باید گفت که او خوب کار کرده است و نمونه ای برای باشگاه های دیگر به شمار می رود. در کل باور دارم او مربی جوان و آینده داری است که آینده روشنی را در فوتبال انگلستان پیش روی خود می بیند.

 مایلم بگویم که بورنموث تیمی است که فوتبال مالکانه خوبی را به نمایش می گذارد؛ تیمی که به نحوی مثبت بازی می کند و تلاش می کند سریعا به جلو بتازد. همچنین آن ها تیمی هستند که از توانایی بدنی خوبی برای پوشش فواصل برخوردارند و پس ما برابر آن ها باید این ها را مد نظر قرار دهیم.

در پایان ونگر درباره مهره جوان تیمش که دورانی قرضی را جمع آلبالویی ها سپری می کند، خاطر نشان کرد:

البته که این مایه نا امیدی است که جک (ویلشر) نمی تواند بازی کند ولی این قانون است و باید به قوانین احترام گذاشت. ما به او فرصت این را دادیم که به آنجا برود و خوشبختانه او نمی تواند برابر ما به میدان بیاید اما این طبیعی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bzrav

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ونگر: از بازنشستگی جرارد تعجب کردم