تاریخ انتشار: 1395/09/13 18:00
پیش بازی بارسلونا و رئال مادرید.بازی ۶ امتیازی زیدان -انریکه؛
کد خبر: 245346

آیا آبی اناری به لالیگا برمی گردند یا قوهای سپید به پروازشان همچنان ادامه می دهند؟

دیداری حساس و به نوعی می شود گفت بهترین دربی دنیا را امشب در نیوکمپ شاهد خواهیم بود که می تواند بخش اعظمی از مردم فوتبالدوست دنیا را مجذوب خود نماید.
آیا آبی اناری به لالیگا برمی گردند یا قوهای سپید به پروازشان همچنان ادامه می دهند؟

به گزارش فرتاک ورزشی، امشب و از ساعت 18:45به وقت ایران ورزشگاه کمپ نو بندر بارسلون، در ساحل نیلگون مدیترانه شاهد ۲۶۵الکلاسیکو بین دوتیم دیرینه وسنتی فوتبال اسپانیا  که به بزرگترین دربی جهان فوتبال معروف است یعنی،اف. سی.بارسلونا و رئال مادرید برگزار خواهد شد. جدالی فراتر از یک بازی معمولی فوتبال، فوتبالی ازجنس یک دیدار و رقابت تنگاتنگ سیاسی و ورزشی است. شاید درابتدا این بازی تحت تاثیر سقوط هواپیمای تیم چاپه کوئنسه ی برزیل قرار گیرد، اما این دیدار ورای تمام اتفاقات روی داده درجهان و بدون نگاه به جایگاه دوتیم درجدول ،حساس ترین ومهیج ترین رخداد فوتبال جهان است که میلبون ها بیننده درسراسر حهان را روبروی جعبه جادویی میخکوب می کند.

 

وضعیت بارسا؛

بارسا با توجه به نتایج نه چندان جالب و مطلوب هفته های اخیرش، دچار حاشیه وتا حدودی بحران شده بود که با بازگشت چند بازیکن کلیدیش از مصدومیت، باعث شد که زخم های تیم انریکه، دوباره التیام یابند.

بارسا که با دو تساوی در دو بازی متوالی ناامیدکننده مقابل مالاگا وسوسیداد در لالیگا، امشب در ورزشگاه خانگی خود پای به دیدار هفته چهاردهم و برابر زیدان وشاگردانش خواهد گذاشت. بازگشت اینیستا بازیکن خلاق وباهوش بارسا که درهیاهوی تبلیغاتی مسی و رونالدو به حقش در دریافت توپ طلای جهان نرسید، و خلاء آن درمیانه میدان بارسا کاملا به چشم می خورد به همراه اومتیتی مدافع مستحکم کامرونی-فرانسوی ، دو بازیکنی تاثیرگذار و کلیدی درترکیب آبی اناری ها، می تواند، مُسکن روحی را به اردوی کاتالونی ها تزریق کند.از طرفی عدم مصدومیت جدی پیکه و آلبا، خبر مسرت بخشی برای انربکه و هواداران بارسلونا را درپی داشته باشد.

ySauJU2UMAPu

دراین دیدار بارسا برای کم کردن فاصله ۶ امتیازی به ۳ امتیاز، محکوم به پیروزی است، اما درصورتی که بی محابا و انتخاری بازی کند، ممکن است این فاصله به ۹ امتیاز تبدیل شود و در آن صورت ممکن است، غزل خداحافظی در راه فتح مجدد لالیگا را زودتر ازهمیشه بخواند. حتما انریکه این را به خوبی می داند و بی گدار به آب نخواهد زد. اما بی تردید انریکه وشاگردانش به پیروزی بیشتر نیاز دارند تا رئال زیدان که کسب یک تساوی هم آنها را راضی وخشنود، راهی پایتخت می کند و فاصله امتیارات آنها را هم چنان در عدد ۶نگه می دارد.

انریکه دراین دیدار همچون گذشته بازهم از سیستم همیشگی 4-3-3استفاده می کند ویکی از ضعف های وی اصرار بر استفاده ی مداوم و همیشگی این نوع مدل بازی است که تقریبا دستش برای دیگر مربیان لالیگا رو شده است. او از تراشتگن و پیکه، آلبا، ماسچرانو(اومتیتی) سرجی روبرتو(ماسچرانو) درخط دفاعی و ازسرجیو بوسکتس که هرگاه او خوب کار کند وسرحال باشد، دفاع تیمی بارسا ،مستحکم تر ومنسجم تر می شود، بعنوان هافبک دفاعی وجلوی مدافعین به بازی گرفته می شود و راکیتیچ افت کرده و اینیستای(دنیس سوارز) تازه از مصدومیت برگشته در دو سمت راست وچپ خط میانی بکار گرفته می شوند و نهایتا خط آتش بارسا را مسی وسوارز ونیمار تشکیل میدهند که هنوز همچون فصل گذشته، انتظارات هواداران رابرآورده نکرده اند. هرچند مسی و نیمار کم کم به روزهای خوب گذشته برگشته اند، اما سوارز کارایی سال گذشته را هنوز بدست نیاورده است، زیرا شکل بازی مستقیم گونه انریکه یکی از عوامل افت سوارز می تواند باشد. باید منتظر شد تا او و دو بازیکن کناریش را درمقابل دفاع محکم رئال مادرید محک زد تا کارایی آن را مورد ارزیابی قرار داد.

تفاوت اساسی تفکرات گواردیولا  وانریکه دراین است که پپ به خط میانی اهمیت می داد و اولویت او بود، حال آن که انریکه به خط تهاجمی تیمش بیشتر بها می دهد. همیشه پپ تسلط وکنترل میانه زمین برای او ازنان شب واجب تر بود، حال آنکه انریکه زیاد به این خط استراتژیک، همچون خط حمله اهمیت نمی دهد.    

 

وضعیت رئال؛

اما شرایط زیدان و شاگردانش دقیقا خلاف انریکه و بارسا است. رئال مدتهاست که با زیدان شکستی را تجربه نکرده است و شاگردان او تقریبا با آن بیگانه اند، ولی مصدومیت های لعنتی بازیکنان کلیدی تیم زیزو پایان ناپذیر است. رئال علیرغم مصدومیت بازیکنان کلیدی و تاثیرگذاری ،مانند، کروس، موراتا، و بیل، زیدان توانسته است به شکل خردمندانه ای، جانشینان شایسته ای ، برای آنها درتیم پیدا کند و با اعتماد کردن به بازیکنان جوان در بازی های مهم، و با ربکاوری روانی بازیکنانی مانند کواچیچ و ایسکو و واسکز،آسنسیو، باعث شد که خلاء، ناشی از نبود آنها درتیم احساس نشود، و این نبوغ زیدان درکار جدیدش را نشان می دهد که با کوله باری از تجربیات گرانبهای دوران بازیگری خود دست به جنین کاری زده و جوابش را تاکنون گرفته است.

البته همین مصدومیت های ناخواسته، درآستانه بازی سال،زیزو و رئال مادرید را مجبور کرده است که بدون، بیل، کروس و موراتا به استقبال الکلاسیکو، آنهم درجهنم نیوکمپ بروند. ازطرفی البته اعتماد بنفس تیم اول پایتخت، با بارسا قابل مقایسه نیست، زیرا همین اختلاف۶ امتیازی آنها با آبی اناری ها و تکیه زدن برصدرجدول و همچنین آخرین برد در الکلاسیکویی که فصل گذشته در اولین هدایت زیدان بعنوان سرمربی در نیوکمپ بدست آمده بود ،نشانه های این اعتماد بنفسی است که بار روانی زیادی را بردوش شاگردان انریکه می گذارد.

LbSlYZijzYK5

رئال سعی می کند تا با شکست دادن بارسلونا و کسب ۳ امتیاز این بازی و فاصله ۹امتیازی بار خود را برای فتح لالیگا دراین فصل پس از چندین سال ناکامی ببندند. البته کسب تساوی هم زیدان را امیدوار به ادامه لالیگا نگه می دارد.

زیدان دراین بازی با سیستم 4-3-3 که در جربان بازی آن را دائما به شکل4-4-2تغییر می دهد وارد بازی می شود واز ناواس،راموس،واران،مارسلو،کارواخال درخط دفاع استفاده می کند و از کواچیچ ومودریچ درکنارهم و درمرکز زمین تواما استفاده خواهد کرد و ایسکو جلوی آنها بعنوان بازیساز وطراح در زمین حریف استفاده می کند که مودریچ بیشتر از زمین خودی طراحی را بازی را انجام می دهد وگاه گاهی نیز درزمین حریف این آزادی عمل را دارد که دراینکار ایسکو راهمراهی کند.

در این بازی، بنزما بعنوان نوک دربازی خواهد بود که فضاسازی او برای استفاده رونالدو می تواند،دفاع نسبتا شکننده ی این فصل بارسا را به چالش بکشد و اسکز در سمت راست زمین بعنوان گوش راست کلاسیک و بعنوان یک وینگر درآن واحد، از طرف زیدان به بازی گرفته خواهد شد و کریس رونالدو وشاه مهره رئال مادرید درسمت راست خط تهاجمی تیم زیدان بکار گرفته می شود. او امید اول گلزنی رئال دربازی امشب است،شکل آرایش رئال نشان از تغییر چند مدل بازی را دارد ،آنها با این نفرات حتی می توانند به راحتی سیستم  4-2-3-1را نیز بازی کنند.

 دراین بازی فقط متیو مدافع فرانسوی بارسا تنها مصدوم آبی اناری هاست .

   اما رئال مادرید سه غایب کلیدی وتاثیرگذاری  چون: بیل، موراتا و کروس را به علت مصدومیت در این دیدار دراختیار ندارد.

 

Kekfjfp01gfG

 آماری وارقام مربوط به دوتیم را باهم مرور می کنیم که خالی از لطف نیست.

از ۲۳۱ بازی رسمی که دو تیم بارسلونا و رئال مادرید به مصاف هم رفته اند، بارسا صاحب۹۰پیروزی  و سهم رئال مادرید ۹۳پیروزی بوده است. جالب این که آنها از ۱۷۲دیداری که درچارچوب لالیگا مقابل هم قرار گرفته اند، رئال مادرید ۷۲پیروزی داشته است و بارسا ۶۸بار پیروز میدان بوده است.

  شاگردان انریکه در ۲۹ بازی از ۳۲ دیدار خانگی خود در لالیگا شکستی درکارنامه نداشته اند.

 آبی اناری ها در ۳دیدارگذشته خانگی خود، موفق شده اند که دروازه خود را بسته نگه دارند.

  رئال مادرید در ۲۵ بازی اخیر خود در لالیگا شکستی نداشته اند.

 شاگردان زیدان در ۷ دیدار خارج از خانه اخیرشان در لالیگا موفق به زدن حداقل ۲ گل شده اند.

  لوس بلانکوس در ۶ بازی از ۷ بازی گذشته ی خارج از خانه خود در لالیگا توانسته است که در هر دو نیمه بازی پیروزی زمین باشد.صحبت های مربیان دوتیم را در زیر می خوانیم.

 Olvo3CCMvh2Y

انریکه درباره بازی امشب گفت : دیدار دشواری مقابل رئال مادرید داریم. آن ها خط دفاع خیلی خوبی دارند و به طور سازمان یافته و با نظم بازی می کنند. عملکرد آن ها بدون مالکیت توپ هم بسیار سریع است. بازیکنانی در سطح جهانی در تیم رقیب وجود دارد که بازی امشب را به یک بازی خاص تبدیل کرده است. برای بازی امشب به بهترین نسخه خود نیاز داریم و باید سعی کنیم کنترل بازی را تا جایی که امکان دارد از دست ندهیم.      

0JEzepkBYkk6

صحبت های زیدان را در باره بازی امشب را باهم می خوانیم: بازی سختی در پیش خواهد بود. این طبیعی است، چرا که در مقابل یک رقیب بزرگ قرار خواهیم گرفت. آماده هستیم و قصد تمرکز روی بازی را داریم. هواداران از ما برد می خواهند. ما همیشه به تمام مسابقات خود به چشم یک جدال مهم نگاه می کنیم و تنها این به این بازی ارتباط ندارد. خیلی خود را درگیر کسب یک نتیجه نمی کنیم، هدف بیشتر ارائه بازی خوب و قابل پسند است.امیدوارم شاهد یک دیدار زیبا ،سریع،باکیفیت،تماشایی وجذابی باشیم تا ازاین مدرسه بزرگ فوتبال، درس ها بیاموزیم و از آن در راستای آموزش ودانش افزایی خود، بهره کافی و لازم را بگیریم.این بازی می تواند درتمامی ابعادش آموزشی باشد.شاد وسربلند باشید .

نویسنده: امین یزدانی اصل

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ywwey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خیز کریستیانو برای 500 گله شدن در نوکمپ
گزارش:


به استقبال اولین ال‌کلاسیکوی فصل/ رئال مخوف، بارسای خطرناک
بارسای نصف و نیمه می‌برد یا رئال کم ستاره؟