تاریخ انتشار: 1395/09/13 23:40
کد خبر: 245280

تحلیلی بر ال کلاسیکو؛ جدالی برابر و نتیجه ای عادلانه

دیدار حساس ال کلاسیکو در نیو کمپ با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا با تقسیم امتیازات فاصله امتیازات هم چنان در عدد 6 باقی بماند.
تحلیلی بر ال کلاسیکو؛ جدالی برابر و نتیجه ای عادلانه

به گزارش فرتاک ورزشی، دیدار تیم های بارسلونا و رئال مادرید معروف به ال کلاسیکو در حالی دقایقی قبل به پایان رسید که هر دو تیم با تقسیم امتیازات به کار خود پایان دادند تا در نهایت صدر جدول تغییری ایجاد نشود و فاصله 6 امتیازی رئال که در صدر قرار دارد با بارسلونا هم چنان حفظ شود.

 

نیمه اول ال کلاسیکو؛

بازی بارسا و رئال مادرید درحالی درنیمه اول به پایان رسید که بازهم بارسا بدون اینیستا طراح و مغز متفکر آبی اناری ها، طراوت ونشاط همیشگی را نداشت وخط میانی آنها اسیر خط میانی رئال تحت رهبری مودریچ ،کواچیچ و ایسکو کاملا دربازی محو شده بود. 

2

مودریچ وکواچیچ دوبازیکن کروات خط میانی رئال مادرید با نزدیک بازی کردن وفشردگی حلقه وار در اطراف مسی و پرسینگ شدید رئال ها درمیانه زمین، لیونل را در نیمه اول زمین گیر کرده بودند و سوارز و نیمار نیز بدون خط میانی خلاق درخط جلویی بارسا به دو بازیکن بیکاره مبدل شده بودند. گومز و راکیتیچ مانند چند بازی گذشته کارایی لازم را برای به حرکت درآوردن  وطراحی بازی بارسا را نداشتند و فقط بوسکتس و دوندگی و قطع توپ او بیشتر به چشم می خورد و او یک تنه بار خط میانی کاتالان ها را بردوش می کشید.

از حرکات طولی وهمیشگی آلبا درکانال کناری زمین به جز یکی دو مورد درطول یک نیمه خبری نبود و روبرتو فقط در اندیشه ی کار  دفاعی بود تا ازپیشروی مارسلو جلوگیری کند و درفاز تهاجمی شرکت نداشت تا نیمه اول پایاپای و بدون رد وبدل شدن گلی سپری  شود.اما با شروع نیمه دوم کم کم دوتیم از لاک احتیاطی خود بیرون آمدند که رونالدو می توانست در همان ابتدای نیمه اول رئال را پیش بیندازد که شوت سرکش پای چپ او آسمان را شکافت .پس ازآن کم کم بارسا بر زمین ومیدان حاکم شد و با سرعت دادن به بازی درعرض برای ایجاد، فضای مناسب بین مدافعین رئال و حرکت از عمق بارها دست به چنین کاری زدند که در یک حرکت ناشیانه واران درسمت راست خط دفاعی خودی، نیمار را سرنگون کرد و همین بازیکن با ارسالی بی نقص و در حالی  سراسیمگی واران و راموس ،سوارز ذاتا گلزنی با یک ضربه سر بارسا را پیش انداخت.

 

نیمه دوم ال کلاسیکو؛

ورود اینیستا درنیمه دوم خط میانی بارسا را به حرکت وا داشت. او با چرخش ها وپاس های نزدیک و بازی ترکیبی وحفظ توپ وجابجایی های مداوم درنزدیکی مسی، بارسا را احیاء و بارسلونا را حاکم بر زمین کرد و رئال ها فقط به دفاع کردن مشغول بودند . در چنین شرایطی مسی می توانست گل دوم تیمش را بثمر برساند و فاصله گل ها را به عدد 2 رسانده و تا حدودی خیال بارسا و هواداران دو آتشه آن را راحت کرده باشد اما شوت بی دقت او بیرون رفت تا این اعجوبه دنیای فوتبال که کم تر وقتی این گونه توپ ها را هدر می دهد، این بار در این بازی حساس این موقعیت عالی را  از دست بدهد.

 1

زیدان که تا حدودی بازی را از دست رفته می دید، با دو تعویض طلایی و به میدان فرستادن کاسیمیرو بجای ایسکو و فرستادن مودریچ به یک خط جلوتر برای بازیسازی وطراحی و  ورود آسنسیو به جای بنزما، اندک اندک شرایطی را فراهم نمود که رئال مادرید برای جبران گل خورده برزمین و بازی حاکم شود و بارسا را به لاک دفاعی ببرد.

علی رغم این تغییرات و گرفتن نبض بازی توسط رئال، بازیکنان بارسا تمام حملات رونالدو و رئال را دفع وخنثی کردند تا این که خطای ناشیانه ماسکرانو بر روی مارسلو، سرانجام راموس در دقیقه نود و باضربه سر بازهم از شروع مجدد،گل تساوی بخش رئال مادرید را وارد دروازه تراشتگن کند تا عدالت در این بازی رعایت شود و باز هم زیدان بدون شکست نیوکمپ را ترک کند وفاصله ۶ امتیازیش را با حریف دیرینه حفظ کند .

دراین بازی تفکرات زیدان در اداره وکنترل خط استراتژیک میانی بی نظیر بود. بازی با برنامه رئال مادرید، انریکه و بارسا را در نیوکمپ تحت تاثیر قرار داد. بازی فوق العاده مودریچ، وجابجایی های عالی رونالدو و بنزما خط دفاعی بارسا را در زمان هایی ازبازی به هم می زد. .حرکات طولی مارسلو سمت راست بارسا را دچار بی نظمی کرده بود ،او و مودریج و بوسکتس ستاره های این دیدار بودند  زیدان برخلاف انریکه می دانست ازاین بازی چه می خواهد وبشکل عالی تاکتیک هایش را بر رقیب سنتی اش دیکته کرده بود.

photo_2016-12-03_10-38-56

دراین بازی شروع مجددها باعث گلرنی دوتیم شده بود تا اهمیت آن درفوتبال روز جهان معلوم ومشخص شود.تیمی که صاحب شروع مجدد یا ضربات ایستگاهی شود، همواره ابتکار عمل را دردستان خود دارد.این نتیجه را اکثر کارشناسان فوتبال جهان پیش بینی کرده بود .گل راموس در آشفته بازار خط دفاعی بارسا، به ثمر رسید تا هر دوتیم به سه امتیاز این بازی دست پیدا نکنند.

این بازی خصوصا در 20دقیقه پایانی بسیار جذاب وتماشایی بود و هواداران فوتبال را درپای گیرنده های خود میخکوب کرده بود و درنهایت تعویض طلایی زیدان، کاسیمیرو در دقیقه93با جایگیری مناسب توپ را ازخط دروازه خود باضربه سر بیرون کشید تا نبوغ زیدان این مربی جوان وآینده دار فرانسوی را نشان دهد.

 

 نویسنده: امین یزدانی اصل


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eoo6y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیمه اول ال‌کلاسیکو برنده نداشت
هفته چهاردهم لالیگا

آیا آبی اناری به لالیگا برمی گردند یا قوهای سپید به پروازشان همچنان ادامه می دهند؟
پیش بازی بارسلونا و رئال مادرید.بازی ۶ امتیازی زیدان -انریکه؛