تاریخ انتشار: 1395/09/15 14:25
کد خبر: 244979

آنچلوتی: علت جدایی من از پاریسن ژرمن علاقه رئال مادرید نبود؛ یکی از دلایل موفقیت زیدان، تواضع اوست

سرمربی ایتالیایی پیرامون گذشته اش مصاحبه ای انجام داده است.
آنچلوتی: علت جدایی من از پاریسن ژرمن علاقه رئال مادرید نبود؛ یکی از دلایل موفقیت زیدان، تواضع اوست

به گزارش فرتاک ورزشی، کارلو آنچلوتی، سرمربی 57 ساله پیشین میلان، چلسی، پاریسن ژرمن و رئال مادرید که اکنون هدایت بایرن مونیخ را بر عهده دارد، در مصاحبه ای متفاوت با فابیو کاپلو در خصوص گذشته اش در دوران مربیگری صحبت کرد.

 آنچلوتی در گفتگو با کاپلو در فاکس اسپورت، در خصوص مقایسه رومن آبراموویچ در چلسی با ناصر الخلیفی و فلورنتینو پرز، مدیران باشگا های چلسی، پاریسن ژرمن و رئال مادرید صحبت هایی داشت و در پایان یکی از دلایلی موفقیت زین الدین زیدانِ جوان کم تجربه روی نیمکت رئال مادرید را نیز گفت:

پس از ترک خانه، تجربه کار در انگلستان را آغاز کردم. یکی از نگرانی های من مشکل زبان بود که نتوانم از لحاظ فنی و احساسی با بازیکنانم ارتباط برقرار کنم. بازیکنان با شخصیتی بزرگ و با انگیزه در تیم نظیر جان تری، فرانک لمپارد، میشایل بالاگ و دروگبا خیلی به من کمک کردند و آنجا احساس کردم واقعا میل به پیروزی زیادی دارم. با آبراموویچ تماس مستقیمی نداشتم، علاقه مند هم نبودم، در خصوص آنچه که روزانه رخ می دهد با مدیر باشگاه صحبت کنم. زمانی که اوضاع خوب پیش نمی رفت، او خواستار توضیح می شد که این از شخصیت او بود.

چلسی باشگاه سازمان یافته ای بود، با این حال پس از ترک آنجا به پاریسن ژرمنی رفتم که متفاوت بود و نیاز به تغییرات و بازسازی داشت. آن ها توانایی مالی گسترده ای داشتند اما نیازمند این بودند که از حیث مسائل ذهنیتی تقویت شوند. در سال دوم که بازیکنان نام دار و خوبی مثل زلاتان ابراهیموویچ، تیاگو سیلوا و موتا را خریدیم، باز هم تیم تا نیم فصل احساس مشکل می کرد. خروج من از پاریسن ژرمن بیشتر مربوط به مدیران این باشگاه بود. یک روز قبل از آخرین مسابقه دور گروهی لیگ قهرمانان، در حالی که صعود ما نیز به دور بعد قطعی شده بود، آن ها به من گفتند که از این بازی هم برد می خواهند و در صورتی که غیر از این رقم بخورد مرا اخراج می کنند. پیروز شدیم، اما من در انتهای فصل جدا شدم، دلایل زیادی داشت اما رئال مادرید اصلی ترین علل جدایی ام از پاریس نبود.

رئال مادرید را یک تجربه زیبا می دانم، برای اینکه در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار داشت، آب و هوایش عالی بود و همچنین هواداران و باشگاه نیز برای من فوق العاده بودند. به نظرم، بهترین باشگاه در جهان را افتخارات، تاریخ و میلیون ها هوادار آن شکل می دهند. پیش از زمان پیوستنم به رئال مادرید، از همه چیز پیرامون باشگاه به ویژه مربیان قبلی که اخراج شدند، اطلاعات کسب کردم. ترس ناکامی خیر، اما در پنج دقیقه پایانی فینال لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو و پیش از گل راموس، علیرغم تمرکز فراوان روی اتفاقات درون بازی، به این مسئله که احتمال تغییر همه چیز همچنان وجود دارد فکر می کردم. دسیما، هدفی یک ساله بود که به آن خوشبختانه رسیدیم. 

برخی بازیکنان بزرگ به طور مداوم فکرشان درگیر مربی خود است. آن ها گاهی فکر می کنند مربی فعلی، در حال حاضر نان دورانی را می خورد که خودش بازیکن بزرگی بوده، در حالی که این طرز نگرش نادرست است. کسی مثل زیدان دارای تواضع بود و سعی به یادگیری های زیادی داشت. او هنگامی که در تیم پایه رئال مادرید، کاستیا متوجه کسب تجربه شد به تیم اصلی به عنوان مربی و دستیار برگشت. او با جذبه خود توانست اعتماد شاگردانش را اکنون جلب کند و مورد احترام آن ها قرار گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dnnwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فلورنتینو پرز: ال کلاسیکو مثل فینال جام جهانی است؛ زیدان اقتدار خاصی دارد