تاریخ انتشار: 1395/10/03 13:35
کد خبر: 241094

خاموشی دو ستاره بارسلونا و اتلتیکومادرید

آنتوان گریزمان و نیمار مدت‌هاست برای اتلتیکومادرید و بارسلونا گلزنی نکرده‌اند.
خاموشی دو ستاره بارسلونا و اتلتیکومادرید

 نیمار و آنتوان گریزمان دو مهاجم اصلی بارسلونا و اتلتیکومادرید محسوب می‌شوند اما اکنون در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و مدت‌هاست گلزنی نکرده‌اند. ناکامی دو بازیکن برزیلی و فرانسوی حتی بر نتایج تیم‌های‌شان تاثیر گذاشته است.

نیمار

مهاجم برزیلی بارسلونا بیش از دو ماه است که برای تیمش گلزنی نکرده است. او در جشنواره گل بارسلونا در داربی کاتالونیا برابر اسپانیول در گلزنی ناکام بود. آخرین گل این بازیکن 796 دقیقه پیش در 19 اکتبر برابر منچسترسیتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید. او در دقیقه 89 گلزنی کرد و پس از آن در بازی‌های بعدی دیگر نتوانست این کار را انجام دهد.

اگر تنها لالیگا در نظر گرفته شود، نیمار هشت بازی پیاپی است که گلی به ثمر نرسانده است یعنی 742 دقیقه. آخرین گل نیمار در این رقابت‌ها به شکست بارسلونا برابر رئال سوسیداد برمی‌گردد. او در دیداری که با نتیجه چهار بر سه به نفع میزبان پایان یافت یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

نیمار با وجود ناکامی در گلزنی بهترین بازیکن تیمش از لحاظ پاس گل است. او تاکنون 13 پاس گل داده اما تنها 6 گل به ثمر رسانده است. آمار مهاجم برزیلی در دو فصل پیش (15-2014) 14 گل و چهار پاس گل بوده است. بهترین رکوردش در حضور لوییس انریکه به عنوان سرمربی بارسلونا به فصل پیش بر می‌گردد. او توانست در 30 گل تاثیرگذار باشد.

آمار بد نیمار در این فصل به علت حضور لیونل مسی و لوییس سوارس روی نتایج بارسلونا تاثیر چندانی نگذاشته است. مهاجمان آرژانتینی و اروگوئه‌ای هر یک در لالیگا تاکنون 12 گل به ثمر رسانده‌اند. با وجود این که نیمار در این شرایط قرار دارد اما از حمایت سرمربی تیم برخوردار است. انریکه او از عملکرد نیمار راضی است.

گریزمان

مهاجم فرانسوی که در فصل گذشته یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش بود و در نهایت با اتلتیکو نایب قهرمان لیگ قهرمانان شد، 9 بازی پیاپی در لالیگا گلزنی نکرده است. گریزمان که به تازگی عنوان برترین بازیکن سال کشورش را کسب کرد برخلاف 9 ماه درخشان سال جاری، سه ماه پایانی 2016 را با آمار بدی به پایان رساند.

860 دقیقه از آخرین گل مهاجم اتلتیکومادرید می‌گذرد. او آخرین‌بار توانست برابر والنسیا گلزنی کند و اکنون نزدیک به سه ماه است که در باز کردن دروازه تیم‌های حاضر در لالیگا ناکام بوده است. ناتوانی گریزمان در گلزنی یکی از دلایل ناکامی اتلتیکو در نتیجه‌گیری است. شاگردان دیگو پابلو سیمئونه اکنون در رتبه ششم جدول لالیگا قرار دارند. گریزمان مهره کلیدی تیمش برای گلزنی به حساب می‌آید و در کنار این مهاجم فرانسوی برخلاف نیمار ستارگانی مانند مسی و سوارس بازی نمی‌کنند.

با این شرایط سیمئونه ناراضی نیست و او را یکی از مهره‌های اصلی‌اش می‌داند. سرمربی اتلتیکو معتقد است که مهاجمش بالاخره از این دوران عبور می‌کند. مهاجم فرانسوی که شروع خوبی در لالیگا داشت، در لیگ قهرمان روند گلزنی‌اش را حفظ کرده است. او در 6 بازی مرحله گروهی سه گل به ثمر رساند که هر سه گل سه امتیاز بازی را برای تیمش به ارمغان آورد. دو گلی که برابر روستوف به ثمر رساند باعث سرگروهی اتلتیکو در این رقابت‌ها شد. گلزنی‌اش مقابل آیندهوون بازیکن فرانسوی را به رکورد لوییس آراگونس رساند. گریزمان اکنون به همراه آراگونس با 12 گل برترین گلزنان اتلتیکو در رقابت‌های اروپایی به حساب می‌آیند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ywmdb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیمار به دنبال اولین گل خانگی لالیگایی خود مقابل رئال مادرید