تاریخ انتشار: 1395/10/09 11:48
کد خبر: 239586

۲۰۱۶، سالی پر از استعدادهای ناب در فوتبال

سال میلادی رو به اتمام است و همه نگاه‌ها به ستاره‌های بزرگ است. امسال اما سالی پراز استعدادهای ناب بود. بازیکنان جوانی که موفق شدند خودشان را در سطح برترین‌های جهان مطرح کنند و با وجود سن پایین، خیلی خوش درخشیدند.
۲۰۱۶، سالی پر از استعدادهای ناب در فوتبال

 در ادامه نگاهی به لیست جوان‌اول‌های سال۲۰۱۶ خواهیم داشت. جوان‌هایی که با درخشش زود هنگامشان، نوید ظهور ستاره‌هایی را دادند که فوتبال کم‌ستاره فعلی را به دوران اوج بازگردانند. فوتبالی که شاید در آینده در انحصار دو نفر نباشد.

جان‌لوئیجی دوناروما
او از سال قبل درون دروازه میلان قرار می‌گرفت، اما امسال خودش را در حد بهترین دروازه‌بان‌های سال مطرح کرد. او همین هفته گذشته و در سوپرکاپ ایتالیا با درخشش باعث شد میلان بعد از ۵سال یک جام کسب کند. تیمی که بعد از دوران اوج دیدا دروازه‌بان مطمئنی نداشت، حالا یک ستاره آینده‌دار را در اختیار دارد. مردی که می‌تواند تمام رکوردهای سری‌آ را به نام خودش کند. او از ۱۶سالگی در میلان فیکس است و در ۱۷سالگی اولین جام حرفه‌ایش را بالای سر برد. دوناروما، پسری بسیار با اعتماد به‌نفس است که مانند گلرهای با تجربه بازی می‌کند. او می‌تواند جانشینی مناسب برای بوفون افسانه‌ای در دروازه آتزوری هم باشد.

رناتو سانچس
همه از نقش کریس رونالدو در قهرمانی پرتغال صحبت می‌کنند، اما اسلحه پنهان سلسائو در یورو قطعا رناتو سانچس بود. پسر ۱۹ساله‌ای که تیم‌ها شناختی از او نداشتند و جوری با اعتماد به‌نفس در زمین توپ می‌زد انگار همه منتظر درخشش او هستند. دریبل‌زنی و شوت‌های فوق‌العاده‌ش در چند بازی راهگشای فرناندو سانتوس مربی تیمش شد. او پیش از یورو از پورتو به بایرن مونیخ پیوست و اگر قدر خودش را بداند، می‌تواند در تاریخ پرتغال جا در رد پای کریس رونالدو بگذارد. سبک بازی او بسیار تماشاگر پسند است و آنچلوتی نشان داده به این جوان اعتماد خاصی دارد.

مارکو آسنسیو
در بازی‌های پیش فصل بود با یکی دو گل از راه دور به رئالی‌ها نوید ظهور یک ستاره جدید از کاستیا را داد. در سوپرکاپ اروپا در اولین بازی رسمی خود برای رئال یک سوپر گل زد و در لیگ قهرمانان و لالیگا هم موفق به گلزنی شد. زیدان، پس از سال‌ها به یک جوان در رئال مادرید اعتماد کرد و او هم پاسخ اعتماد مربی فرانسوی را داد. او از نسل طلایی کاستیاست. نسلی که بازیکنانی مثل کارواخال، ماریانو، مایورال، زیدان‌ها و مدران را پرورش داده و رئال قصد از دست دادن هیچکدام را ندارد. او با حفظ روند فعلی و البته روند صعودی خود، می‌تواند جانشین خوبی برای ستاره‌هایی باشد که کم‌کم پا به سن می‌گذارند.

گابریل باربوسا
جوان ۲۰ساله برزیلی ملقب به گابی‌گل که خیلی زود خودش را در سطح برزیل چهره کرد. او نقش مهمی در قهرمانی برزیل در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ داشت و در سنی پایین راهی فوتبال ایتالیا شد. اگر برنامه‌های اینتر درست پیش برود، در آینده اسم بیشتری از گابی‌گل خواهیم شنید. برخی او را با نیمار مقایسه می‌کنند.

آندره سیلوا
ستاره درخشان پورتو در سال گذشته که احتمالا در تابستان راهی یک تیم بزرگ خواهد شد. آرسنال این جوان پرتغالی را زیر نظر دارد و احتمالا سال آینده او را در جمع توپچی‌ها خواهیم دید. سیلوای جوان در این فصل برای پورتو فوق العاده بوده است و در ۷ بازی لیگ برای این تیم موفق به زدن ۵ گل شده است.

عثمان دمبله
اخبار تایید نشده می‌گویند زیدان این جوان ۱۹ساله را زیر نظر دارد و شاید او از دورتموند راهی مادرید شود. عثمان دمبله این فصل عالی بوده و سال گذشته جوان اول فوتبال فرانسه معرفی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ndlvo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عثمان دمبله برای بازی با آگسبورگ مشکلی ندارد